بر اساس گزارش 2021 HubSpot Blog Marketing Trends، 69 درصد از بازاریابان مورد بررسی می گویند که از اتوماسیون در نقش بازاریابی خود استفاده می کنند.
چه اتوماسیون یک روش جدید یا استاندارد در شرکت شما باشد، ما می خواهیم به شما کمک کنیم از تله های رایجی که بازاریابان اغلب در آن گرفتار می شوند جلوگیری کنید.
در این پست، در مورد آنها و جایگزین هایی که این چالش ها را حل می کنند بحث خواهیم کرد.
برترین اشتباهات اتوماسیون بازاریابی
- داده های کثیفی دارید
- شما ابزار اتوماسیون اشتباهی را انتخاب کردید.
- تیم های بازاریابی و فروش شما همسو نیستند.
- شما تیم خود را آموزش نمی دهید.
- تنظیم می کنی و فراموش می کنی.
- شما فقط از یک نوع استراتژی اتوماسیون استفاده می کنید.
- نرم افزار اتوماسیون شما با CRM شما یکپارچه نمی شود.
- تو هدف نداری
- شما لیست ایمیل خود را بخش بندی نمی کنید.
1. داده های کثیفی دارید.
در گزارشی از وضعیت اتوماسیون بازاریابی در سال 2021، 58 درصد از متخصصان B2B می گویند تاکتیک شماره یک که موفقیت ابزار اتوماسیون بازاریابی آنها را بیشتر تقویت می کند داده های با کیفیت است.
دادههای کثیف میتوانند برای برندها نه تنها هزینه بلکه زمان را نیز به همراه داشته باشند، زیرا آنها اقداماتی را بر اساس اطلاعات نادرست انجام میدهند.
این می تواند هر چیزی باشد، از سوابق تکراری و تناقض در نام تا اطلاعات تماس قدیمی و انتساب نادرست.
یک مثال ساده از داده های کثیف، لیست ایمیلی است که هرگز پاک نشده است. لیست شما احتمالاً دارای کاربران غیرفعال، آدرس های هرزنامه و ایمیل های تکراری است که یکپارچگی داده های شما را تهدید می کند.
این منجر به تعداد کم تعامل، آسیب به اعتبار IP شما، هزینه های بازاریابی ایمیلی بالا و از دست دادن سرنخ ها می شود.
برای اینکه اتوماسیون شما به درستی کار کند، ضروری است که با داده های تمیز کار کنید تا مطمئن شوید کار شما ارزش تلاشی را که انجام می دهید خواهد داشت.
2. شما ابزار اتوماسیون اشتباهی را انتخاب کردید.
یک گزارش تحقیقاتی وبلاگ HubSpot در مورد برنامه ریزی رسانه و محتوا نشان داد که یافتن ابزار مناسب مانعی برای بسیاری از بازاریابان است.
در واقع، 45.9 درصد از افراد مورد بررسی که به اتوماسیون بازاریابی متکی نیستند، می گویند بزرگترین مانعی که با آن روبرو هستند این است که نمی توانند پلتفرم هایی با قابلیت های مورد نیاز خود پیدا کنند.
بر اساس گزارش وضعیت اتوماسیون بازاریابی، علاوه بر این، 59 درصد از متخصصان B2B می گویند که احساس نمی کنند از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی خود با حداکثر پتانسیل خود استفاده می کنند.
بنابراین، نه تنها بازاریابها با ابزارهای انتخابی دست و پنجه نرم میکنند، بلکه در استفاده از آنها نیز مشکل دارند.
انتخاب ابزار اتوماسیون بازاریابی مناسب ضروری است، زیرا تعیین می کند که استراتژی شما چقدر موفق است. در اینجا مهمترین ویژگی های نرم افزار اتوماسیون بازاریابی وجود دارد:
- رابط کاربر پسند، بصری
- تجزیه و تحلیل و گزارش گیری پیشرفته
- پایگاه دانش و ابزارهای پشتیبانی مشتری
- ادغام ها
- گزینه های مقیاس پذیر
این مقاله را در مورد برترین ابزارهای اتوماسیون بازاریابی موجود در بازار بررسی کنید.
3. تیم های بازاریابی و فروش شما همسو نیستند.
بدترین کاری که می توانید با اتوماسیون بازاریابی انجام دهید، کار در یک سیلو است. در پایان روز، بازاریابی عملکردی است که برای پشتیبانی از فروش، محصولات و سایر بخشهای تجاری طراحی شده است.
به این ترتیب، ضروری است که تیم بازاریابی شما همه ذینفعان لازم را برای ایجاد گردش کاری که با تیمهایی فراتر از تیم شما هماهنگ باشد، وارد کند.
این امر به ویژه در مورد تیم های بازاریابی و فروش که دست به دست هم می دهند تا سرنخ ها را به سرنخ های واجد شرایط بازاریابی (MQL) و سپس به سرنخ های واجد شرایط فروش (SQL) و در نهایت مشتریان تبدیل کنند، بسیار مهم است.
آیا به این فکر کرده اید که چه فرآیندهایی برای تیم فروش شما مفید خواهد بود؟ این می تواند مانند یک ایمیل خودکار از یک نماینده فروش به نظر برسد که یک سرنخ یک رفتار پرمحتوا را انجام دهد.
البته، برای تعریف این رفتار، باید آن را با تیم فروش تعریف کنید.
نرم افزار اتوماسیون بازاریابی می تواند نمایندگان فروش را قادر سازد تا به جای کارهای خسته کننده، بر تبدیل سرنخ ها تمرکز کنند.
4. شما تیم خود را آموزش نمی دهید.
طبق گزارش وضعیت اتوماسیون بازاریابی، 31 درصد از متخصصان B2B می گویند مهم ترین مانع برای استفاده از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی، عدم آموزش است، که پس از کمبود منابع، محبوب ترین پاسخ است.
ابزارهای اتوماسیون قدرتمند هستند ولی اگر تیم شما نداند چگونه از آنها استفاده کند، بی ارزش است.
برگزاری جلسات آموزشی تضمین میکند که ذینفعان کلیدی تواناییهای ابزار شما را میشناسند، از جریانهای کاری فعلی آگاه هستند و فرآیندهای ایجاد ابزارهای جدید را درک میکنند.
در اینجا چند نکته برای آموزش تیم شما وجود دارد:
- آموزش خود را به تیم هدایت کنید – اضافه بار اطلاعات یک چیز بسیار واقعی است. برای جلوگیری از این اتفاق و مفید نگه داشتن جلسات خود، فقط آنچه را که به آن تیم مرتبط است آموزش دهید.
- از نمایندگان ارائه دهنده خدمات برای شرکت دعوت کنید – هیچ کس نرم افزار را بهتر از نمایندگان آن نمی شناسد. با ارائه دهنده خود تماس بگیرید و ببینید آیا جلسات آموزشی ارائه می دهند یا خیر.
- یک فرآیند آموزشی چند مرحله ای را برگزار کنید – احتمالاً یک جلسه برای آموزش مؤثر تیم شما کافی نخواهد بود. اطمینان حاصل کنید که چندین جلسه را با استفاده از ترکیبی از استراتژی های یادگیری مختلف برای ارتقای یادگیری برگزار می کنید.
5. تنظیم می کنید و فراموش می کنید.
اگرچه اتوماسیون یک رویکرد تنظیم و فراموش کردن را پیشنهاد می کند، واقعیت این است که بسیار عملی است.
تفاوت این است که توجه شما به چیز دیگری می رود. به جای تمرکز بر خروجی، می توانید توجه خود را به ارزیابی عملکرد و بهینه سازی معطوف کنید.
6. شما فقط از یک نوع استراتژی اتوماسیون استفاده می کنید.
اغلب اوقات، بازاریابان شروع به استفاده از اتوماسیون بازاریابی می کنند، با یک مجموعه از وظایف آشنا می شوند، سپس روی آن تمرکز می کنند. هرگز فراتر از آنچه قبلاً استفاده می کردند گسترش نمی یابند.
به این ترتیب فرصت های بهبود برند خود را از دست می دهید. از تمام ویژگی هایی که نرم افزار شما ارائه می دهد برای به حداکثر رساندن کارایی استفاده کنید.
احتمالاً کارهای کوچک زیادی در طول روز کاری شما وجود دارد که به صورت جداگانه وقت گیر به نظر نمی رسند. با این حال، اگر تمام زمانی را که برای پست گذاشتن در رسانههای اجتماعی، بهروزرسانی اطلاعات تماس و سایر وظایف صرف میکنید، جمع کنید، در نهایت بخش زیادی از روز خود را صرف کارهایی میکنید که احتمالاً میتوانند خودکار شوند.
اتوماسیون بازاریابی خود را بررسی کنید تا ببینید کدام فرآیندها را می توانید کارآمدتر کنید. برای مثال، در نرمافزار HubSpot، کاربران میتوانند بهجای کلیک بر روی هر رکورد و تغییر جزئیات، اطلاعات تماس سرنخ را بهصورت انبوه بهروزرسانی کنند.
هرچه فرآیندهای بیشتری را خودکار کنید، هر روز زمان بیشتری برای استراتژی با تیم خود در مورد محتوا، تولید سرنخ و تاکتیکهای پرورش سرنخ برای ادامه جذب سرنخهای با کیفیت به سایت خود خواهید داشت.
در اینجا استراتژی های اتوماسیونی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید:
- چت ربات ها
- مدیریت کارها
- امتیازدهی پیشرو
- پرورش سرب
- اتوماسیون قرارداد/منظور
- چرخش سرب
- کمپین های قطره ای
7. نرم افزار اتوماسیون شما با CRM شما یکپارچه نمی شود.
یک سیستم اتوماسیون بازاریابی قرار است بازاریابی را آسان تر کند. یک سیستم CRM قرار است مدیریت سرنخ ها و مشتریان را آسان تر کند.
اگر نرم افزار اتوماسیون و CRM شما با یکدیگر صحبت نمی کنند، در این صورت کار بسیار بیشتری برای خود انجام می دهید.
قبل از تصمیم گیری در مورد پلتفرم های اتوماسیون بازاریابی و CRM، مطمئن شوید که آنها می توانند با یکدیگر ادغام شوند و مطمئن شوید که بودجه لازم برای تحقق آن را دارید.
8. شما هدف ندارید.
از سهولت استفاده نرم افزار اتوماسیون بازاریابی استفاده کنید و زمان و تلاش خود را برای تعیین اهداف خود سرمایه گذاری کنید. هنگامی که آنها را دارید، می خواهید این اهداف را به هر تلاش خودکار اختصاص دهید – رسانه های اجتماعی، جریان کاری ایمیل، و غیره – تا اطمینان حاصل کنید که ردیابی پیشرفت آسان است.
به هر حال، بازاریابان به روشی برای سنجش موفقیت در مورد اتوماسیون بازاریابی نیاز دارند و یکی از ابزارهای انجام این کار ارزیابی دستیابی به هدف است. به عنوان مثال، در اینجا در HubSpot، ابزار Visual Workflows به شما امکان می دهد یک هدف خاص برای هر گردش کار خودکار تعیین کنید.
یک هدف ممکن است انتقال سرنخ جدید به یک سرنخ واجد شرایط بازاریابی بر اساس رفتارهای خاص باشد، مانند دانلود تعداد خاصی از پیشنهادات محتوا.
HubSpot Visual Workflows همچنین به شما امکان میدهد درصد مخاطبینی را که در هر گردش کاری به هدف دست مییابند، ردیابی کنید، که روش عالی دیگری برای اندازهگیری موفقیت و بازگشت سرمایه اتوماسیون بازاریابی شما است.
9. لیست ایمیل خود را بخش بندی نمی کنید.
شما یک پایگاه داده پر از سرنخ های واجد شرایط دارید، اما از نرم افزار اتوماسیون بازاریابی برای انتشار هزاران ایمیلی که اصلا سفارشی نشده اند استفاده می کنید. در نتیجه، سرنخهای شما زیاد میشوند، زیرا ایمیلهای شما برای آنها مفید نیست.
راه حل؟ یک استراتژی پرورش رهبر که شامل تقسیمبندی فهرست ایمیلها میشود، ایجاد کنید تا ایمیلهای خاصی را برای افراد خاصی ارسال کنید که احتمال باز کردن آنها بیشتر است.
با نرم افزار اتوماسیون بازاریابی مناسب، اجرای یک استراتژی تقسیم بندی لیست ایمیل که نتایج قوی را ارائه می دهد، آسان است. به عنوان مثال، مشتریان HubSpot می توانند از اپلیکیشن Visual Workflows برای هدف قرار دادن ایمیل های خود بر اساس ده ها معیار، هم جمعیتی و هم رفتاری، استفاده کنند.
اتوماسیون بازاریابی یک ابزار قدرتمند برای هر شرکتی است – ترفند این است که بدانیم چگونه آن را بهینه کنیم و از کدام دام ها اجتناب کنیم. با در نظر گرفتن این موارد، مطمئن خواهید شد که اتوماسیون شما با حداکثر پتانسیل خود کار می کند.
یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در نوامبر 2016 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.