9 بهترین روش اتوماسیون بازاریابی


1. تجزیه و تحلیل بازاریابی و امتیازدهی پیشرو را ساده نگه دارید.

با داشتن یک سیستم امتیازدهی بیش از حد پیچیده و گسترده، مشکل دارید. شما نمی خواهید فقط برای جمع آوری تمام اطلاعات در اکسل به تیمی از کارآموزان تکیه کنید.

همه چیز را ساده نگه دارید تا بتوانید پایه روشنی برای انتظارات عملکرد ایجاد کنید – پایه ای که می تواند بر اساس بازخوردهای بعدی تنظیم شود. داشتن یک فرآیند ساده و کارآمد برای بهینه‌سازی کمپین‌های بازاریابی تا حد امکان نزدیک به زمان واقعی است.

اگر تجزیه و تحلیل بازاریابی خود را مانند یک کشتی بزرگ اجرا می کنید که برای همیشه طول می کشد، در این صورت فرصت های افزایشی را از دست خواهید داد.

2. جریان سرب خود را ترسیم کنید.

نقشه برداری از جریان سرنخ کلید ایجاد یک فرآیند ساده است که مدیریت آن به تیم بزرگی نیاز ندارد. مسیری روشن برای تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت به سرنخ داشته باشید که درآمد شرکت شما را افزایش می دهد. جریانی ایجاد کنید که ساده باشد، شامل تمام نقاط آغازگر مناسبی باشد که بر مسیریابی سرنخ تأثیر می‌گذارد، و توسط همه افرادی که از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند استفاده می‌شود.

3. سفر خریدار را بشناسید.

برای اینکه ابزارهای اتوماسیون بازاریابی شما مؤثر واقع شوند، ابتدا باید از سفر خریدار مخاطب هدف خود مطلع شوید. چه نوع سؤالاتی می پرسند؟ آنها از چه راه های آنلاین در مراحل آگاهی، بررسی و تصمیم گیری استفاده می کنند؟ و چگونه می توانید بازاریابی موثر را در هر مرحله ارائه دهید؟ هنگامی که به این سؤالات پاسخ دادید، می‌توانید جریان کاری را ترسیم کنید که در هر مرحله لذت بخش است.

4. پرسونای خریدار ایجاد کنید.

پرسونای خریدار ایجاد کنید تا اطمینان حاصل کنید که به مخاطبان هدف خود می رسید. پرسونای خریدار پروفایل های خیالی از پایگاه مشتری معمولی شما هستند.

پرسونای خریدار به شما کمک می کند تا جمعیت شناسی، چالش ها، نیازها و علایق مشتریان خود را تجزیه و تحلیل کنید. این شخصیت‌ها به شما کمک می‌کنند کمپین‌های بازاریابی ایجاد کنید که ارزشی را به مخاطبان صحیح ارائه می‌کنند و سرنخ‌ها را به مشتریان تبدیل می‌کنند.

5. محتوای جذاب ایجاد کنید.

مصرف کنندگان هر روز با اطلاعات برندها و شرکت های بی شماری بمباران می شوند – بنابراین شما باید محتوای جذابی ایجاد کنید که سر و صدا را کاهش دهد. این می تواند به شکل وبلاگ، نظرسنجی، آزمون ها، وبینارها، ویدئوهای تعاملی، پخش زنده، پست های رسانه های اجتماعی و موارد دیگر باشد.

محتوای جذاب، مانند ویدیوها، ثابت کرده است که یک استراتژی موفق برای بسیاری از بازاریابان است. در واقع، یک نظرسنجی اخیر توسط Wyzowl نشان داد که 81٪ از بازاریابان می گویند که ویدیو به آنها برای افزایش فروش کمک کرده است.کپی پیوند مشترک فیس بوک - 1200x628 - درصد + کپی - نارنجی (3)

6. اعتبار ایمیل را در نظر بگیرید.

آخرین جایی که می‌خواهید ایمیل‌های بازاریابی خودکار شما به پایان برسد، پوشه اسپم است. برای اطمینان از اینکه ایمیل های شما به صندوق ورودی مشتریان شما می رسد، مخاطبان خود را بشناسید (آن شخصیت های خریدار را که در مورد آنها صحبت کردیم به خاطر دارید؟).

محتوای جذاب و ارزشمندی ایجاد کنید که مخاطبان شما بخواهند از شما دریافت کنند. ما اخیراً یک نظرسنجی در مورد معیارهای بازاریابی ایمیلی انجام دادیم و از بازاریابان مستقر در ایالات متحده که مورد بررسی قرار گرفتیم، 40.2٪ گفتند که ارائه ایمیل های بازاریابی از طریق ایمیل در دستیابی به اهداف بازاریابی ایمیلی آنها مؤثرتر است.

کپی پیوند مشترک فیس بوک - 1200x628 - درصد + کپی - تیره (1)همچنین، گزینه‌های مدیریت اشتراک شفاف را برای سرنخ‌های خود ارائه دهید و پایگاه داده خود را تمیز کنید تا فقط ایمیل‌های انتخاب‌شده و غیر هرزنامه شما استفاده شوند.

7. با محدود کردن حواس‌پرتی‌ها و اجتناب از فرآیندهای طولانی، سرنخ‌ها را به‌طور مؤثر جذب کنید.

شما می‌خواهید مشتریان خود را در هر مرحله خوشحال کنید، بنابراین مطمئن شوید که صفحات فرود جذابی با فرم‌های پر کردن آسان داشته باشید که بازدیدکنندگان را وادار به ارائه اطلاعات خود کند. در گزارش وضعیت بازاریابی 2021 ما، دریافتیم که فرم‌های جمع‌آوری ایمیل موفق‌ترین فرم‌ها در تبدیل بینندگان با نرخ تبدیل 15 درصد در سال 2020 بودند.

تصور نکنید که هر سرنخ می‌خواهد فوراً خرید کند. در عوض، اگر می‌خواهند در مورد محصول یا خدماتی با آنها تماس گرفته شود، راه‌هایی ارائه دهید. و به یاد داشته باشید، حواس‌پرتی‌ها می‌توانند تبدیل‌ها را متوقف کنند – بنابراین فقط روی یک تماس برای اقدام تمرکز کنید، مانند ثبت‌نام در یک رویداد یا فرصت دانلود کتاب الکترونیکی.

8. مطمئن شوید که سیستم اتوماسیون بازاریابی شما به خوبی با CRM شما یکپارچه شده است.

یک سیستم اتوماسیون بازاریابی قرار است بازاریابی را آسان‌تر کند و یک CRM قرار است مدیریت سرنخ‌ها و مشتریان را آسان‌تر کند. اگر آنها نتوانند با یکدیگر صحبت کنند، کار بسیار بیشتری برای خود انجام خواهید داد. قبل از تصمیم گیری در مورد پلتفرم های اتوماسیون بازاریابی و CRM، مطمئن شوید که می توانند با یکدیگر ادغام شوند – و مطمئن شوید که بودجه لازم برای تحقق آن را دارید. بعداً برای این یکی از من تشکر خواهید کرد.

9. پرورش غیر خطی بسازید.

برنامه های پرورش باید پویا باشند تا برای افرادی که با کسب و کار شما در تماس هستند ارزش ایجاد کنند. هر بازدیدکننده ای از وب سایت کسب و کار شما ممکن است در مرحله متفاوتی از سفر خریدار خود باشد، بنابراین مطمئن شوید که هدایت شما خطی نیست.

برای مثال، اگر یک سرنخ از قبل به اطلاعات قیمت‌گذاری نگاه می‌کند، باید فوراً به جایی که این اطلاعات در دسترس است هدایت شوند. اگر یک سرنخ در یک وبینار تنظیم شده باشد، باید یک ایمیل بعدی با اطلاعات اضافی دریافت کند.

منظور از اتوماسیون بازاریابی این است که بازاریابی را برای مخاطب هدف شما آسان تر و زمان کمتری را صرف کند. برای به دست آوردن بهترین نتایج، بهترین شیوه های بازاریابی فوق را دنبال کنید. اگر تاکتیک‌های اتوماسیون بازاریابی شما برخی از نکات کلیدی را از دست داده است، اکنون اطلاعات لازم برای بهبود سیستم خود را دارید.

دعوت به اقدام جدید



منبع