9 مثال بازاریابی واقعیت مجازی برای الهام بخشیدن به شما در سال 2022


من در مورد اهمیت گنجاندن واقعیت مجازی (VR) در استراتژی بازاریابی خود به شما سخنرانی نمی کنم.

چیزی که من اراده با این حال، چند واقعیت جالب در مورد VR را به اشتراک بگذارید و نه نمونه از این فناوری را که برای بازاریابی یک محصول یا یک نام تجاری استفاده می‌شود، به شما نشان دهیم.

  • انتظار می رود که درآمد بازار VR مصرف کننده و سازمانی تا پایان سال 2022 به 6.71 میلیارد دلار و تا سال 2024 به 12.9 میلیارد دلار برسد.
  • انتظار می‌رود اندازه بازار واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی در سراسر جهان بین سال‌های 2021 تا 2028 بیش از 220 میلیارد دلار افزایش یابد.
  • تا پایان سال 2022، تخمین زده می شود که فروش سخت افزار و نرم افزار واقعیت مجازی بیش از 6.4 میلیارد دلار درآمد داشته باشد.
  • پیش بینی می شود تا پایان سال 2020 تعداد هدست های VR فروخته شده به 82 میلیون برسد. افزایش 1507 درصدی از سال 2017 کل پیش بینی شده است.

VR در حال رشد است و ارزش آن را دارد که در سال آینده آن را به کانال های بازاریابی خود اضافه کنید.→ اکنون دانلود کنید: الگوی طرح بازاریابی رایگان

VR چیست؟

VR، مخفف واقعیت مجازی، نرم افزاری است که کاربران را در یک محیط تعاملی مجازی سه بعدی – معمولاً با هدست با لنزهای ویژه – غوطه ور می کند تا یک تجربه واقعی را شبیه سازی کند. بسیاری از تجربیات VR در 360 درجه اتفاق می‌افتند.

برای مثال، در حالی که فیلم‌ها به مخاطبان اجازه می‌دهند فیلم را طوری تجربه کنند که انگار یک شخصیت در صحنه هستند، کسب‌وکارها از واقعیت مجازی برای نمایش و تبلیغ محصولات خود به مشتریان بالقوه استفاده می‌کنند. در واقع، بسیاری از صنایع استفاده از VR را برای انتقال افراد به مکان‌هایی که ممکن است مجبور باشند به آنجا سفر کنند یا به سادگی تصور کنند، پیدا کرده‌اند.

قبل از اینکه به نمونه‌هایی از کسب‌وکارهایی بپردازیم که از VR برای بازاریابی استفاده کرده‌اند، شایان ذکر است که واقعیت مجازی چند تفاوت کلیدی با اصطلاح دیگری دارد که ممکن است قبلاً در همان حوزه شنیده باشید: واقعیت افزوده. ویدیوی زیر تفاوت های اصلی را نشان می دهد.

به دنبال الهام برای کمپین بازاریابی VR خود هستید؟ جلوترش رو نگاه نکن. در زیر نه مورد از کمپین های بازاریابی واقعیت مجازی مورد علاقه ما و نحوه ارائه آنها به استراتژی بازاریابی شرکت آورده شده است.

1. شهر گوچی

خانه مد گران‌قیمت گوچی اخیراً گوچی تاون را راه‌اندازی کرده است، دنیای مجازی در متاورس Roblox. بازیکنان می توانند شهر را کشف کنند، در مورد تاریخچه خانه یاد بگیرند و با افراد دیگر در بازی ارتباط برقرار کنند.

عناصر تعاملی Gucci Town عبارتند از بازی‌های کوچک، نمایشگاه‌های هنری قابل مرور، و فروشگاه Gucci که در آن افراد می‌توانند لباس‌هایی را برای آواتارهای Roblox خود خریداری کنند. وقتی کاربران لباسی را که خریداری کرده‌اند می‌پوشند، می‌توانند با دیگرانی که در مورد اقلام منحصربه‌فرد کنجکاو هستند، گفتگو کنند و در نتیجه، الهام‌بخش بازدید و کشف آنچه شهر برای ارائه دارد، شوند.

2. Sephora Try-on Kiosk

خرده فروش لوازم آرایشی Sephora کیوسک هایی دارد که بازدیدکنندگان می توانند به صورت مجازی محصولات آرایشی را روی صورت خود آزمایش کنند تا مطمئن شوند که از ظاهر آن قبل از خرید راضی هستند. این کیوسک‌ها ابزار بازاریابی با ارزشی هستند که تجربه ترکیبی منحصربه‌فردی را برای کمک به مشتریان فراهم می‌کنند تا بیشترین بهره را از بازدید از فروشگاه خود ببرند.

در حالی که Sephora اجازه آزمایش فیزیکی محصولات خود را می دهد، ممکن است همه مایل به انجام این کار نباشند، بنابراین کیوسک ها یک گزینه اضافی هستند. همچنین برای رضایت مشتری مفید است، زیرا مردم می توانند قبل از زمان مشخص محصولات را ببینند تا مطمئن شوند که پول خود را برای محصولی خرج می کنند که برای آنها و نیازهایشان بهترین کارایی را دارد.

3. Wendy’s و VMLY&R: تازه نگه داشتن فورتنایت

Wendy’s یک تجربه بازاریابی VR جذاب در دنیای مجازی Fortnite ایجاد کرد و از گیم پلی بومی مرتبط با تجارت خود استفاده کرد: گوشت گاو. بازیکنان فورتنایت در صورت موفقیت، گوشت گاو را به فریزرهای رستوران های اطراف منتقل می کردند و سکه به دست می آوردند.

وندی برای اینکه آن را به یک تجربه مرتبط‌تر با برند تبدیل کند، آژانس بازاریابی خود، VMLY&R را مأمور ساخت آواتاری شبیه به طلسمش، وندی، کرد. سپس این شرکت در توییچ پخش شد، جایی که بینندگان می‌توانستند آواتار وندی جدید را تماشا کنند که وارد رستوران‌ها شده و فریزرها را تخریب می‌کند:

در طول پخش جریانی، ذکر وندی در رسانه های اجتماعی 119 درصد افزایش یافت و در مجموع 1.52 میلیون دقیقه توسط یک چهارم میلیون بیننده مشاهده شد. بینندگان همچنین شروع به شکستن فریزرها در بازی‌های خود کردند، در مورد جریان توییت می‌کردند و در موضوع نظرات فید نظر می‌دادند.

مانند یک تبلیغ تجاری یا بومی، هدف این کمپین یادآوری به مخاطبان بود که Wendy’s تلاش می‌کند تا تازه‌ترین گوشت گاو را به مشتریان خود ارائه کند، به همین دلیل است که بسیار مرتبط بود که کاربران هرچه سریع‌تر بتوانند گوشت گاو را به فریزر منتقل کنند سکه دریافت می‌کردند. .

4. گذشته قبیله ای: رودخانه خرس، یک ملت: مارپینگ چه چیزی می تواند به ما بیاموزد؟

جسیکا کانترل با مشارکت Oculus یک پروژه فیلم 360 درجه ایجاد کرد که در آن اعضای قبیله داستان های خود را به اشتراک گذاشتند و جوانان را دوباره با گذشته جامعه خود پیوند زدند.

این نوعی داستان سرایی اجتماعی بود که از ابزار VR در حال ظهور برای بازاریابی داستان و کمک به اعضای یک جامعه به حاشیه رانده شده تاریخی کمک می کرد تا درباره فرهنگ خود اطلاعات بیشتری کسب کنند.

5. Lowe’s: Holoroom How-To

هر کسی که اضطراب خریدار برای اولین بار را پشت سر گذاشته است، قدرت غیرقابل درک کاغذبازی و امور مالی را در تضعیف لذت طراحی یا تزئین یک خانه جدید می داند.

به همین دلیل است که Lowe تصمیم گرفت با یک کلینیک آموزش مهارت‌های مجازی که از هدست‌های HTC Vive برای راهنمایی شرکت‌کنندگان از طریق تجربه‌ای بصری و آموزشی در مورد چگونگی بهبود خانه استفاده می‌کند، وارد عمل شده و به صاحبان خانه – یا علاقه‌مندان به تفریحات DIY کمک کند.

اکنون، مشتریان می توانند بدون نیاز به پرداخت هزینه برای یک متخصص و با تحصیلات، رویای بازسازی خود را انجام دهند و به تنهایی باید موفق شوند.

6. Boursin: The Sensorium

برند پنیر Boursin یک تجربه واقعیت مجازی ایجاد کرد تا کاربران را به سفری چندحسی از طریق یخچال ببرد تا مشخصات طعم، جفت غذا و ایده های دستور پخت محصولات خود را روشن کند.

هدف؟ برای افزایش آگاهی مصرف کنندگان بریتانیا از طعم متمایز و انتخاب محصول Boursin.

در حالی که قسط VR بخشی از یک کمپین بازاریابی تجربی زنده بود، بقیه ما می‌توانیم از طریق این ویدیوی YouTube طعم تجربه مجازی را بچشیم.

7. آدیداس: اغذیه فروشی

آدیداس با Somewhere Else، یک آژانس بازاریابی فناوری نوظهور، برای پیگیری سفر کوه نوردی دو ورزشکار افراطی که توسط TERREX (بخشی از آدیداس) حمایت می شود، شریک شد.

و کوهنوردی چه فایده ای برای مخاطبان دارد اگر نتوانید دید 360 درجه از سفر به آنها بدهید؟

بینندگان می توانستند کوهنوردان، بن روک و دیلینی میلر را دنبال کنند، به معنای واقعی کلمه سنگ به جای سنگ صخره کنند و همراه با آنها صعود کنند. درست شنیدید — با استفاده از یک هدست واقعیت مجازی و در دست داشتن دو کنترل از راه دور حسی در هر دست، بینندگان می‌توانند از کوه Delicatessen درست در کنار Rueck و Miller بالا بروند.

به گفته Somewhere Else، این کمپین واقعیت مجازی برای «پیدا کردن راهی فراموش نشدنی برای بازاریابی TERREX، [Adidas’s] خط تولید پوشاک و لوازم جانبی فضای باز.” با این حال، کاری که این شرکت نیز انجام داد این بود که بینندگان را با فعالیتی آشنا کرد که ممکن بود در غیر این صورت هرگز آن را امتحان نکرده باشند و به این تجربه علاقه نشان دهند.

تریلر کمپین را در زیر ببینید.

8. Toms: Virtual Giving Trip

تامز، یک شرکت محبوب کفش، به دلیل اهدای یک جفت کفش به یک کودک نیازمند هر بار که مشتری یک جفت آن را می‌خرد، شهرت دارد. این توسعه‌دهنده خیریه راهی جدید برای تشویق مشتریان خود برای هدیه دادن پیدا کرد – پوشیدن یک هدست واقعیت مجازی.

بلیک مایکوسکی، بنیانگذار و رئیس بخش کفش تامز، روایت می کند سفر هدیه دادن مجازی تام با یکی از همکارانش

همانطور که آنها داستان تاسیس تامز را توصیف می کنند، تجربه واقعیت مجازی آنها بینندگان را به سفری در پرو می برد، جایی که بلیک و تیم تولید کفش از مدرسه ای از کودکان بازدید می کنند که قرار است برای اولین بار کفش های مورد نیاز خود را دریافت کنند.

کاری که کمپین واقعیت مجازی تامز به خوبی انجام می‌دهد، کاری است که سازمان‌های انگیزشی در سراسر جهان برای انجام آن تلاش می‌کنند: به اهداکنندگان نشان دهید که دقیقاً پولشان کجا می‌رود. حتی بدون هدست واقعیت مجازی، ویدیوی زیر به شما تجربه ای صمیمی می دهد تا Toms را در لیست خود برای خرید کفش بعدی خود قرار دهید.

9. DP World: Caucedo Facilities Tour

DP World یک شرکت تجارت جهانی است که به تجارت در حمل و نقل کالا در سراسر جهان کمک می کند. با این حال، با افتتاح پایانه های جدید شرکت، آنها به راهی نیاز دارند تا به مشتریان خود نشان دهند که دارایی DP World چه چیزی برای ارائه دارد.

تاسیسات DP World’s Caucedo در جمهوری دومینیکن تنها یکی از چندین ملک DP World است که از VR برای تبلیغ کشتی‌ها و توده‌های خشکی بزرگ و اغلب مرموز خود استفاده می‌کند که ناگهان در یک جامعه ظاهر می‌شوند.

لجستیک تجاری برای همه صنعت هیجان انگیزی نیست، اما دقیقاً به همین دلیل است که یک تور 360 درجه از ترمینال DP World در اینجا بسیار ارزشمند است. به مردم نشان دهید که این دارایی‌ها چقدر کارآمد، ایمن و حیاتی برای کسب‌وکارهای خاص هستند – بدون اینکه مجبورشان کنید کلاه سختی بر سر بگذارند و از طریق بندر راه بروند – و می‌توانید حمایت گسترده‌ای از جامعه به دست آورید.

پیمایش VR در بازاریابی

در حین خواندن این مطلب، ممکن است به این فکر کنید که “چرا یک بازاریاب کسب و کار کوچک مانند من باید در مورد کمپین های واقعیت مجازی با قیمت بالا یاد بگیرد؟”

خوب، اگرچه VR ممکن است برای بسیاری بسیار پرهزینه باشد. بودجه‌های بازاریابی، روز به روز در جامعه فراوان‌تر می‌شود، همانطور که رشد می‌کند، می‌بینیم که تعداد انگشت شماری از برندها از آن برای تبلیغ محصول و داستان‌گویی مجازی استفاده می‌کنند. و در حالی که ممکن است نتوانید یک کمپین مبتنی بر واقعیت مجازی ایجاد کنید، می توانید نکات مهمی را در رابطه با نوآوری بازاریابی، بازاریابی محتوا یا داستان سرایی بصری جمع آوری کنید که می تواند ایده های دیگری را در مورد نحوه تعامل بهتر با مخاطبان دیجیتال خود به شما بدهد.

آیا می خواهید ببینید که سایر فناوری های نوظهور چگونه بر بازاریابی شما تأثیر خواهند گذاشت؟ یک رویکرد عملی به فناوری نوظهور برای SMB ها را بررسی کنید: هوش مصنوعی، بلاک چین، ارزهای دیجیتال، اینترنت اشیا و AR/VR.

دعوت به اقدام جدید



منبع