9 هدف بازاریابی رسانه های اجتماعی هوشمند که باید در سال 2022 تعیین کنید


رسانه های اجتماعی برای موفقیت برند مهم هستند. اما صرف حضور اجتماعی کافی نیست. در عوض، کسب‌وکارها به اهداف بازاریابی رسانه‌های اجتماعی نیاز دارند که به آنها در دستیابی به نتایج خاص در کوتاه‌مدت کمک می‌کند و کاربران را در طول زمان درگیر می‌کند.

آمار حکایت تأثیر اجتماعی دارد: 77 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی می گویند که تلاش های آنها در سال 2022 تا حدودی بسیار مؤثر بوده است، 79 درصد از شرکت ها در حال خرید فضای تبلیغاتی در فیس بوک هستند و همین تعداد نیز قصد دارند به سرمایه گذاری در فضاهای توییتر ادامه دهند.

الگوی رایگان تعیین هدف بازاریابی خود را از اینجا دانلود کنید.

آیا آماده‌اید بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خود را به سطح بعدی ارتقا دهید؟ در اینجا 9 هدف برای کمک به جلب توجه برند شما وجود دارد.

اهداف بازاریابی رسانه های اجتماعی برای سال 2022

در حالی که برای موفقیت نیازی به دستیابی به تمام اهداف بازاریابی رسانه های اجتماعی فهرست شده ندارید، این اهداف نقطه شروع محکمی برای افزایش بازاریابی قابل اندازه گیری است.

هدف 1: افزایش آگاهی از برند

هدف 2: افزایش ترافیک وب سایت

هدف 3 بدست آوردن سرنخ های بیشتر

هدف 4: افزایش تعامل کاربران

هدف 5: بهبود خدمات به مشتریان

هدف 6: افزایش شهرت برند

هدف 7: ایجاد مکالمات بیشتر

هدف 8: درک مشتریان

هدف 9: ردیابی منشن های شما

هدف 1: افزایش آگاهی از برند

افزایش آگاهی از برند تماماً مربوط به رساندن پیام به مشتریان بالقوه است. در عمل، این به معنای چیزی فراتر از ارسال محتوا در رسانه‌های اجتماعی است – ارسال محتوا در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی است که توسط مخاطبان هدف شما دیده می‌شود.

شاخص‌های کلیدی عملکرد و معیارهای بالقوه:

  • تعداد کل فالوورهای کانال اجتماعی
  • چند کاربر روزانه/هفتگی/ماهانه با محتوای شما تعامل دارند
  • حجم اشتراک‌گذاری‌ها، منشن‌ها و ریتوییت‌ها

هدف 2: هدایت ترافیک وب سایت

دریافت ترافیک بیشتر به وب سایت شما از منابع رسانه های اجتماعی می تواند به افزایش تولید سرنخ و تبدیل فروش کمک کند. در اینجا، ابزارهای تجزیه و تحلیل اجتماعی برای اندازه گیری معیارهای اجتماعی کلیدی و تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد سایت شما مفید هستند.

شاخص‌های کلیدی عملکرد و معیارهای بالقوه:

  • تعداد بازدیدکنندگان ارجاع شده از سایت های رسانه های اجتماعی
  • درصد ترافیک کلی از رسانه های اجتماعی
  • نرخ پرش ترافیک اجتماعی (چند کاربر بازدید می کنند اما نمی مانند)

هدف 3: به دست آوردن سرنخ های بیشتر

سرنخ های بیشتر به معنای فرصت های بیشتر برای فروش است. و در حالی که دریافت سرنخ ها معمولاً بخشی از فرآیند قیف فروش بزرگتر است، رسانه های اجتماعی راهی برای شروع جمع آوری اطلاعات اولیه سرنخ ارائه می دهند.

KPIها و معیارهای بالقوه:

  • اطلاعات تماس مانند آدرس های ایمیل ارائه شده توسط مشتریان
  • دانلود دارایی های محتوا از لینک های رسانه های اجتماعی
  • شرکت در رویدادهای رسانه های اجتماعی مانند نظرسنجی یا مسابقه

هدف 4: افزایش تعامل کاربر

تعامل کاربر با پست‌های اجتماعی شما با اقداماتی مانند نظرات، لایک‌ها و اشتراک‌گذاری‌ها اندازه‌گیری می‌شود و به شما کمک می‌کند تا درک کنید که بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شما چقدر خوب کار می‌کند تا علاقه کاربران را جلب کند.

KPIها و معیارهای بالقوه:

  • نرخ تعامل پست – تعداد کاربرانی که با یک پست تعامل دارند
  • نرخ اشتراک – تعداد کاربرانی که محتوای شما را به اشتراک می گذارند
  • تعامل مبتنی بر زمان – تعداد کاربرانی که محتوای شما را در یک دوره زمانی خاص به اشتراک می گذارند

هدف 5: بهبود خدمات مشتری

مشتریان برای محصول یا خدمات می آیند اما برای خدمات مشتری شما می مانند. در نتیجه، ارزش ارزیابی توانایی شما برای اطمینان از رضایت مشتری از طریق کانال های اجتماعی را دارد.

KPIها و معیارهای بالقوه:

  • چقدر سریع به پیام های مشتری پاسخ می دهید
  • تعداد شکایات یا نگرانی های دریافت شده از طریق رسانه های اجتماعی
  • رضایت کلی از خدمات شما که اغلب با استفاده از ایمیل یا نظرسنجی اجتماعی اندازه گیری می شود

هدف 6: افزایش شهرت برند

اگر مشتریان به برند شما اعتماد نداشته باشند، چیزی را که شما می فروشید نمی خرند. و رسانه‌های اجتماعی این را برای مشتریان آسان‌تر از همیشه می‌کنند تا دقیقاً آنچه را که در مورد برند شما فکر می‌کنند – خوب یا بد – به اشتراک بگذارند و مدیریت موثر شهرت را حیاتی می‌کند.

شاخص‌های کلیدی عملکرد و معیارهای بالقوه:

  • ذکر – برند شما هر چند وقت یک بار در هر پست رسانه اجتماعی ذکر می شود؟
  • هشتگ ها – مردم با هشتگ های مرتبط با محصول یا خدمات شما در مورد برند شما چه می گویند؟
  • احساسات – احساس کلی کاربر نسبت به برند شما چیست؟ خوبه؟ بد؟ بی طرف؟

هدف 7: ایجاد مکالمات بیشتر

رسانه های اجتماعی، خوب – اجتماعی هستند. این بدان معناست که اینجا مکانی برای گفتگو و تعامل است، و اگر برند شما بتواند وارد عمل شود، برای فروش شما بسیار بهتر است.

شاخص‌های کلیدی عملکرد و معیارهای بالقوه:

  • تعداد کاربرانی که در صفحه فیس بوک یا در چت های توییتر شما پست می گذارند
  • تعداد کاربران فعال روزانه در پلتفرم هایی مانند Slack
  • تعداد بررسی ها برای محصولات یا خدمات شما در پلتفرم های اجتماعی

هدف 8: درک مشتریان

هرچه بیشتر در مورد مشتریان خود بدانید، بهتر است. با درک اینکه آنها به دنبال چه چیزی هستند، از چه چیزی می خواهند اجتناب کنند، و می خواهند برندها چگونه با آنها رفتار کنند، تیم شما می تواند بهتر پیام های بازاریابی و فروش را برای مخاطبان هدف شما تنظیم کند.

شاخص‌های کلیدی عملکرد و معیارهای بالقوه:

  • انواع پست هایی که مشتریان شما در مورد آنها نظر می دهند
  • شایع ترین نقاط درد آنها (از ذکر و هشتگ ها)
  • انتظارات آنها از نظر زمان پاسخگویی برند و محتوای بازاریابی

هدف 9: ردیابی موارد ذکر شده

این هدف نظارت بر ذکر از مشتریان را به مطبوعات گسترش می‌دهد: برند شما از کجا مورد توجه انتشارات صنعت یا رهبران فکری قرار می‌گیرد (یا اصلاً به آن اشاره می‌شود؟)

شاخص‌های کلیدی عملکرد و معیارهای بالقوه:

  • تعداد کاربرانی که کمپین روابط عمومی شما را دیدند
  • سوالاتی درباره محصول یا خدمات شما از رهبران صنعت یا مجلات
  • پوشش از تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی

اهداف هوشمند رسانه های اجتماعی

باهوش بودن همیشه خوب است، اما وقتی صحبت از رسانه های اجتماعی به میان می آید، هوشمند بودن حتی بهتر است.

جدا از شوخی، SMART یک مخفف هدف گذاری است که رسیدن به اهداف مورد نظر را آسان تر می کند. SMART مخفف:

اس – خاص

م – قابل اندازه گیری

آ – قابل دستیابی

آر – مربوط

تی – زمان محدود

اگر اهداف شما با معیارهای SMART مطابقت داشته باشد، احتمال موفقیت شما بیشتر است. و وقتی صحبت از رسانه های اجتماعی می شود، اهداف SMART برای کمک به برندها در تسلط بر این رسانه ضروری هستند.

چرا؟ زیرا رسانه های اجتماعی دائما در حال تغییر هستند. از آنچه مصرف‌کنندگان می‌خواهند تا نحوه تعامل آنها با برندها تا آنچه که آنلاین می‌گویند، رسانه‌های اجتماعی هرگز ساکن نیستند. اهداف SMART به شرکت ها این توانایی را می دهد که ماهیت همیشه در حال تحول گفتمان رسانه های اجتماعی و تعامل بین برداشت های بازاریابی و دسترسی کلی را بهتر مدیریت کنند.

اگر احساس خستگی می کنید، نگران نباشید: ما شما را با الگوی اهداف بازاریابی هوشمند خود تحت پوشش قرار داده ایم. بیار اینجا.

راهنمای اهداف بازاریابی هوشمند

مثال‌هایی از اهداف هوشمند رسانه‌های اجتماعی

اکنون، بیایید هر یک از 9 هدف بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را در بالا در نظر بگیریم و چارچوب SMART را اعمال کنیم.

هدف SMART 1: افزایش آگاهی از برند

خاص: ما می خواهیم با ایجاد و ارسال محتوای جدید دو بار در هفته، آگاهی از برند را افزایش دهیم.

قابل اندازه گیری: هدف ما افزایش 5 درصدی تعداد کل فالوورهای شبکه های اجتماعی است.

قابل دستیابی: در ماه گذشته زمانی که شروع به ارسال مطالب بیشتر کردیم، فالوورهای ما 2 درصد افزایش یافت.

مربوط: افزایش آگاهی از برند به جلب توجه بیشتر به محصولات و خدمات ما کمک می کند.

زمان محدود: یک ماه.

هدف SMART 2: هدایت ترافیک وب سایت

خاص: ما می خواهیم با افزایش تعداد مراجعات از سایت های رسانه های اجتماعی، ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنیم.

قابل اندازه گیری: هدف ما افزایش 10 درصدی ترافیک سایت های رسانه های اجتماعی است.

قابل دستیابی: انتشار محتوای هدفمند در ماه گذشته شاهد افزایش 3 درصدی در ترافیک سایت های اجتماعی بود.

مربوط: ترافیک بیشتر وب سایت به این معنی است که کاربران بیشتری محصولات و خدمات ما را مرور می کنند.

زمان محدود: شش ماه.

هدف SMART 3: بدست آوردن سرنخ های بیشتر

خاص: ما می‌خواهیم با ایجاد محتوایی که کاربران را تشویق می‌کند اطلاعات تماس خود را به اشتراک بگذارند، سرنخ‌های بیشتری از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی دریافت کنیم.

قابل اندازه گیری: هدف ما ایجاد 10 سرنخ جدید در هفته است.

قابل دستیابی: تلاش‌های قبلی برای جذب محتوا، تعداد کل کاربران مشترک خبرنامه ما را افزایش داده است.

مربوط: سرنخ های بیشتر به معنای فرصت های بیشتر برای یافتن خریداران احتمالی است.

زمان محدود: چهار هفته.

هدف SMART 4: افزایش تعامل کاربر

خاص: ما می‌خواهیم تعداد کاربرانی را که با پست‌های رسانه‌های اجتماعی ما تعامل دارند، با ایجاد محتوای جذاب‌تر افزایش دهیم.

قابل اندازه گیری: هدف ما 30 سهم در هفته است.

قابل دستیابی: آخرین کمپین تعامل ما شاهد افزایش قابل توجهی در نظرات پست بود.

مربوط: افزایش تعامل کاربر منجر به هشتگ ها و منشن های بیشتر می شود و به نوبه خود باعث افزایش ترافیک وب سایت می شود.

زمان محدود: دو ماه.

هدف SMART 5: بهبود خدمات مشتری

خاص: ما می خواهیم با اطمینان از اینکه مشتریان پاسخ های به موقع و مرتبط به سؤالات خود را دریافت می کنند، خدمات اجتماعی به مشتریان را بهبود بخشیم.

قابل اندازه گیری: هدف ما کاهش 20 درصدی زمان انتظار مشتری برای پاسخ است.

قابل دستیابی: استفاده از برنامه های بازاریابی رسانه های اجتماعی به ما کمک کرد تا فرآیند پیام رسانی را ساده کنیم.

مربوط: بهبود خدمات مشتری به معنای رضایت بیشتر و افزایش وفاداری مصرف کننده است.

زمان محدود: سه هفته.

هدف SMART 6: افزایش شهرت برند

خاص: ما می خواهیم با درک بهتر احساسات مشتری، شهرت برند را افزایش دهیم.

قابل اندازه گیری: هدف ما افزایش 30 درصدی نام تجاری مثبت است.

قابل دستیابی: تجزیه و تحلیل هشتگ های مشتری به مشخص کردن زمینه های کلیدی ناامیدی کمک کرد.

مربوط: شهرت بهتر برند به معنای افزایش اعتماد مشتری است و منجر به نرخ تبدیل مطمئن تر می شود.

زمان محدود: چهار ماه.

هدف هوشمند 7: ایجاد مکالمات بیشتر

خاص: ما می خواهیم با افزایش تعداد کل دنبال کنندگان خود در فیس بوک، مکالمات بیشتری ایجاد کنیم.

قابل اندازه گیری: هدف ما افزایش 5 درصدی تعداد فالوورهای فیسبوک است.

قابل دستیابی: تلاش‌ها برای تعامل با جامعه توییتر ما منجر به افزایش 10 درصدی مکالمات در طول زمان شد.

مربوط: گفتگوهای بیشتر به معنای نام تجاری بیشتر – و ارجاعات احتمالی است.

زمان محدود: دو ماه.

هدف هوشمند 8: درک مشتریان شما

خاص: ما می‌خواهیم با ارزیابی انواع پست‌هایی که روی آنها نظر می‌دهند، درک بهتری از مشتریان به دست آوریم تا بهتر با انتظارات آنها هماهنگ شویم.

قابل اندازه گیری: هدف ما جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های مشتری برای کشف روندهای کلیدی است.

قابل دستیابی: ارزیابی نقاط درد مشتری بینشی را در مورد آنچه که آنها در مورد حضور اجتماعی ما دوست ندارند ارائه داد.

مربوط: آگاهی بهتر از ترجیحات مشتری به تنظیم محتوا برای برآورده کردن نیازهای آنها کمک می کند.

زمان محدود: یک ماه.

هدف 9 هوشمند: ردیابی ذکرهای شما

خاص: ما می‌خواهیم تعداد اشاره‌های روزنامه‌نگاران و اینفلوئنسرها را دنبال کنیم.

قابل اندازه گیری: هدف ما افزایش 25 درصدی تعداد کل اشاره های مطبوعاتی است.

قابل دستیابی: تلاش های روابط عمومی قبلی به افزایش علاقه مطبوعات منجر شده است.

مربوط: ذکر در مطبوعات یا توسط اینفلوئنسرها می تواند ترافیک اجتماعی و وب سایت را افزایش دهد.

زمان محدود: در طول مدت کمپین روابط عمومی.

برای موفقیت در رسانه های اجتماعی، هوشمند شوید

اهداف بازاریابی رسانه‌های اجتماعی هوشمند مزایای دوگانه تأثیر کوتاه‌مدت و سود بلندمدت را ارائه می‌کنند.

در حالی که برای اطمینان از داشتن یک قالب هدف مستلزم مقداری کار قانونی است، می‌توانید این فرآیند را با الگوی هدف SMART HubSpot ساده کنید – آن را با هر یک از نه هدف رسانه اجتماعی ما جفت کنید تا به برند شما کمک کند معیارهای اجتماعی کلیدی را برای همه موارد مورد توجه قرار دهد. دلایل درست

یادداشت سردبیر: این مقاله در ابتدا در اکتبر 2016 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

فراخوان جدید برای اقدام



منبع