9 پیش بینی در سال 2022


اتوماسیون به عنوان ترکیبی از روباتیک، یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی (AI)، کارهای روزمره ای را انجام می دهد که ترجیح می دهیم وقت خود را صرف آن نکنیم، کارهایی که نمی خواهیم خطاهای انسانی را مخدوش کنیم، تعامل با مشتری که به آن نیاز دارد. پاسخ های فوری – و خیلی بیشتر.

اکنون دانلود کنید: الگوی استراتژی رشد رایگان

در حالی که اتوماسیون در چند سال گذشته با سرعت برق در حال تکامل بوده است، به نظر نمی رسد که سرعت آن کاهش یابد. بنابراین آینده اتوماسیون چگونه به نظر می رسد؟ در این مقاله به آن و موارد دیگر خواهیم پرداخت.

1. خودکار کردن اقدامات با ارزش بالا

در حال حاضر، میوه کم آویزان برای اتوماسیون یک کار تکراری خسته کننده است. خودکار کردن عملکردهای دفتر جلو ممکن است چالش برانگیزتر باشد، اما در حال رایج تر شدن است.

سازمان های بیشتری به زودی از فناوری برای خودکارسازی تجربیات مشتری با کیفیت (CX) استفاده خواهند کرد.

با توجه به گزارش روندهای بازاریابی 2022 وبلاگ HubSpot، تقریباً 17٪ از بازاریابان در حال حاضر اتوماسیون یا هوش مصنوعی را به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود ادغام می کنند.

آینده اتوماسیون: گرافیک با داده های گزارش روند بازاریابی 2022 وبلاگ hubspot

نظرسنجی دیگری از HubSpot Blog در مورد برنامه ریزی رسانه و محتوا نشان داد که بیش از یک چهارم بازاریابان مورد بررسی می گویند که قصد دارند از اتوماسیون در استراتژی برنامه ریزی رسانه خود استفاده کنند.

با توجه به داده‌هایی که نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان CX را بیشتر در اولویت قرار می‌دهند و انتظار شخصی‌سازی بیشتری را در طول تعاملات با برند دارند، این امر باعث می‌شود که برندها اتوماسیون را برای بخش‌های با مقیاس بزرگ‌تر و با تأثیر بیشتر کسب‌وکارشان در نظر بگیرند.

2. اولویت بندی بازاریابی، فروش و همسویی موفقیت

هنگام کار در سیلو، اتوماسیون نمی تواند موفقیت آمیز باشد.

به همین دلیل است که تیم‌ها – به‌ویژه تیم‌های بازاریابی، فروش و موفقیت، همسو باشند زیرا تأثیر زیادی بر سفر مشتری دارند.

دیگر برای خودکار کردن ایمیل های بازاریابی کافی نیست. وقتی یک مخاطب از قیف پایین می‌رود، در مورد تحویل مخاطب چطور؟ یا زمانی که سرنخ یک اقدام با قصد بالا را کامل کرد، پیگیری می شود؟

از آنجا که تیم های بازاریابی تنها بخشی از سفر هستند، ضروری است که گردش کار اتوماسیون رفتار کاربر را فراتر از بازاریابی در نظر بگیرد.

3. اتوماسیون به عنوان بخشی حیاتی از CRMها

طبق گزارش LinkedIn در سال 2021، 75 درصد از متخصصان فروش از فناوری – معمولاً یک CRM – برای بستن معاملات بیشتر استفاده می کنند.

با وجود این، فروشندگان امروزی به جای فروش، زمان زیادی را صرف پیگیری کارهای مدیریتی و ورود داده ها می کنند.

همانطور که تیم های فروش و بازاریابی به پتانسیل اتوماسیون برای مقابله با وظایف تکراری پی می برند، بیشتر ابزارهای برتر CRM در حال توسعه ویژگی های اتوماسیون قدرتمند هستند.

اینها شرکت ها را قادر می سازد تا وظایف معمول را برای سرعت بخشیدن به چرخه های فروش، ارسال پیام های بازاریابی شخصی، و حل و فصل پیشگیرانه موارد خدمات مشتری بدون دست زدن به یک انگشت انجام دهند.

4. اتوماسیون برای شخصی سازی بیشتر

بر اساس گزارش وضعیت شخصی سازی ۲۰۲۲ Twilio، تقریباً نیمی از مصرف کنندگان می گویند که احتمالاً پس از تجربه خرید شخصی با یک برند خرده فروشی، به خریداران مکرر تبدیل خواهند شد.

آینده اتوماسیون: گرافیک نمایش داده های twilio

پس از همه‌گیری، نیاز به شخصی‌سازی افزایش یافت و برندها باید واکنش نشان دهند یا خطر عقب‌افتادگی داشته باشند.

از تقسیم‌بندی مخاطبان و کمپین‌های قطره‌ای گرفته تا توصیه‌های محصول و اعلان‌های ترک سبد خرید، شخصی‌سازی نمی‌تواند بدون اتوماسیون در مقیاس عمل کند.

این تغییر جدید به سمت شخصی سازی به این معنی است که اتوماسیون به اولویت بالاتری برای برندها تبدیل خواهد شد.

5. اتوماسیون در سراسر پشته برنامه یک شرکت

کسب و کارها ابزارهای بیشتری نسبت به قبل در دستان خود دارند.

در آینده اتوماسیون، شرکت های بیشتری نقش رئیس سیستم های کسب و کار را برای نظارت بر تعداد زیادی از ابزارهای خود خواهند داشت – و این موقعیت ظرفیت گسترده ای برای تأثیرگذاری و تغییر خواهد داشت.

بیش از هر زمان دیگری، ابزارهای SaaS که ما انتخاب می‌کنیم به کسب‌وکار ما کمک می‌کند تا بهره‌ورتر، سودآورتر و تاثیرگذارتر شوند.

برای بهترین نتایج، شرکت‌ها ابزارهای خود را به هم متصل می‌کنند تا همگام‌سازی خودکار داده‌های دو طرفه و دقت بیشتر را فعال کنند.

6. چت ربات های تجاری به عنوان نمایندگان تمام وقت

طبق گزارش Vonage در سال 2021 در مورد تعامل با مشتری، از هر پنج مصرف‌کننده یک نفر روزانه از چت زنده یا چت درون برنامه‌ای استفاده می‌کند.

در حالی که کسب‌وکارهای امروزی بیشتر از چت زنده برای تسهیل مکالمات بی‌درنگ بین مصرف‌کنندگان و نمایندگان کسب‌وکار استفاده می‌کنند، شرکت‌های بیشتری در حال راه‌اندازی ربات‌های چت هستند.

با استفاده از ربات‌ها، شرکت‌ها می‌توانند به سوالات متداول پاسخ دهند و حتی مشکلات را بدون دخالت اعضای تیم حل کنند. به طور فزاینده ای، بهترین چت بات ها به عنوان نمایندگان پشتیبانی مشتری تمام وقت خدمت می کنند.

کلید موفقیت یک ربات هوش است که هنوز محدودیت های خود را دارد، اما به سرعت در حال پیشرفت است.

در آینده اتوماسیون، ربات‌ها مفیدتر، باهوش‌تر خواهند شد و ممکن است به زودی قابلیت‌های صوتی را در خود جای دهند.

7. هوش مصنوعی برای تصمیم گیری خودکار

تصمیم گیری خسته کننده است.

برای اینکه فراتر از تعصبات خود نگاه کنید و با سایر ذینفعان موافقت کنید، به داده های مناسب نیاز دارید. هوش مصنوعی به طور فزاینده ای راه حلی برای این موضوع ارائه می دهد و داده های با کیفیت بالا را ارائه می دهد که می تواند به بهترین تصمیم ها کمک کند.

در گزارش اتوماسیون بازاریابی B2B در سال 2021، 58 درصد از متخصصان B2B می گویند تاکتیک شماره 1 که بیشترین موفقیت ابزار اتوماسیون بازاریابی آنها را تقویت می کند داده های با کیفیت است.

آینده اتوماسیون: گرافیکی که داده های اتوماسیون بازاریابی B2B را نمایش می دهد

در حالی که برخی از تصمیمات را می توان فوراً با اتوماسیون انجام داد، بسیاری از آنها – و باید – برای بررسی از جنبه های احساسی و همدلانه به انسان ها برگردند.

8. خودکارسازی جمع آوری و گزارش دهی داده ها

مدیریت خودکار داده ها برای اطمینان از کیفیت و یکپارچگی داده ها ضروری است.

با این حال، گزارش‌دهی نباید شامل صادرات اکسل گیج‌کننده و ساعت‌های صرف شده برای دستکاری داده‌ها باشد.

با ادغام تمام داده‌های مشتری با راه‌حل iPaaS، ابزارهای شما می‌توانند گزارش‌های دقیق‌تری را با اطلاعات در دست ارائه دهند.

9. RPA به کسب و کارها کمک می کند تا مولدتر شوند

RPA که به آن «رباتیک» یا «ربات» نیز گفته می‌شود، به عنوان اتوماسیون فرآیندهای مبتنی بر قوانین با نرم‌افزاری تعریف می‌شود که از رابط کاربری استفاده می‌کند و می‌تواند روی هر نرم‌افزاری از جمله برنامه‌های مبتنی بر وب، سیستم‌های ERP و رایانه اصلی اجرا شود. سیستم های.

این می تواند شامل باز کردن ایمیل ها و پیوست ها، انتقال فایل ها و پوشه ها یا پر کردن فرم ها باشد.

در آینده، RPA احتمالاً به بخشی استانداردتر از گردش کار ما تبدیل می‌شود، چه از طریق ابزارهای مستقل، چه ویژگی‌های ابزارهایی که قبلاً استفاده می‌کنیم یا برنامه‌های یکپارچه.

آیا اتوماسیون کاری که ما می شناسیم تغییر می کند؟

پاسخ کوتاه این است آره، اما برای بهتر شدن.

یک نظرسنجی PWC در سال 2021 نشان داد که 61٪ از مردم در سراسر جهان معتقدند که اتوماسیون شغل افراد را در معرض خطر قرار می دهد. با این حال، حقیقت این است که اتوماسیون فرصت‌های شغلی را حذف نمی‌کند، بلکه بازتعریف نقش‌ها است.

نقش اتوماسیون مراقبت از وظایفی است که ماشین‌ها می‌توانند بهتر از ما انجام دهند، خطای انسانی را حذف می‌کند و امکان مقیاس‌پذیری را فراهم می‌کند.

یکی از تصورات غلط رایج در مورد اتوماسیون این است که یک رویکرد تنظیم و فراموش کردن آن است. با این حال، این نمی تواند فراتر از واقعیت باشد.

در حالی که زمان را آزاد می کند، از آن زمان برای تغذیه و بهینه سازی برای تولید نتایج بهتر استفاده می شود. بنابراین، اتوماسیون به معنای از دست دادن جنبه انسانی نیست، بلکه به معنای توانمندسازی کارگران برای تمرکز بر کارهای تاثیرگذارتر است.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در اکتبر 2021 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

دعوت به اقدام جدید



منبع