۱- پروژه‌ی جادوگر بِلِر - واقعیت یا داستان؟

۱- پروژه‌ی جادوگر بِلِر – واقعیت یا داستان؟

این مقاله را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید

پروژه جادوگر بلربازاریابی این فیلم جایگاه نخست را به خود اختصاص می‌دهد چرا که درخشان‌ترین و خیره‌کننده‌ترین نوع بازاریابی را تاکنون در عرصه‌ی سینما داشته است و سزاوار است که در مقام اول قرار بگیرد. ایده بازاریابی این فیلم به خوبی توانست از اینترنت استفاده کند تا با مخاطبان ارتباط برقرار کند.

کار از جایی شروع شد که تریلرهایی به صورت مستند و واقعی در اینترنت پخش شدند. ادعا می‌شد که این فیلم‌ها توسط پلیس جنایی در صحنه‌ی جرم ضبط شده اند. فیلم‌ها حاوی تصاویری از افرادی بودند که در حال ماجراجویی در جنگل بودند و در حین راه رفتن از خود فیلم گرفته بودند. آن‌ها توسط نیرویی مرموز و یا فردی ناشناس به قتل رسیده بودند.

با این ترفند، تیم بازاریابی توانست تماشاگران را قانع کند که قرار است فیلمی واقعی که توسط افراد مقتول تهیه شده است را ببینند. گزارش‌های پلیس و مدارک مستند به دست آمده در مکان‌هایی که قتل در آن‌جا اتفاق افتاده بود و قرار گرفتن آن‌ها در سایت، همگی حاکی از آن بود که کلیپ‌های بارگذاری شده در وب سایت مستند هستند و همین امر سبب می‌شد تا بینندگان این کلیپ‌ها تا سر حد مرگ بترسند.

همان طور که انتظار می‌رفت فیلم فروش فوق العاده‌ای بر روی پرده سینما داشت. به علاوه فروش فیلم بر روی دیسک‌های فشرده نیز فوق‌العاده بود.

درتاریخ سینما از بازاریابی این فیلم به عنوان بزرگترین حقه و کلک به کار رفته در بین کمپینهای بازاریابی یاد می‌شود و گمان نمی‌رود که تا چندین دهه‌ی بعد ایده‌ای به این درخشش دوباره پیدا شود.

عضویت در خبرنامه آکادمی

با عضویت در خبرنامه هر شنبه به صورت صد در صد رایگان آخرین و داغ‌ترین مباحث روز بازاریابی را در ایمیل خود دریافت کنید.

envelope-o
این مقاله را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید
close

دانلود رایگان کتاب
۷ مزیت میلرلایت بر سایر سیستم های ایمیل مارکتینگ

کتاب ۷ مزیت میلرلایت نسبت به سایر سیستم های ایمیل مارکتینگ