۸ فردی که برای رشد سریع استارتاپ تان باید استخدام کنید

%db%b8-%d9%81%d8%b1%d8%af%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ae%d8%af%d8%a7
۱۳ دی ۱۳۹۵
|
0 نظرات
|
این مقاله را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید

هر کارآفرینی دوست دارد به جایی برسد که کسب و کارش آماده‌ی رشد و نمو به سریع‌ترین حالت ممکن باشد. خلق رشد، یک راه عالی برای این کار است اما برای اینکه بتوانید این مهم را عملی کنید به افراد مناسب نیازمندید. با استخدام چنین افرادی، قادر خواهید بود بدون از دست دادن توانایی خود در ارائه‌ی محصولات و خدمات مشتری عالی به سرعت رشد کنید.

وقتی آماده‌ی رشد شدید این هشت نفر را استخدام کنید:

۱- مدیر پروژه

همراه با رشد شرکت‌تان، لیست برنامه‌هایتان نیز باید پر باشد. کسی باید مسئول جدول زمانی شرکت و تمامی قطعات محرکش باشد تا اطمینان حاصل کند که همه‌چیز طبق نقشه پیش می‌روند. در نتیجه، مدیر پروژه‌ای که استخدام می‌کنید باید بتواند به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کرده و کارکنان اصلی را عهده‌دار وظایف و نقاط عطف شرکت بداند. این مدیر همچنین مسئول زمان‌بندی جلسه با سهامداران و گفتگو با ریاست شرکت در صورت بروز مشکل می‌باشد.

۲- استراتژیست کمپین

هدف استراتژیست کمپین این است که بفهمد چه نوع کمپین بازاریابی‌ای – با توجه به قیمتش – برای برند شما حداکثر تاثیرگذاری را خواهد داشت. از آنجایی که رشد سریع شرکت‌تان شامل افزایش به‌سزای حضور موثر بازاریابی‌تان نیز خواهد شد به یک استراتژیست کمپین نیاز پیدا خواهید کرد که بگوید در کجا سرمایه‌گذاری کنید. این شخص باید قادر باشد تا بین اولویت‌های رقابتی تعادل ایجاد کند و باید برای صلاح و مصلحت شرکت حق گفتن «نه» را داشته باشد.

۳- نماینده‌ی بازاریابی

نمایندگان بازاریابی مانند گوشت و خون شرکت‌تان می‌مانند. آن‌ها کسانی هستند که استراتژی‌های منتخب استراتژیست کمپین را اجرا می‌کنند. این کارمندان باید بتوانند کمپین‌های بازاریابی را بسازند و نتایج حاصل را با توجه به معیارهای کلیدی‌ای که برای شرکت‌تان وضع کرده‌اید بسنجند. نتیجه‌ی استخدام نمایندگان بازاریابی باتجربه این خواهد بود که دیگر کارمندان خواهند فهمید که کجای کمپین‌ها نیازمند بهبود است. آن‌ها همچنین به طور مستقیم با استراتژیست کمپین‌تان کار می‌کنند تا میانبرهای مفید و انتخاب‌های دیگری را برایتان مهیا کنند.

۴- مدیر رسانه‌ی اجتماعی

%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1-%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%ac%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b9%db%8c

این شخص مسئولیت محتوا و به‌روزرسانی‌های رسانه‌ی اجتماعی است. رسانه‌ی اجتماعی یک پلتفرم پیچیده است که متغیرهایش هر روز تغییر می‌کنند. در نتیجه، شخصی که برای این مقام استخدام می‌کنید باید مسئولیت‌پذیر و خونسرد باشد و در هنگام تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی خلاقانه به ماجرا بنگرد. این روزها رسانه‌ی اجتماعی دیگر صرفاً یک بخش اختیاری در رشد یک شرکت نیست که این باعث شده که مدیر رسانه‌ی اجتماعی‌تان تبدیل به بخش مهمی از نظارت و کنترل تبدیلات آنلاین برندتان شود.

۵- استراتژیست محتوا

کسی که به طور نزدیک با استراتژیست کمپین و مدیر رسانه‌ی اجتماعی‌تان کار می‌کند استراتژیست محتوا نام دارد. این فرد مسئول شکل دادن به استراتژی بازاریابی داخلی‌تان از طریق توسعه و استفاده از مطالب استثنائی است.

استراتژیست‌های محتوای خوب به خودشان زحمت می‌دهند تا مشتری هایتان را بشناسند، از نیازها و تمایلات‌شان با خبر شوند و چگونگی رفع این نیازها توسط شرکت‌تان را بفهمند. استراتژیست محتوای‌تان با استفاده از این اطلاعات به تولید محتوایی خواهد پرداخت که وجهه‌های بازاریابی متفاوتی را، در مراحل مختلف چرخه‌ی خرید، هدف قرار می‌دهد. به این ترتیب این افراد در خلق امتیازات بازاریابی و ایجاد رشد عمده، نقش به‌سزایی دارند.

۶- تحلیل‌‌گر

%d9%84%d8%b2%d9%88%d9%85-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ae%d8%af%d8%a7%d9%85-%db%8c%da%a9-%d8%aa%d8%ad%d9%84%db%8c%d9%84%da%af%d8%b1

در بازاریابی نیز مانند خیلی از چیزهای دیگر هیچ چیز را نمی‌توان تا قبل از سنجش، درک یا ارزیابی کرد. سنجش، تحلیل و تفسیر داده‌تان در قلمرو تحلیل‌گر است. این کارمند حواسش است که شما به درستیمبنای مشتریان‌تان را تقسیم کرده و گروه مناسب را هدف بگیرید. او همچنین عملکرد کمپین‌های بازاریابی‌تان را می‌سنجد و در خلق فرایندهای آزمون متوالی و بهینه‌سازی، که رشد دنباله‌دارتان را به همراه دارد، کمک می‌کند.

۷- طراح وب

 

طراح وب شما، که باید مقداری دانش کدنویسی نیز داشته باشد، وب‌سایت‌تان را به‌روز نگه داشته و بهترین راهکارهایی را که شما از طریق تحلیل‌تان به دست آورده‌اید، را به کار می‌گیرد. این فرد به همراه استراتژیست محتوا روی صفحات هدف و بازاریابی ایمیل کار خواهد کرد و همچنین می‌تواند بهتان کمک کند تا قالب‌های آماده‌ای را که به همراه هر سیستم بازاریابی‌ای می‌آیند، سفارشی‌سازی کنید. این سفارشی‌سازی دائمی باعث خواهد شد که شرکتتان متمایز شود و به مشتریان‌تان دلیلی برای توجه کردن به بازاریابی‌تان داده و درنتیجه باعث رشد می‌شود.

۸- آگهی‌نویس

شاید در ظاهر استخدام یک آگهی‌نویس همزمان با استخدام یک استراتژیست محتوا بی‌فایده به نظر آید، اما اینطور نیست. آگهی‌نویس یک فرد اجرایی است که به نوشتن آگهی‌های مرتبط با فروش برای ایمیل‌ها، صفحات هدف و شعارهای برانگیزاننده‌ای که استراتژی کلی بازاریابی‌تان را به جلو می‌رانند، مشغول است.

یک آگهی‌نویس خوب دقیقاً می‌داند که چطور نیازهای فروشندگان‌تان را برطرف کند و می‌تواند دقیقاً بر همان جنبه‌ی دردناک یا لذت‌بخشی که می‌تواند فروشنده را وارد مجراهای فروش کند فشار بیاورد. آگهی‌نویسان می‌دانند که آن‌ها فقط چند ثانیه برای جلب توجه کسی فرصت دارند و می‌دانند که چطور از این زمان برای برانگیختن مردم استفاده کنند.

استخدام به منظور رشد، به معنای یافتن استعدادهای خاص برای پر کردن نقش‌های کلیدی لازم برای جلو بردن شرکت است. با یافتن این هشت نفر و اضافه کردن آن‌ها به تیم‌تان، شرکت‌تان را در موقعیت درستی برای رشد موفق قرار خواهید داد، چه در آینده‌ی نزدیک و چه در آینده‌ی دور.

منبع: entrepreneur

عضویت در خبرنامه آکادمی

با عضویت در خبرنامه هر شنبه به صورت صد در صد رایگان آخرین و داغ‌ترین مباحث روز بازاریابی را در ایمیل خود دریافت کنید.

envelope-o
این مقاله را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید

دریافت رایگان کتاب ۷ مزیت میلرلایت
 بر سایر سیستم های ایمیل مارکتینگ

کتاب رایگان ۷ اصل اساسی برای برندسازی

کتاب ۷ اصل اساسی برای برندسازی

برندسازی تنها راه افزایش قطعی فروش و درآمد شماست. داشتن چهره‌ای متفاوت از سایر رقباست که باعث می‌شود نسبت به دیگران ترجیح داده شوید.

همین الان این کتاب را به رایگان در ایمیل خود دریافت کنید

x