URL های ساختاری برای جمع آوری آسان اطلاعات و حداکثر کارایی

In 1984, shopping online wasn't this easy.
۱۰ آبان ۱۳۹۶
|
0 نظرات
|
این مقاله را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید

URL های ساختاری برای جمع آوری آسان اطلاعات و حداکثر کاراییتصور کنید که برای یک شرکت تجارت الکترونیک کار می کنید.
آیا دانستن تمام جلسات و اطلاعات تمام محصولات شرکتتان ، هر هفته، مفید نیست؟؟
اگر به برخی از تجزیه و تحلیل های یک شرکت تجارت الکترونیک دسترسی دارید، سعی کنید گزارشی تولید کنید. ۵ دقیقه برای ان زمان بگذارید.

این کار را انجام دادید ؟

یا این سوال کمی پیچیده است ؟ و هر ساله در دام ان می افتید؟
بیایید یک گام به عقب برداریم.
برای هر گونه کسب و کار آنلاین، چه یک پورتال مالکیت باشد یا یک فروشگاه الکترونیکی، احتمالا ساعت ها و ساعت ها برای ظاهر ، زیبایی و احساسی که به مخاطب می دهد ، زمان گذاشته شده است .
بزرگترین تصمیم این است که معمولا وب سایت را با کدام ابزار می سازیم ؟ صدها تصمیم گیری وجود دارد، و این که کدام دسته ها باید در وبلاگ ما جای گیرد؟
هر یک از این تصمیمات هزینه های و فرصت های آینده را ایجاد می کند، باعث شکل گیری نحوه عملکرد کسب و کار خواهد شد. جایی در این فرایند، بر سر ساختار URL تصمیم گیری خواهد شد. معمولا زمینه ای که سایت بر اساس ان ایجاد شده با زمان استفاده از ان متفاوت خواهد بود.
با رشد کسب و کار، میل به اطلاعات و تجزیه و تحلیل های بیشتر رشد می کند. ما تحلیل گران داده را استخدام می کنیم و هزاران دلار به سازمان ها پرداخت می کنیم تا این اطلاعات را جمع آوری کنند و آن را به فرمت مفید تبدیل کنند تا بر اساس انها تصمیمات هوشمندانه کسب و کار گرفته شد.
خیلی دیر است شما تا کنون ۱۰۰۰ پوند در سال را هدر داده اید.
خیلی دیر شده است با این حال، شما ساعت ها و ساعت کار اضافی را برای افرادی که باید داده ها را تجزیه و تحلیل کنند ایجاد کرده اید.
همه به این دلیل که هیچ کس URL ها را با جمع آوری داده ها در ذهن نمی سازد.
یک مثال
بیایید به مسئله یی که در ابتدا صحبت میکردیم، بازگردیم، اما تمام داستانها را در نظر بگیریم. یک شرکت تجارت الکترونیک به یک موسسه seo می رود و از آنها می خواهد جلسات کاملی را برای همه صفحات محصول خود تهیه کنند. آنها می خواهند عملکرد خود را در طول زمان اندازه گیری کنند.
این شرکت زمانی که سایت خود را ساخت بسیار سخت کوش بود.انها یک سازمان SEO را استخدام کردند و زمانی که وب سایت خود را طراحی کردند و این نوشته را خواندند: محصولات باید در ریشه قرار بگیرند. (به عنوان مثال mysite.com/white-t-shirt.)
ظاهرا بسیاری از وب سایتها به این مشاوره توجه کردند، زیرا با جستجوی حداقل میتوانید تعداد زیادی سایت را پیدا کنید که رتبه صفحات محصول آن ها در ریشه قرار دارد : Appleyard Flowers، Game، Tesco Direct.
در یک سطح: یک محصول ممکن است در چند دسته قرار گیرد (به عنوان مثال تلویزیون های LCD و ۴۲ “)، بنابراین شما می خواهید از محتوای تکراری اجتناب کنید. به علاوه، اگر دسته ها را تغییر دهید، نمی خواهید مجبور شوید همه محصولات را مجدد هدایت کنید.
اما از نقطه نظر جمع آوری اطلاعات، افتضاح است و اما چرا؟
در حال حاضر در Google Analytics هیچ راهی برای انتخاب همه محصولات وجود ندارد، مگر اینکه ما از یک بعد یا گروه بندی محتوا را از قبل تنظیم کرده باشیم. هیچ چیزی وجود ندارد که URL محصولات را از URL های دیگری جدا کند.
چگونه تحلیلگر داده هایمان در این حین داده ها را به دست می آورند؟
آنها ممکن است مجبور شوند تمام صفحات سایت را تا پایین بیایند تا در footprint قالب HTML (یک قسمت خاص از HTML در یک صفحه که قالب را شناسایی می کند)، یا یک لیست داخلی را از هر کسی که اطلاعات در سازمان دارد، دریافت کند. هنگامی که همه URL های محصول را دریافت کردند، باید این داده ها را به Google Analytics در اکسل مطابقت دهند، یا، اگر مجموعه داده بیش از حد بزرگ باشد، احتمالا با یک VLOOKUP استفاده کنند.
شروع این کار گران به نظر می رسد.

البته، اگر می خواهید این تحلیل را به طور مرتب انجام دهید، فهرست دائما تغییر خواهد کرد. طیف محصولات فروخته شده تغییر خواهند کرد. بنابراین به یک برنامه خرد شده یا خودکار نیاز است . اگر به سراغ قسمت کردن اطلاعات برویم، می توانیم این کار را انجام دهیم، اما این کار به طور مداوم امکان پذیر نیست. اگر از راه دیگر استفاده کنیم می توانیم یک dev را برای گزارش های اتوماتیک داخلی داشته باشیم که بتوانیم از ان استفاده کنیم.
اما، در حال حاضر این کار گران است: ارزش دو روز dev، و یا کار تکراری هر هفته مشاور SEO یا تحلیلگر داده ها.
اگر همه محصولات را در یک پوشه به نام / products / قرار دهیم، این روند طولانی به یک مرحله تبدیل می شود:
صفحات landing را در Google Analytics بارگذاری کنید و برای URL هایی که با / product / شروع می شوند فیلتر گذارید.
تبریک می گوییم – شما با این کار هزینه های گرانی که گفته بودیم را دور زدید. به عنوان یک تحلیلگر داده یا مشاور SEO، به طور مداوم به این نوع از مسائل برخورد خواهید کرد، که زمان گیر هستند و کارهای کوتاه را به کارهای بی پایان تبدیل می کنند.

URL منحصر به فرد چیست؟
برای اکثر خدمات تجزیه و تحلیل، بخش اصلی اطلاعاتی برای شناسایی صفحه URL است. گوگل آنالیز، کنسول جستجو گوگل، فایل های ورود به سیستم، همه اغلب به URL ها دسترسی دارند و شما هرگز نمی توانید این موضوع را تغییر دهید.
اکثر تحلیلگران های سایت با قالب ها کار می کنند و ان ها را به گروه های مشابه تعمیم می دهند. شما باید با قالب ها کار کنید و بتوانید این کار را با URL انجام دهید.
جف بیسوس می گوید:
“دو نوع تصمیم گیری وجود دارد. تصمیم گیری نوع ۱ که برگشت پذیر نیست و شما باید در آن بسیار مراقب باشید. تصمیم گیری های نوع ۲ مانند رفتن به سمت درب است – اگر ان را دوست نداشته باشید، می توانید به عقب برگردید. ”
تنظیم URL ار نوع تصمیم گیری نوع ۱ است. همانطور که هر کسی در SEO می داند، شما نمی خواهید به طور مداوم URL ها را تغییر دهید؛پس زمانی که URL راه اندازی شد باید به زمان نیز اهمیت دهیم.
چگونه می توان URL های خود را تنظیم کرد؟
چگونه الگوهای URL خوب را باید انتخاب کرد؟

ابتدا، یک الگوی خوب را تعریف می کنیم. یک الگوی خوب چیزی است که می توانیم به راحتی در ان الگویی از URL ها را انتخاب کنیم.
این کار اغلب به معنی افزودن پوشه است زیرا ساده ترین آنها فقط با اعمال یک فیلتر، یعنی products /، / blogs / و غیره پیدا می شود.
ما همچنین می خواهیم تا جایی که ممکن است کاری کنیم که این نوشته ها برای هرکس قابل فهم و خوانش باشد. بنابراین هنگام انتخاب پوشه ها باید این را در نظر داشته باشید.
این پوشه ها را به کجای آدرس اضافه کنیم؟
همیشه این دو سوال را بپرسید :
آیا نیازی به گروه بندی صفحات با هم در این قالب هست ؟
• اگر مجموعه ای از صفحات نیاز به گروه بندی داشته باشند پس بهتر است انها را در همان پوشه قرار دهیم تا، با یک URL مشخص شوند.
• آیا صفحات مورد نظر برای گروه های مختلف وجود دارد؟ انها انحصاری هستند و یا ، چند وقت یکبار تغییر می کنند؟
• اگر کلیه اطلاعات مورد نیاز را در اختیارتان قرار دهیم، می بایست پس از ورود به سایت، وارد شوید، مگر اینکه گروه بندی داده ها در معرض تغییر باشد.
بیایید نگاهی به مثال های چندگانه داشته باشیم.
• اگر فایلی را برای فایرفاکس وارد کنید، باید فایلی را که نامشخص است، ذخیره کنید.
• آیا این دسته بندی های مهم برای این صفحات وجود دارد؟ در صورت وجود، آیا می توان آنها را تغییر داد؟
• اگر کلیه اطلاعات مورد نیاز را در اختیارتان قرار دهیم، می بایست پس از ورود به سایت، وارد شوید، مگر اینکه گروه بندی داده ها در معرض تغییر باشد.
بیایید نگاهی به مثال داشته باشیم.
ابتدا، به نمونه محصول ما می پردازیم : فرض کنید ما URL های محصول را برای یک فروشگاه الکترونیکی تجارت الکترونیک راه اندازی کردیم.
آیا به گروه بندی محصولات نیاز داریم ؟ بله قطعا باید راهی برای گروه بندی URL باشد. ما باید آنها را در یک محصول / پوشه قرار دهیم.
در داخل این الگو، چگونه می توانم این گروه ها را با هم قرار داد؟ گروه بندی قابل قبول برای محصولات، دسته بندی محصول است.
.

برای مثال یک پیراهن سیاه کوتاه. چطور است که “کوتاه” یا “لباس کوتاه مشکی” را به عنوان دسته در نظر بگیریم . خوب، آیا آنها منحصر به فرد هستند؟ ازانجایی که لباس ما می تواند در هر دو رده طبقه بندی شود، بنابراین نباید ان را به عنوان یک پوشه در URL اضافه کنیم.
خب اگر”لباس” را به عنوان یک دسته بندی انتخاب کنیم چه؟ مناسبتر به نظر می رسد اگر بتوانیم تمام محصولات را به صورت منطقی زیر تقسیم کنیم:
• لباس
• تاپ
• دامن
• شلوار
شلوار جین و شلوار را می توان جداگانه در نظر گرفت که این به نظم بیشتر دسته بندی کمک می کند. بعید به نظر می رسد که این گونه دسته بندی به سادگی دست خوش تغییر شود. این نوع سلسله مراتب در بالای صفحه بسیار معنادار است.

برخی از الگوهای URL معمولی که اغلب عموم ان را استفاده می کنند کدامند؟ محصولات خود را در یک پوشه به نام محصول یعنی /products/ قرار دهید.
اشیا
درباره اعمال قوانین مشابه راجع به اشیا صحبت کردیم و دو نکته پدیدار شد. اولین سطح بالا طبقه بندی . به عنوان مثال، اضافه کردن در پوشه های زیر اجازه می دهد تا شما به راحتی عملکرد بالا مقالات مقیاس را اندازه گیری کنید:
• سفر
• ورزش
اخبار

شما البته باید تمام این موارد را در یک پوشه به نام blog/ یا /guides/ و غیره قرار دهید. چرا که نباید تنها از روی نوع کالا انها را دسته بندی کنید.

در اینجا مثالی از این ۳ داریم :
یک لینک بد حاوی شی : example.com/this-is-an-article-name/
• یک لینک بهتر حاوی شی : example.com/blog/this-is-an-article-name/
یک لینک خیلی بهتر : : example.com/blog/sports/this-is-an-article-
مورد دوم، که مطابق با تمام قوانین است، برای سایت های editorial بسیار مناسب است که در انها نویسندگان می خواهند آمار عملکرد را داشته باشند.
بسیاری از وبسایتها اغلب صفحات را بر اساس مکان و موقعیت دسته بندی می کنند :
• ماشین های فروشی در منچستر
/for-sale/vehicles/manchester

ماشین های فروشی در بیرمنگام
/for-sale/vehicles/birmingham

ا این حال، سطوح مختلفی از جزئیات گروه بندی وجود دارد. به عنوان مثال، در اینجا ۴ URL مختلف وجود دارد، هر یک از مکان های جزیی تری نسبت به مکان های بالا را نشان می دهد.

ماشین های فروشی در suffolk :
Suffolk / for-sale / vehicles /
•ماشین های فروشی در ایپسویچ
/ برای فروش / وسایل نقلیه / ipswich
ماشین های فروشی در مرکز Ipswich
/ for-sale / vehicles / ipswich center
ماشین های فروشی در Lancasterroad
/ for-sale / vehicles / lancaster-road
طبیعی است که هر سایت دسته بندی خاص خود را داشته باشد اما دسته بندی های جزیی تر در مثال بالا نادیده گرفته شده اند .
ماشین های فروشی در suffolk :
/for-sale/cars/county/suffolk

•ماشین های فروشی در ایپسویچ
/for-sale/vehicles/town/ipswich

ماشین های فروشی در مرکز Ipswich
/for-sale/vehicles/area/ipswich-center
ماشین های فروشی در Lancasterroad
/for-sale/vehicles/street/lancaster-road

حتی می توان به جای اعمال تغییرات بالا تنها از اعداد استفاده کرد هر چند که این امر قانون دوم ما را زیر پا می گذارد.
ماشین های فروشی در suffolk :
/for-sale/vehicles/04/suffolk
•ماشین های فروشی در ایپسویچ
vehicles/03/ipswich
ماشین های فروشی در مرکز Ipswich
for-sale/vehicles/02/ipswich-center
ماشین های فروشی در Lancasterroad
/for-sale/vehicles/01/lancaster-road

این کار باعث می شود که بتوانیم هر لایه را ارزیابی و اندازه گیری کنیم تا اگر بیش از حد بر روی لایه ای اطلاعات ریخته ایم، بفهمیم.

عضویت در خبرنامه آکادمی

با عضویت در خبرنامه هر شنبه به صورت صد در صد رایگان آخرین و داغ‌ترین مباحث روز بازاریابی را در ایمیل خود دریافت کنید.

envelope-o
این مقاله را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید

دریافت رایگان کتاب ۷ مزیت میلرلایت
 بر سایر سیستم های ایمیل مارکتینگ

کتاب رایگان ۷ اصل اساسی برای برندسازی

کتاب ۷ اصل اساسی برای برندسازی

برندسازی تنها راه افزایش قطعی فروش و درآمد شماست. داشتن چهره‌ای متفاوت از سایر رقباست که باعث می‌شود نسبت به دیگران ترجیح داده شوید.

همین الان این کتاب را به رایگان در ایمیل خود دریافت کنید

x