همه مقالات - Page 6 of 12 - لرن مارکتینگ | آموزش بازاریابی و بازاریابی اینترنتی

%db%b3-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%b3%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af-%d8%b4%d8%ae%d8%b5%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c

دو اصل ساخت برند شخصی از زبان یک استاد بازاریابی

۰۷ شهریور ۱۳۹۵
|
0 نظرات
|

 

مدعیان تخصص در برندسازی کم نیستند ولی از این بین، نیل پاتل–مشاور وب سایت آمازون و شرکت‌های جنرال موتور و HP– که فقط با برند شخصی‌اش توانسته کسب‌و‌کاری چند میلیون دلاری راه بیاندازد، جایگاهی ویژه دارد.

در این مقاله دو اصل موفقیت برای ساخت برند شخصی را، از زبان این کارآفرین موفق مرور می‌کنیم.

ادامه مطلب

روانشناسی مصرف‌کننده- اثر سبک زندگی و نگرش افراد

۰۶ شهریور ۱۳۹۵
|
0 نظرات
|

 

رفتارهای پیچیده مصرف‌کنندگان را می‌توان با شناسایی سبک زندگی آن‌ها که خود تابع سه عامل عقاید،‌ رفتار­ها و فعالیت­ها است، توضیح داد. سبک‌ زندگی در واقع همان روش‌های متفاوت افراد برای صرف وقت و پول خود است: این که وقت و پول افراد در بولینگ، آشپزی، مسابقات اتومبیل­رانی، قایق­رانی با کایاک یا شرکت در خیریه‌ها، داشتن حیوانات اهلی، دنبال‌‌کردن وقایع سیاسی و غیره صرف شود، همگی به سبک زندگی  مربوط‌اند.

نمود این گستره سبک زندگی، در الگوی خرید افراد هم ظاهر می‌شود: گروهی ابتدا به باوری برای تهیه محصول می‌رسند و سپس پای احساسات‌شان حول آن محصول به میان می‌آید و در نهایت، تصمیم خود را برای خرید‌کردن می‌گیرند. گروهی دیگر ابتدا خرید می­کنند، سپس به باوری در مورد کارایی محصول می‌رسند و در آخر احساساتی حول آن تجربه می‌کنند.

ادامه مطلب
%d9%be%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d8%a8%d9%87-%d8%a7%d8%b2%d8%a7%db%8c-%da%a9%d9%84%db%8c%da%a9-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%da%a9%d9%84%db%8c%da%a9%db%8c-%da%af%d9%88

پرداخت به ازای کلیک چیست؟

۰۴ شهریور ۱۳۹۵
|
0 نظرات
|

اگر اسم بازاریابی به روش PPC برایتان آشناست و مشتاقید که بیش‌تر در مورد آن بدانید یا آن‌که به خوبی با آن آشنایی دارید و در فکر پیاده‌سازی آن هستید، این مقاله پاسخ‌گوی بخش اعظم سوالاتی است که به احتمال زیاد در ذهن دارید. همراه ما باشید در ادامه متن.

ادامه مطلب

تبلیغات خلاقانه شرکت ها و ایده های تبلیغاتی آنها

۰۱ شهریور ۱۳۹۵
|
0 نظرات
|

در بخش گالری تلاش کرده ایم تا ایده های خلاقانه تبلیغاتی شرکت های مختلف را جمع آوری کنیم. هیج مرزی را نمی توان برای خلاقیت در نظر گرفت و امیدواریم که شما با دیدن این تصاویر ذهن خود را باز تر کرده و ایده های جدیدی را برای گسترش کسب و کار خود به کار بگیرید. شما برای برند شدن و به دست آوردن تمایز نسبت به رقبا و باقی ماندن در ذهن مشتری نیاز به خلاقیت و ایده های نو دارید. امیدواریم از دیدن این تصاویر و ایده های آن&zwnj […]

ادامه مطلب
4-%d8%b1%d9%88%d8%b4%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%aa%db%8c%d9%85%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%aa%d9%86%d9%88%d8%b9-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%d8%aa%d9%88%d8%a7%d9%86%d9%86%d8%af-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af

چهار روش بهبود برند کارفرما

۳۱ مرداد ۱۳۹۵
|
0 نظرات
|

برند کارفرما (employer brand) در‌واقع همان تصویری شکل گرفته از ویژگی‌های یک شرکت (به عنوان کارفرما) در ذهن کارکنان و متقاضیان کار در بازار کار درباره آن شرکت است. شاید یکی از مهم‌ترین دلایل توجه به این موضوع، دستیابی سازمان‌ها به نیروی کار قوی و با‌استعداد از بین تمام گزینه‌های موجود باشد که الزاماً با استراتژی‌های کارمندیابی عادی به یک سازمان جذب نمی‌شوند. این موضوع به خصوص درمورد شرکت‌های خدماتی، پررنگ‌تر ‌است.
با به وجود آمدن بازارهای جهانی و بسط یافتن بازار کار، روز‌به‌روز شرکت‌های بیشتری به اهمیت ساختن یک محیط کار متنوع پی‌برده‌اند. نتایج تحقیق سال ۲۰۱۴ مرکز اطلاعات اقتصاددانان از بین ۲۲۸ مدیر، نشان از به رسمیت شناختن فواید داشتن محیط کار متنوع در بین ۶۹٪ از ایشان و تلاش آن‌ها برای وارد کردن عامل تنوع به فرهنگ کارشان داشته‌است.
اما تنوع، چیزی بیشتر از آمار و ارقام است. تنوعِ محیط کار شامل تفاوت در اخلاق کاری، روش‌ فکر، سبک‌های برقراری ارتباط و انگیزه‌های کاری است: یعنی تمام عواملی که محیط کاری قوی و یک برند کارفرمای حتی قوی‌تر را می‌سازند.
وقتی پای ساخت یک برند کارفرما موفق در جذب و حفظ استعدادهای نو به میان می‌آید، تنوع حرف اول را می‌زند. ادامه‌ی مقاله به مرور چهار روش برای بهره‌برداری از برند کارفرما برای جذب طیف متنوعی از نیروی‌کار، اختصاص دارد.

۱- جذب افراد با توانایی‌های مختلف

هدف اصلی برند کارفرمای یک شرکت این است که آن را به عنوان یک محل کار مطلوب جلوه دهد. طبق تحقیقی که وب سایت کاریابی Glassdoor در سال ۲۰۱۴ انجام داده‌است، ۶۷٪ متقاضیان کار، به هنگام ارزیابی شرکت‌ها و فرصت‌های شغلی، داشتن تنوع در نیروی کار را به عنوان یکی از عوامل مهم در انتخاب، در‌نظر‌داشته‌اند. در واقع کارفرمایان نیز از این امر آگاهند، به‌طوری‌که ۸۲٪ شرکت‌کنندگان تحقیق EIU که پیشتر به آن اشاره کردیم، اذعان داشته‌اند که رویکردی استراتژیک به مدیریت تنوع می‌تواند سازمانی غنی از استعدادهای فراوان ایجاد کند.
نتیجه نظرسنجی Glassdoor‌ نشان از اهمیت ترکیب فعلی کارکنان شرکت در افزایش تنوع توانمندی‌ها در جمع خود دارد. در‌واقع، می‌توان هر یک از کارکنان را به‌چشم نمایندگان برند خود دید و ترکیب متنوع آن‌ها را ابزاری برای جذب استعدادها در‌نظر‌داشت. برای مدیریت نقش کارکنان خود و ایجاد یک سیستم پاداش‌دهی کارا، می‌توان از نرم‌افزاری همچون Smarpshare  استفاده کرد که به کارکنان اجازه پیدا کردن راحت محتوای جدید و به اشتراک‌گذاری آن با دیگران می‌دهد.
 

 ۲- برقراری ارتباط با برند کارفرما

وقتی پای تبلیغ شرکتی به عنوان یک محل استثنایی برای کار‌کردن در میان است، کارجویان تنها به همان اندازه‌ای که کارکنان و کارفرمایان به آنان می‌گویند، می‌توانند از اوضاع خبر داشته‌باشند.
طبق گزارش EIU، ٪۷۹ شرکت‌کنندگان تحقیق بر این باورند که وجود توأم رویکردهای متفاوت در تیم‌های متنوع منجر به خلق ایده‌های بهتر و خلاقانه‌تر می‌شود. برای مثال، به احتمال زیاد متولدین بعد از سال ۲۰۰۰ نظرات بیشتری در رابطه با بهترین مکان یا شبکه اجتماعی برای دسترسی به متقاضیان شغل داشته باشند تا کارکنان مسن‌تر، چرا که آشنایی این افراد با این منابع عمیق‌تر بوده و حتی ممکن است که خود در جستجوی شغلی خودشان از آن‌ها استفاده کرده‌باشند.

۳- پیشتازی در رقابت

هر‌چه رقابت در بازار کار در جذب نیروی‌های بهتر بیش‌تر می‌شود، وقت و انرژی بیشتری صرف ساختن یک برند کارفرمای درجه یک می‌کنند.
کارفرمایان می‌توانند از ترکیب متنوع نیروی کار خود به عنوان یک اهرم فروش قوی برای حفظ پیشتازی خود در رقابت استفاده کرده و کارجویان متنوع‌تری را جذب کنند. در همین رابطه، گزارش EIUنشان از اهمیت مدیریت تنوع در بازار نیروی کار در دید حدود ۸۰ ٪ از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی داشته‌است.
یک راهکار برای بهره‌برداری از این تواتمندی شرکت، قرار‌دادن نظرات کارکنان، بر وب سایت شرکت و شبکه‌های اجتماعی است. به این ترتیب امکان نمایش ویژگی‌های منحصر به فرد شرکت که ریشه در طیف متنوع کارکنان آن از ملیت‌ها و پس‌زمینه‌های مختلف دارد، وجود‌خواهد‌داشت.

۴- ساخت شبکه‌های ارتباطی قوی

رابطه‌ای مستقیم بین تنوع افراد در محیط کار و توانایی شرکت برای ساختن شبکه‌های ارتباطی قوی با افراد گوناگون و دارای پس‌زمینه‌های متنوع است. به تأیید ۸۳٪ از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی EIU، از مهم‌ترین نتایج داشتن یک محیط کار با نیرو‌های متنوع، قابلیت شرکت برای پرداختن به امور ارباب‌رجوعان از فرهنگ‌های مختلف و بالتبع، موفقیت در بازارهای بیشتر است.
رمز بهره‌برداری موفق از این موقعیت، تشویق کارکنان به گسترش ارتباط خود با کارجویان، ارباب رجوع و مشتریان بالقوه با داشتن حضوری پررنگ در شبکه‌های اجتماعی و برقراری ارتباط با افراد پیگیر اخبار شرکت در چنین فضاهایی است.

منبع: وب سایت کارآفرین

&nbsp […]

ادامه مطلب

نقش پیام‌ مناسب در موفقیت تبلیغات بازاریابی- بخش اول

۲۸ مرداد ۱۳۹۵
|
0 نظرات
|

 

موفقیت تبلیغات بازاریابی در قید درک درست آن توسط مخاطب و به‌یادآوری مزمون آن در زمان خرید است. تماس سازنده مخاطب با پیام تبلیغاتی می تواند با شکل‌دادن رابطه‌ای ذهنی بین متن پیام و ارزش محصول، محتوای پیام را به راحتی نزد وی بازآفرینی کند.

این رابطه‌ی ذهنی-که به ازای تک‌تک افراد منحصر‌به‌فرد است- تحت تأثیر عواملی چون تفکرات، احساسات، سطح آگاهی،  نوع شخصیت و رفتار، انگیزه‌ها و شکل زندگی ساخته می‌شود. مثلأ پیام‌های تبلیغاتی تلویزیون برای معرفی چاقوی آشپزخانه، اساسأ موفق به جذب مخاطبانی که آشپزی می‌کنند، می شود و بالتبع، افرادی که آشپزی نمی‌کنند، اصولأ از دایره مخاطبان حذف می‌شوند.

در این مقاله، مروری بر سه دسته کلی عوامل دخیل در اثر‌گذاری پیام‌های تبلیغاتی بر افراد، خواهیم‌داشت.

ادامه مطلب
%da%86%d8%b1%d8%a7%d8%ba-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a7%d8%a8%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%ae%d9%84%d8%a7%d9%82%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c

استفاده از الگوی چراغ­ راهنمایی‌ و‌ رانندگی در بازاریابی

۲۴ مرداد ۱۳۹۵
|
0 نظرات
|

 

یکی از راه‌های آسان‌کننده‌ی تصمیم‌گیری در مورد ادامه یا تغییر در استراتژی بازاریابی، اعلام وضعیت موضوع مورد بررسی به کمک رنگ‌هاست:‌ تا هم ‌یاد‌آوری تصمیمات قبلی و هم کار انتقال مطلب به همکاران و کارمندان، راحت‌تر شود.

استفاده از رنگ‌ها و مفاهیم به کار‌رفته در چراغ‌های راهنمایی‌و‌رانندگی-یعنی قرمز برای توقف،زرد برای احتیاط در ادامه حرکت و سبز برای ادامه حرکت- کمک می‌کند که ره صد ساله را یک شبه طی کنید: چرا که استفاده از این رنگ‌ها به دلیل شدت متمایز بودن، راحت بوده و از طرفی یادگیری کار با آن‌ها آسان است. از طرفی هم چون رنگ‌های آن به صورت استاندارد در بیش‌تر کشور‌های دنیا به صورت مشابه استفاده می‌شوند، انتقال مطلب به افراد مختلف بسیار راحت‌تر می‌شود.

ادامه مطلب
%db%b7-%d8%ad%d9%82%db%8c%d9%82%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d8%ae%d9%88%d8%b4%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%af-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d9%85%d8%ad

هفت حقیقت ناخوشایند درباره‌ی بازاریابی محتوا

۲۲ مرداد ۱۳۹۵
|
0 نظرات
|

 

در سال‌های اخیر تبلیغات زیادی حول بازاریابی محتوا و پتانسیل بالقوه آن به عنوان راهکاری جامع برای کارآفرینان و صاحبان کسب‌و‌کارها شده‌است.

از طرفی دسترسی به شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، ویدئوها و غیره که بازاریابی محتوا را بسیار راحت و ارزان و در اختیار همه کرده‌اند، رقابتی شدید بین بنگاه‌ها برای شناساندن محصول به مخاطبان راه انداخته‌اند.

البته تعداد وب سایت‌هایی که در مورد بازاریابی محتوا نوشته‌اند، کم نیست ولی مشکل این‌ جاست که درصد قابل توجهی از آن‌ها توسط کسانی که می‌خواهند در سایت‌های رسانه‌ای و با فروش آگهی، برای خود نامی دست‌و‌پا کنند، نوشته شده‌اند. به عبارت دیگر بیشتر وبلاگ‌ها و مقاله‌هایی که به مدیریت محتوا پرداخته‌اند، خود بخشی از یک بازاریابی محتوای برای وب سایتی دیگر هستند.

در این مقاله، ناگفته‌های استیو توباک – مشاور بازاریابی کانال تلویزیونی فاکس– را در مورد جنبه‌های منفی بازاریابی محتوا، بازگو می‌کنیم.

ادامه مطلب
%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%a7%d9%be%db%8c%d9%85%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%84%d8%b1%d9%86-%d9%85%d8%a7%d8%b1%da%a9

نقش برند در بازاریابی شرکت‌های هواپیمایی- بخش سوم

۱۹ مرداد ۱۳۹۵
|
0 نظرات
|

 

در مقاله‌ی «نقش برند در بازاریابی شرکت‌های هواپیمایی- بخش دوم» درباره‌ی موقعیت خاص شرکت‌های هواپیمایی در بازاریابی مناسب به دلیل داشتن محصولی خدماتی صحبت کردیم. در بخش پایانی این مقاله مروری بر روش‌های وفادار کردن مشتریان در این صنعت خواهیم داشت.

روش متقاعد کردن شرکت‌های هواپیمایی برای وفادار کردن مشتریان

فکر کنید که برای انجام کاری اداری، از پروازی که مشتری دایم آن هستید، استفاده کرده و بعد از سال‌ها پرواز مداوم، حرکت‌تان با تأخیر مواجه شود و از کار باز بمانید. آیا الزامأ چشم‌تان را بر همه تجارب خوب گذشته با آن شرکت هواپیمایی می‌بندید و آن را برای سفر‌های بعدی خود تغییر می‌دهید؟ 

احتملأ‌ اگر با هزاران کیلومتر پرواز با شرکت هواپیمایی همیشگی‌تان، درب خدمات ویژه‌ی آن شرکت مثل دسترسی یافتن به پروازهای رایگان، صندلی‌های درجه بالا، سالن‌های انتظار VIP، … به روی‌تان باز شده‌باشد به این راحتی‌ها، دست از آن شرکت نمی‌کشید و سراغ پرواز دیگری نخواهید‌رفت. 

ادامه مطلب
%d8%b3%d8%a6%d9%88-%db%8c%d8%a7-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d8%b3%d8%aa%d8%ac%d9%88-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f

سئو یا بازاریابی موتورهای جستجو چیست؟

 

هر زمان که واژه‌ای را در موتور جستجو وارد می‌کنید و دکمه‌ی ENTER را می‌زنید با لیستی از وب ‌سایت‌های مرتبط با واژه‌ی وارد شده، مواجه می‌شوید. اغلب کاربران تمایل دارند که سایت‌هایی که در صدر لیست قرار دارند را مشاهده کنند. چرا که آن‌ها این سایت‌ها را با موضوعی که به دنبال آن هستند، متناسب‌تر می‌یابند. اگر تا به حال کنجکاو شده‌اید که چرا بعضی از این سایت‌ها رتبه‌ی بالاتری دارند، باید بدانید که این صرفأ به خاطر استفاده از یک روش قدرتمند بازاریابی وب سایتی به نام سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو(Search Engine Optimization)  است. سئو تکنیکی است که به موتور‌های جستجو کمک می‌کند تا موضوعات مرتبط را یافته و با دسته‌بندی مناسب آن‌ها، وب سایت‌ها را رتبه بندی کنند.

ادامه مطلب
%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%a7%d9%be%db%8c%d9%85%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%84%d8%b1%d9%86-%d9%85%d8%a7%d8%b1%da%a9

نقش برند در بازاریابی شرکت های هواپیمایی- بخش دوم

۱۰ مرداد ۱۳۹۵
|
0 نظرات
|

 

در مقاله‌ی «نقش برند در بازاریابی شرکت‌های هواپیمایی – بخش اول» شعار تبلیغاتی سه شرکت مطرح صنعت هواپیمایی را مطرح کرده و به بررسی مخاطبان خاص هر یک، پرداختیم. در بخش دوم مقاله، با توضیح تفاوت‌های صنعت هواپیمایی با دیگر صنایع تولید‌کننده‌ی کالا – ونه خدمات – راهکاری برای تمایز خدمات هر شرکت از رقبا ارایه‌ می‌دهیم. 

تفاوت ماهیت محصول شرکت‌های تولید‌کننده‌ی کالا، مانند خودروساز‌ها، تولیدکنندگان مواد‌غذایی، پوشاک و … با فعالان بخش صنعت خدمات،مانند شرکت‌های هواپیمایی، باعث ایجاد تفاوت در جنس تجربه‌ی مشتریان این دو حوزه شده است. برای مثال، تمامی افرادی که با هواپیما پرواز می‌کنند، یک هدف مشترک دارند و آن رسیدن به مقصد است. این موضوع که مشتریان از بین شرکت‌های هواپیمایی، کدام‌یک را انتخاب می‌کنند، تابع سیاست شرکت‌ها در معرفی برند محصول خود و موفقیت آن‌ها در عرضه مناسب آن است.

ادامه مطلب
%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%a7%d9%be%db%8c%d9%85%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%84%d8%b1%d9%86-%d9%85%d8%a7%d8%b1%da%a9

نقش برند در بازاریابی شرکت های هواپیمایی- بخش اول

۱۰ مرداد ۱۳۹۵
|
0 نظرات
|

 

تصور کنید که پس از یک مسافرت هوایی طولانی، سوار تاکسی ویژه فرودگاه شده‌اید و از راننده خواسته‌اید که شما را به منزل برساند. راننده‌ی تاکسی به سمت شما برگشته و تذکر می‌دهد که بر اساس قوانین جدید شرکت، می‌بایست مبلغی اضافه بابت چمدان‌های موجود در صندوق عقب پرداخت کنید. به احتمال زیاد، عصبانی خواهید‌شد و حتی اگرهم از تاکسی پیاده نشوید، شگفت زده از خود خواهید پرسید که چرا باید برای خدماتی که تا چندی پیش رایگان بوده، هزینه‌ی اضافه‌ پرداخت کنید؟

این موقعیت، که موضوع آگهی تبلیغاتی شرکت هواپیمایی ارزان‌بر Jetblueبوده‌است، دقیقأ با طعنه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی بزرگ، سیاست قیمت‌گذاری آن شرکت‌ها را که بر هر‌چه بیش‌تر گرفتن پول از مسافران متمرکز است، به باد انتقاد می‌گیرد و در آخر پیام، با گفتن این کهاگر با این شرکت سفر کنید، با چنین مشکلاتی مواجه نخواهید‌شد، برند خود را معرفی می‌کند.

ادامه مطلب
%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d9%85%d8%ad%d8%aa%d9%88%d8%a7-%d8%b3%d8%a6%d9%88-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%88%d8%a7%da%98%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f

آشنایی با روش نوین بازاریابی اینترنتی: بازاریابی محتوا

۰۷ مرداد ۱۳۹۵
|
0 نظرات
|

 

امروزه به راحتی قبل نمی‌توان مخاطبان را با تبلیغات تلویزیونی و مطبوعاتی جذب کرد: چرا که با داشتن DVR ، به راحتی تبلیغات تلویزیونی را رد می‌کنند و غالبأ هم تبلیغات مجله‌ها را نادیده می‌گیرند. البته با گسترش روز‌افزون جست‌و‌جو‌های اینترنتی، دیگر کسب اطلاعات درباره هر مطلبی، بدون نیاز به بنر‌ها و پوستر‌ها آسان هم شده‌است.

بازاریابی محتوا، راه برون رفت از این مسأله برا ی بازاریابانی است که به خوبی متوجه این تغییر روند توجه مخاطب شده‌اند.

ادامه مطلب

محیط بازاریابی چیست؟ بررسی ویژگی های محیط بازاریابی داخلی، خرد و کلان

۰۵ مرداد ۱۳۹۵
|
0 نظرات
|

 

محیط بازاریابی هر بنگاه اقتصادی، همان بازیگران و نیروهایی هستند که بر توانایی بنگاه برای شکل‌دهی و حفظ ارتباط با مشتریان مورد نظر اثر‌گذارند. محیط بازاریابی در‌بر‌گیرنده‌ی سه عنصر کلیدی است: محیط‌های خرد، داخلی و کلان.
اهمیت هر یک از بخش‌ها از این نکته ناشی می‌شود که وظیفه‌‌ی بازاریاب‌ها مدیریت روابط در هر دو حوزه داخلی و خارجی است: چرا که با ارزیابی وضعیت و اتخاذ تصمیم‌های هوشمندانه و بهبود روابط و نیرو‌ها در ابعاد خرد و کلان، امکان بها دادن به مشتریان راضی در حوزه روابط داخلی، ممکن خواهد بود. در این مقاله، با بررسی مورد فروشگاه زنجیره‌ای والمارت و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، نگاهی موشکافانه به مفهوم محیط بازاریابی خواهیم داشت.

ادامه مطلب
%d9%85%d8%af%d9%84-stp-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c

آشنایی با مدل STP برای فروش- بخش دوم

۰۲ مرداد ۱۳۹۵
|
0 نظرات
|

 

در مقاله‌ی «آشنایی با مدل STP برای فروش – بخش اول» بعد از معرفی مدل STP برای فروش، مدل استراتژی یک شرکت هتل‌های زنجیره‌ای برای جذب انواع مخاطب رو بررسی کرده و سپس توضیحی در مورد روش تقسیم‌بندی بازار فروش ارایه کردیم. در بخش دوم این مقاله، دو مرحله باقی‌مانده برای بازاریابی به روش STP‌ را در قالب بررسی نمونه‌ی یک آژانس گردشگری، بررسی می کنیم.

مطالعه‌ی نمونه‌ی یک آژانس برگزارکننده تور‌های فرهنگی و طبیعت گردی 

یک آژانس که متخصص برگزاری تور‌های فرهنگی و طبیعت‌گردی در سراسر دنیا است، با سه دسته مخاطب مواجه است: گروه اول، زوج‌های جوان خواهان مسافرت‌های ارزان، گروه دوم، خانواده‌هایی صاحب فرزند و با سطح متوسط مالی و طالب مسافرت‌های امن در محیطی خانوادگی و گروه سوم، بازنشستگان ثروتمندی هستند که به دنبال مسافرت‌های مجلل و لوکس به شهرهای گران‌قیمت توریستی هستند.

ادامه مطلب
%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%a8%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d8%b3-%d9%be%d9%88%da%a9%d9%85%d9%88%d9%86-%da%af%d9%88-%d9%84%d8%b1%d9%86-%d9%85

ایده جالب بازاریابی برای کسب و کارها در بازی پوکمون گو

۲۹ تیر ۱۳۹۵
|
0 نظرات
|

 یکی از مهمترین مسائل در بازاریابی کشاندن مشتریان به سمت خود است تا بتوان به آن ها کالا یا خدمتی را معرفی و سپس فروخت (این مکان می‌تواند یک فروشگاه در یک خیابان، یک وب سایت و یا درخواست کلیک بر روی یک لینک باشد). راه های مختلفی برای این کار مورد استفاده قرار میگیرند که در این مقاله قصد داریم به یکی از جدید ترین و ابداعی ترین این روش ها که مبتنی بر بازی پوکمون گو است بپردازیم.

بازی پوکمون گو بازی جدیدی مبتنی بر واقعیت مجازی است که به سرعت در حال فراگیر شدن است. این بازی در مدت زمانی کوتاه ده میلیون بار از گوگل پلی دانلود شده است و توانسته است رکورد سریع ترین آمار گوگل پلی را از آن خود کند.

ادامه مطلب
%d9%85%d8%af%d9%84-stp-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c

آشنایی با مدل STP برای فروش- بخش اول

۲۹ تیر ۱۳۹۵
|
0 نظرات
|

شاید مهم‌ترین دغدغه‌ی هر مدیر‌بازاریابی تازه‌وارد، انتخاب بهترین استراتژی در قبال بازار برای شناسایی جنس و سلیقه مشتری باشد.

در این مقاله با معرفی مدل STP، که با هدف افزایش فروش، به خوشه‌بندی مشتریان با خواسته‌های مشابه می‌پردازد، راهی پیش‌روی مدیران‌ بازاریابی ‌تازه‌وارد قرار‌می‌دهیم.

ادامه مطلب

سه روش حیاتی برای افزایش SEO به کمک برند – بخش اول

۲۷ تیر ۱۳۹۵
|
0 نظرات
|

به جرأت می‌توان افزایش چشمگیر سهم بازاریابی دیجیتال در صنعت بازاریابی در ده سال گذشته را حاصل بهره گیری آن از تجربه طولانیِ شکلِ سنتی این صنعت دانست; و البته بدون شک، یکی از میراث‌های سنت موجود برای بازاریابی دیجیتال، استفاده از برند بوده است.

لازمه بهره بردن از برند در بازاریابی دیجیتال، آشنایی صاحبان کسب‌و‌کار با هویت برند محصول است. استفاده مناسب از نام و قرابت برند با مشتری در بازاریابی دیجیتال، می تواند از سه طریق باعث ارتقای رتبه SEO شود (در این آدرس می توانید در مورد نام و قرابت برند و تفاوت های آن دو بیش‌تر بخوانید):

  • با افزایش ترافیک مستقیم
  • با به‌کارگیری در الگوریتم غیرمستقیم گوگل
  • با افزایش شانس ارجاع به وب سایت از طریق لینک در دیگر وب سایت‌ها
ادامه مطلب
%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%b1%d9%86%da%af-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c
%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%b1%d9%86%da%af-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c
%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%b1%d9%86%da%af-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c

روانشناسی رنگ در بازاریابی و برندسازی- بخش اول

۲۰ تیر ۱۳۹۵
|
0 نظرات
|

روانشناسی رنگ در بازاریابی و برندسازی

روانشناسی رنگ به دلیل نقشی که در ترغیب افراد به انتخاب کالا دارد، یکی از جالب‌ترین و بحث‌برانگیزترین جنبه‌های بازاریابی است. البته آن چه که در مکالمات امروزه حول رنگ‌ها مشاهده می شود، بیش تر از از جنس حدس و گمان است.

در این مقاله به مرور شواهد علمی موجود از تأثیر رنگ‌ها بر نحوه انتخاب مخاطبان می پردازیم.

به یاد داشته باشید که به دلیل اثر‌گذاری عواملی چون علایق شخصی، تجربه، تربیت و تفاوت‌های فرهنگی بر عکس‌العمل فرد به رنگ‌ها، دادن حکمی کلی در این زمینه برای همه مردم، کاری نادقیق است.

ادامه مطلب
%db%b4-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7-%d8%a8%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d9%87%e2%80%8c%db%8c-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%88%d8%a7%da%98%d9%87-%d9%87

۳ ‌راه برای بالا بردن رتبه‌ی کلید واژه‌های برند شده‌‌ی شما

۱۷ تیر ۱۳۹۵
|
0 نظرات
|

چند راه برای بالا بردن رتبه‌ی کلیدواژه‌های برند شده‌

در حوزه بهینه سازی وب‌‌سایت‌ها، بیش از هر چیز، موضوع ارتقا حول محور کلید‌واژه‌ها، مورد توجه مدیران وب‌سایت های ایرانی قرار گرفته است. موضوع این مقاله، بهینه‌‌سازی وب‌سایت برای کلید‌واژه‌های‌برند‌شده است که کم‌تر مورد توجه کاربران فارسی‌زبان قرار‌گرفته‌است. کلید‌واژه‌های‌برند‌شده، همان کلمات یا عباراتی هستند که عموم مردم را به یاد شرکتی خاص می‌اندازند. کلید‌واژه‌های‌برند‌شده می‌توانند نام تجاری شرکت، نام برخی از محصولات یا حتی اسم وب‌سایت شرکت باشد. برای مثال، برخی از عبارت‌های‌ برند‌ شده‌ شرکت کامپیوتری اپل، واژه های “اپل”، “کامپیوترهای اپل”، “اپل کام”، “اپل دات کام”، “اپلل (به صورت اشتباه)”و”گوشی اپل” هستند.

ادامه مطلب