همه مقالات - Page 8 of 12 - لرن مارکتینگ | آموزش بازاریابی و بازاریابی اینترنتی

%da%a9%d9%85%d9%be%db%8c%d9%86-%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa%db%8c

فیلم حلقه ۲ – ۲۰۰۵

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
|
0 نظرات
|

این فیلم ترسناک نیز از راهکار خلاقانه‌ای برای جلب توجه مخاطب استفاده کرد. کمپین تبلیغاتی این فیلم یک وب‌سایت را با نام «هفت روز مانده» ایجاد می‌کنند (واقع در آدرس اینترنتی www.7daysleft.com) و در آن امکانی را می گذارند تا شما  بتوانید ایمیل و شماره‌ی تلفن یکی از دوستان و آشنایان خود را وارد کنید. ایمیلی برای این فرد ارسال می‌شود و یک فیلم شبیه فیلم موجود در فیلم برای او ارسال می‌شود.در زمانی که فرد در حال مشاهده‌ی این فیلم است، سایت به صورت اتوماتیک با او تماس می‌گیرد و صدای خشدار ترسناکی به آن شخص می گوید که فقط هفت روز برای زنده ماندن فرصت دارد و بعد از هفت روز به سراغش رفته و جانش را می گیرد. این پیغام ترسناک دقیقا چیزی است که در طول فیلم ایده ی اصلی فیلم نیز می باشد و کاراکترهای فیلم را نیز به چالش مرگ دعوت می&zwnj […]

ادامه مطلب
%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88

روانشناسی مصرف کننده در بازاریابی خودرو و ۳ کلیپ برای شما

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
|
0 نظرات
|

اغلب ما خودروهای خود را بیان کننده‌ی شخصیت‌مان می‌دانیم. اگر شما از سطح اجتماعی بالایی برخوردار هستید و می‌خواهید که یک وجهه‌ی خیلی خوب در اجتماع داشته باشید، قطعا به سراغ خودروهای لوکس خواهید رفت. اگر شما علاقه‌مند به سرعت و لذت بردن از بزرگراه‌ها هستید، ممکن است بخواهید که مالک یک خودروی سوبارو باشید.

ادامه مطلب

درباره جان کیرن

۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
|
0 نظرات
|

جان کیرن، رئیس و موسس شرکت BrainJuicer است. به ایشان لقب “استیو جابز تحقیقات بازار” را داده‌اند و در حال حاضر به عنوان یکی از نوآوران پیشرو در تحقیقات بازار در سطح بین المللی شناخته شده است.

نقش جان در درک،‌ ابداع و رهبری BrainJuicer باعث شد که در سال ۲۰۰۵ از نگاه موسسه‌ی ارنست اند یانگ (یک شرکت چند ملیتی خدمات حرفه‌ای که مقر آن در لندن است و یکی از چهار موسسه‌ی بزرگ حسابرسی در دنیا شمرده می‌شود) به عنوان کارآفرین برتر سال شناخته شود. شرکت BrainJuicer به دلیل بهترین روش و متدولوژی در زمینه¬ی تحقیقات بازار، دو بار برنده‌ی جایزه‌ی ESOMAR در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۷ شده است. در سال ۲۰۱۳ نیز جان کیرن برنده¬ی جایزه‌یDisruptive Innovator از موسسه‌ی NGMR (Next Gen Market Research) در زمینه‌ی رهبری فکری شده است.

پیش از تاسیس شرکت BrainJuicer در سال ۱۹۹۹، جان آژانس خلاقیت و نوآوری‌ای را تحت عنوان (Brand Genetics Ltd) راه‌اندازی کرد که محصولات و خدمات جدیدی را برای شرکت‌های ابداع می‌کرد.
قبل از شروع اولین کسب و کار متعلق به خود، جان مدیر برنامه‌ریزی یکی از آژانس‌های تبلیغاتی مجموعه‌ی Publicis در بریتانیا بود. جان در ابتدا، کار خود را به عنوان مدیر برنامه‌ریزی شرکت Unilever آغاز کرد و پله‌های ترقی را یک به یک طی کرد و به بازاریاب ارشد شرکت Elida Gibbs ارتقا یافت.

ادامه مطلب
%da%a9%d9%88%da%a9%d8%a7-%d8%b2%db%8c%d8%b1%d9%88-%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af-%d9%84%d8%b1%d9%86-%d9%85%d8%a7%d8%b1%da%a9%d8%aa%db%8c%d9%86%da%af

۱. مصاحبه با حمیدرضا احمدی

۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
|
0 نظرات
|

حمیدرضا احمدی مدیرعامل سابق کانون کارآفرینی ایران و نماینده‌ی رویداد جهانی استارت آپ ویکند در ایران است. او متولد سال ۱۳۶۰ است و تحصیلات خود را در رشته‌ی مهندسی نرم‌افزار در نیویورک به انجام رسانده است و پس از کسب تجربیاتی در دوران دانشجویی و بعد از آن در زمینه‌های برنامه‌نویسی و فروش در شرکت‌های مختلف، مشغول به همکاری با کانون کارآفرینی ایران، که این کانون در واقع وارد کننده‌ی استارت‌آپ ویکند در ایران است، مشغول شد و بعد از مدتی که به عنوان مدیرعامل این کانون فعالیت می‌کرد از آنجا جدا شده و در حال حاضر مشغول پروراندن و راه‌اندازی استارت‌آپ خود است. او همچنین از بنیان‌‌گزاران نشست هفتگی هفکر است، همفکر یک رویداد هفتگی و فرصتی برای کارآفرینان، برنامه‌نویسان، طراحان و سرمایه‌گذاران است که به شبکه‌سازی،‌ تبادل نظر و یادگیری از یکدیگر بپردازند. در یکی از این جلسات، ما به دیدن حمیدرضا رفتیم و طی نشست کوتاه اما مفیدی که با او داشتیم، از نظرات و ایده‌های او درباره‌ی بازاریابی و نقش آن به طور کلی و به خصوص در موفقیت استارآپ‌ها باخبر شدیم؛ که جزییات این نشست را در اختیار شما قرار می‌دهیم. سوالات مصاحبه: ۱) لطفا خودتون رو معرفی کنید. در مورد سوابق و تجربیات کاری‌تون هم مقداری برای مخاطبان ما توضیح بدید ۲) نظرتون نسبت به وضعیت استارتاپ ها در شرایط کنونی چیه؟ تعدادشون چطوره؟ چطور پیش میرن؟ آیا این فرآیند رو به رشده یا به مرحله‌ی ثبات خودش رسیده؟ ۳) مراحل پیاده‌سازی و به ظهور رساندن یک ایده‌ی جدید چیه؟ خیلی از افراد ایده‌های زیادی دارن که نمی‌دونن از کجا و چطور باید شروعشون کرد. در این مورد توضیح میدید. ۴) لطفاً کمی در مورد نقش بازاریابی برای ایده‌های جدید صحبت کنید. ۵) چطور می‌شه فهمید ایده‌ای که امروز پیاده‌سازی می‌شه در آینده آیا مشتری‌ای خواهد داشت؟ ۶) روش‌هایی که یک استارتاپ می‌تونید محصول خودش رو به بازار معرفی کنه چیه؟‌ آیا توصیه‌ای برای استارتاپ‌ها دارید؟ ۷) بعضی‌ها معتقدند که محصول باید خوب و با کیفیت باشه و محصول با کیفیت نیازی به بازاریابی نداره. نظر شما در این مورد چیه؟ ۸) یکی از ویژگی‌های مهم استارتاپ‌ها نرخ بالای شکست در آن‌هاست. به نظرتون چه عواملی در این شکست‌ها دخالت دارند؟ آیا بازاریابی هم جزیی از اون&zwnj […]

ادامه مطلب

بازاریابی ویروسی سریال شهرزاد

۳۱ فروردین ۱۳۹۵
|
0 نظرات
|

همانطور که در مقاله بازاریابی ویروسی بدان اشاره شد، برای ارائه این نوع بازاریابی، باید از راه هایی استفاده شود که اثر ویروسی(هر ویروسی بدنبال اثرگذاری خاص و ویژه ایست که برایش بوجود آمده است) مانند ویروس واقعی بین افراد جامعه فراگیر شود. حالا سراغ بازایابی ویروسی سریال شهرزاد می رویم تا از چگونگی و میزان اثر بخشی این مجموعه آگاهی یابیم. کمپین تبلیغاتی این سریال در این زمینه که بازار هدف و نحوه ی دسترسی تبلیغات چگونه باید باشد می گوید: « برای تبلیغات این سریال از تمامی روش‌های تبلیغاتی بهره‌برداری کرده‌ایم. روش‌هایی که در اکثر آنها تمرکز اصلی درگیر کردن مردم و مخاطبان اصلی بوده‌است. به نوعی تبلیغات این سریال مردمی و به شکلی دهان به دهان از ابتدای شروع در حال گسترش است.با توجه به اینکه سریال رویکردی فرهنگی و عاشقانه دارد، درنتیجه با استفاده از تبلیغات سعی‌مان براین بود که گروه مخاطبانی را که بخش عاشقانه ‌برایشان مهم‌تر است، ترغیب به دیدن سریال کنیم. » به این ترتیب کمپین می تواند به مخاطب خود دسترسی پیدا کند، حال اینکه محتوای بازاریابی چه باید باشد، بسته به محتوای خود سریال متفاوت است. همانطور که در صحبت های آقای فتحی کارگردان کار مطرح شده بود مهم ترین دغدغه های این سریال را روایت داستان های عاشقانه ای می داند که در نخ تسبیح تمام اتفاقات سریال را تشکیل می دهد. بنابراین کمپین می بایست با توجه به تم عاشقانه سریال، محتوای بازاریابی خود را انتخاب کند: « علاوه بر تبلیغات محیطی؛ در روز قبل از اکران سریال و توزیع سراسری عده‌ای از افراد با لباس‌های نمادین به مانند حال و هوای سریال در سطح شهر حاضر و شروع به تبلیغ و توزیع شهرزادنامه میان مردم کردند. این افراد که به کلاه‌ مخملی‌ها مشهور شدند، در میان مراکز پررفت و آمد با ماشین‌های قدیمی حاضر و مردم را از آمدن سریال شهرزاد مطلع کردند. کلاه‌‌مخملی‌ها در مقابل متروها و میادین اصلی شهر به مانند بهارستان و هفت‌تیر و… حاضر شدند، مکان‌هایی که مردم در حال عبور و مرور هستند و کمتر از وسیله نقلیه‌ استفاده می‌کنند. مکان‌هایی که مردم عادی رفت و آمد دارند و مطمئناً این افراد می‌توانند از مخاطبان سریال شهرزاد باشند. به هرحال این سریال رویکردی فرهنگی و عاشقانه دارد، درنتیجه با این شیوه سعی‌مان براین بود که گروه مخاطبانی را که بخش عاشقانه ‌برایشان مهم‌تر است، ترغیب به دیدن سریال کنیم. پس در روز قبل از انتشار سریال تبلیغات محیطی را در این کمپین به سمت تبلیغات پارتیزانی سوق دادیم. » همانطور که می دانید از مصادیق بازاریابی ویروسی استفاده از کانال های ارتباط جمعی و چندمنظوره مانند فیسبوک است که گروه تبلیغاتی در کنار استفاده گسترده از این امکانات، جذابیت های بخصوصی نیز چاشنی کارشان کرده است.فیسبوک، تویتر، لینکدین، وب سایت، تلگرام و آپارات تنها بخشی از کانال های متنوعی هستند که تبلیغات در آن ها صورت گرفته است. آنان در محتوای تبلیغات خود حرف‌های بزرگ نمی‌زنند. ادعاهای بزرگ نمی‌کنند. نمی‌گویند که سریالی ساخته‌اند، چنین و چنان که مثلاً طرحی نو در انداخته‌اند. همین رویکرد کمپین که کاملن برخلاف روال معمول این روزهاست، شهرزاد را با دیگران متمایز می‌کند. طبق گفته های ستاد روابط عمومی و تبلیغات سریال شهرزاد: « قبل از اکران سریال؛ تبلیغات را هیجانی و پرسروصدا شروع کردیم و بعد از اکران رفته‌رفته سرعت زیاد تبلیغات را تا حدودی کم و به سمت مصاحبه با عوامل و بازیگران فیلم رفته‌ایم. مصاحبه‌ای که در اکثر آنها قرار است، مخاطبان را در جریان مراحل ساخت و روند سریال قرار دهیم.»در تنوع مطالب تبلیغاتی نیز جذابیت هایی نهفته است، از ارائه ی دیگر فعالیت های هنرمندانی که در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته اند تا اخبار و سر و صداهایی که این سریال به پا کرده است. همچنین درج توصیه‌های هنرمندان صاحب نام دیگری که در جهت تهییج مخاطب بسیار سودمند عمل می‌کند از دیگر جذابیت های نهفته در مطالب تبلیغاتی است.یکی از مهم‌ترین و اثربخش‌ترین قسمت های بازاریابی ویروسی مجموعه شهرزاد پس از اکران آن، موزیک ویدئوهایی است که با صدای خواننده‌های بسیارمعروف سنتی و پاپ کشور، علیرضا قربانی و محسن چاووشی در سایت های به اشتراک گذاری ویدئو (یوتیوب، آپارات و…) منتشر می‌شوند و توانسته&zwnj […]

ادامه مطلب
%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa

۵ تفاوت مهم در بازاریابی خدمات نسبت به محصولات که قبل از شروع بازاریابی باید بدانید

۳۱ فروردین ۱۳۹۵
|
0 نظرات
|

خدمات، عمل یا انجام کاری برای کسی یا چیزی است. خدمات به طور عمده نامشهود و لمس‌ناپذیر است است. (مانند ماده نیست) شما نمی‌توانید آن را ببینید، بشنوید، حس کنید، بچشید و یا لمس کنید. در این مقاله قصد داریم به بررسی بازاریابی خدمات و ویژگی‌ها و تفاوت‌هایی که خدمات نسبت به کالاها دارند بپردازیم

ادامه مطلب
%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d9%88%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d9%be%d9%84-%d9%88-%d8%aa%db%8c%d9%85-%da%a9%d9%88%da%a9

بازی رستوران در بازاریابی: فیسبوک و مارک زاکربرگ

۲۹ فروردین ۱۳۹۵
|
0 نظرات
|

بازی رستوران تمرینی است که می‌توانید از آن برای خلق ایده­‌های جدید، جالب و خلاقانه استفاده کنید. اساس این بازی این طور است که شما به محصولات و برند خود به مشابه یک رستوران بیاندیشید و مجموعه سئوالاتی را در مورد این رستوران از خود بپرسید. در مقاله‌ی «بازی رستوران: اپل و تیم کوک» این بازی را در مورد شرکت اپل و مدیر عامل آن یعنی تیم کوک به کار بردیم. در این مقاله قصد داریم که این بازی را در مورد فیسبوک به کار بریم.

ادامه مطلب

ایده‌ی بی‌نظیر فیلم کری (carrie-2013)

۲۷ فروردین ۱۳۹۵
|
0 نظرات
|

با توجه به تعداد روز افزون فیلم های ترسناک، ترساندن مخاطب امروزی بسیار سخت شده است. بنابراین تیم های فیلم سازی در ژانر ترسناک کار بسیار سختی برای ایجاد رعب و وحشت مخاطب خود در پیش رو دارند، در این میان کمپین تبلیغاتی خوب می تواند کمک بسزایی در ترساندن مخاطبین و واقعی جلوه دادن رویدادهای فیلم نمایند. از این رو تیم بازاریابی فیلم کری ایده جذابی را پیاده کرده اند که در ادامه قصد توضیحش را داریم. تیم بازاریابی این فیلم پیش از اکران تصمیم گرفتند تا با یک دوربین مخفی مخاطب واقعی در دنیای واقعی را کمی بترسانند تا با یک تیر چند هدف را بزنند. نخست واکنش واقعی مردم را نشان دهند. دوم قسمت‌هایی از رویدادهای فیلم را به نمایش بگذارند و سوم اینکه با استفاده از بازاریابی ویروسی و آپلود این کلیپ در شبکه‌های اجتماعی و یوتیوب، فیلم خود را تبلیغ کنند. در این کلیپ می بینیم که چگونه مردم عادی‌ای که برای نوشیدن یک قهوه به یک کافی شاپ عادی مراجعه کرده‌اند، با ماجراهای عجیب و غریبی روبه رو می‌شوند. زنی که انگار دارای نیروی خارق العاده ای است با عصبانیت مردی را تنها با اشاره‌ی دست به گوشه‌ای پرتاب می‌کند، میزها و صندلی‌های کافه را به هم می‌ریزد و با فریادش کتاب‌ها را از قفسه بیرون می‌اندازد. &nbsp […]

ادامه مطلب

رفتارشناسی مصرف کننده – عوامل درونی – شخصیت

۱۷ فروردین ۱۳۹۵
|
0 نظرات
|

در سلسله مقالات «رفتارشناسی مصرف کننده» به بررسی عواملی می‌پردازیم که در تصمیم‌گیری یک فرد برای خرید دخیل هستند (مقاله‌ی «فرآیند تصمیم‌گیری خریدار برای خرید» را ببینید). با شناسایی این عوامل می‌توان آگهی تبلیغاتی‌ای را طراحی کرد که توجه مخاطب را به خود جلب کرده و در ذهن او ثبت شود.

ادامه مطلب

رفتارشناسی مصرف کننده – عوامل درونی – احساسات و ادراکات

۱۵ فروردین ۱۳۹۵
|
0 نظرات
|

در سلسله مقالات «رفتارشناسی مصرف کننده» به بررسی عواملی می‌پردازیم که در تصمیم‌گیری یک فرد برای خرید دخیل هستند (مقاله‌ی «فرآیند تصمیم‌گیری خریدار برای خرید» را ببینید). با شناسایی این عوامل می‌توان آگهی تبلیغاتی‌ای را طراحی کرد که توجه مخاطب را به خود جلب کرده و در ذهن او ثبت شود.

ادامه مطلب

۱- پروژه‌ی جادوگر بِلِر – واقعیت یا داستان؟

۱۳ فروردین ۱۳۹۵
|
0 نظرات
|

بازاریابی این فیلم جایگاه نخست را به خود اختصاص می‌دهد چرا که درخشان‌ترین و خیره‌کننده‌ترین نوع بازاریابی را تاکنون در عرصه‌ی سینما داشته است و سزاوار است که در مقام اول قرار بگیرد. ایده بازاریابی این فیلم به خوبی توانست از اینترنت استفاده کند تا با مخاطبان ارتباط برقرار کند. کار از جایی شروع شد که تریلرهایی به صورت مستند و واقعی در اینترنت پخش شدند. ادعا می‌شد که این فیلم‌ها توسط پلیس جنایی در صحنه‌ی جرم ضبط شده اند. فیلم‌ها حاوی تصاویری از افرادی بودند که در حال ماجراجویی در جنگل بودند و در حین راه رفتن از خود فیلم گرفته بودند. آن‌ها توسط نیرویی مرموز و یا فردی ناشناس به قتل رسیده بودند. با این ترفند، تیم بازاریابی توانست تماشاگران را قانع کند که قرار است فیلمی واقعی که توسط افراد مقتول تهیه شده است را ببینند. گزارش‌های پلیس و مدارک مستند به دست آمده در مکان‌هایی که قتل در آن‌جا اتفاق افتاده بود و قرار گرفتن آن‌ها در سایت، همگی حاکی از آن بود که کلیپ‌های بارگذاری شده در وب سایت مستند هستند و همین امر سبب می‌شد تا بینندگان این کلیپ‌ها تا سر حد مرگ بترسند. همان طور که انتظار می‌رفت فیلم فروش فوق العاده‌ای بر روی پرده سینما داشت. به علاوه فروش فیلم بر روی دیسک‌های فشرده نیز فوق‌العاده بود. درتاریخ سینما از بازاریابی این فیلم به عنوان بزرگترین حقه و کلک به کار رفته در بین کمپینهای بازاریابی یاد می‌شود و گمان نمی‌رود که تا چندین دهه‌ی بعد ایده&zwnj […]

ادامه مطلب

۲- کِلاوِر فیلد – هیولای مجهول

۱۳ فروردین ۱۳۹۵
|
0 نظرات
|

زمانی که اولین تریلرهای فیلم به صورت مجهول و بدون نام در اینترنت پخش شدند (در انتهای تریلر فقط یک تاریخ نمایش داده می‌شد)، غوغایی در میان کاربران اینترنتی به پا شد. علاقه‌مندان و گیک های اینترنتی راجع به این که این تریلر مربوط به چه نوع فیلمی می‌تواند باشد، صحبت می‌کردند. خیلی‌ها می‌گفتند که فیلم قرار است که «گودزیلا» را بازسازی کند. حتی زمانی که نام فیلم فاش شد هنوز مخاطبان نمی‌دانستند که دقیقا با چه فیلمی طرف خواهند بود و این موجود ناشناخته چه ظاهری دارد. این ایده یک بازاریابی هوشمندانه برای فیلم بود که مخاطب را در حالت ناآگاهی و کنجکاوی باقی می‌گذاشت بدون اینکه اطلاعات کافی را به او بدهد.فقط دورنمایی از یک موجود ترسناک برای مخاطب ترسیم شده بود. سورپرایز اصلی درون سینما بود و بنابراین مردم مشتاق بودند که به سینِما بروند و فیلم را ببینند. برای اینکه راز گونگی فیلم افزایش یابد، از ابزارهای آنلاین و رسانه های تصویری به طور گسترده استفاده شد. به طور مثال شبکه‌ی CNBC در یک برنامه‌ی خبری فوری اعلام کرد که اتفاقات عجیب و غریبی در یکی از مراکز حفاری نفت چینی در دریا رخ داده است و موجودی ناشناخته سبب خرابی این پایگاه نفتی شده است.(در بخش تحلیلی خبر، علت خرابی پایگاه موجودی معرفی شد که زاده‌ی فعالیت‌های افراطی بشر در جهت استخراج منابع زیرزمینی و دخل و تصرف بیجا در طبیعت بوده است.) به این صورت بود که یکی از غیرمنتظره‌ترین و درخشان ترین فعالیت‌های تاریخ بازاریابی در سینما رقم خورد و کلاورفیلد مانند سایر فیلم‌های تخیلی هیولادار موفق شد و حتی کمی بالاتر از آن‌ها در صدر پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفت.     &nbsp […]

ادامه مطلب
%db%b6-%da%a9%d9%84%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%81%da%a9%d8%b1

۶ کلاه برای تفکر – ابزاری خلاق برای رسیدن به ایده های خلاقانه

۰۷ فروردین ۱۳۹۵
|
0 نظرات
|

ما در تفکرات خود اغلب سعی می­‌کنیم کارهای زیادتری را زمان کمتری انجام دهیم. به دنبال واقعیت‌­ها هستیم. تلاش می­‌کنیم تا منطقی استدلال کنیم. ممکن است سعی کنیم ایده‌­های جدیدی را مطرح کنیم و …

مدیران بازاریابی اغلب پروژه­ های زیادی را در یک زمان در دست دارند. در یک سطح پایین تر، بازاریابان هستند که آن‌ها نیز ناگزیرند تا کارهای خود را در زمان مقرر و قبل از ضرب العجل‌ها انجام دهند. بازاریابی یک کار و فعالیت خلاق است و شش کلاه تفکر به ما کمک می­‌کند تا راه ­حل های بازاریابی خلاقانه را برای حل مشکلات بازاریابی خود فراهم کنیم.

ادامه مطلب
%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d9%88%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d9%be%d9%84-%d9%88-%d8%aa%db%8c%d9%85-%da%a9%d9%88%da%a9

بازی رستوران در بازاریابی: اپل و تیم کوک

۰۵ فروردین ۱۳۹۵
|
0 نظرات
|

بازی رستوران تمرینی است که می‌توانید از آن برای خلق ایده­‌های جدید، جالب و خلاقانه استفاده کنید. اساس این بازی این طور است که شما به محصولات و برند خود به مشابه یک رستوران بیاندیشید و مجموعه سئوالاتی را در مورد این رستوران از خود بپرسید. برای مثال بیایید این بازی را در مورد شرکت اپل به کار ببریم.

ادامه مطلب
%d9%81%d8%b1%d8%a2%db%8c%d9%86%d8%af-%d9%85%d8%a8%d8%a7%d8%af%d9%84%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c

فرآیند مبادله در بازاریابی

۲۷ اسفند ۱۳۹۴
|
0 نظرات
|

یکی از پایه‌ای ترین مفاهیم در آموزش بازاریابی، چگونگی رخداد فرآیند مبادله است. هر فرآیند مبادله به سادگی زمانی شروع می‌شود که فردی یا سازمانی تصمیم به ارضای یک نیاز یاخواسته را می‌گیرد و در عوض میزان پولی را برای خرید این کالا و سرویس (در جهت برطرف کردن آن نیاز) پیشنهاد می‌کند. شما به طور معمول روزانه فرآیندهای مبادله زیادی را انجام می‌دهید.

ادامه مطلب

۳ – شوالیه تاریکی – “من به هاروی دِنت (Harvey Dent) ایمان دارم

۲۵ اسفند ۱۳۹۴
|
0 نظرات
|

امروزه به طور معمول برای فیلم ها از بازاریابی ویروسی استفاده می کنند، اما فیلم های کمی هم هستند که بازاریابی ویروسی را به شکل بسیار پیچیده و با ظرافت به کار می‌گیرند، مانند فیلم شوالیه تاریکی (The Dark Knight) کمپین بازاریابی این فیلم نمونه ای باورنکردنی از تفکری اصیل بود و همچنین باعث انفجاری شد که منجر به بدعتی عظیم گردید. برجسته ترین اتفاقی که افتاد به راه افتادن وب سایت های بی‌شماری بود که برای شخصی بنام هاروی دنت تشکیل شده بودند که در نهایت کمک کردند تا عبارت “من به هاروی دنت اعتقاد دارم” به خوبی جا بیافتد، حتی پیش از اینکه تبلیغی از فیلم شوالیه تاریکی پخش شود. وب سایت ها به ناگاه توسط جوکر (Joker […]

ادامه مطلب

۴ – باشگاه مشت زنی (Fight Club)

۲۵ اسفند ۱۳۹۴
|
0 نظرات
|

ایده‌ی کمپین بازاریابی این فیلم بر خلاف نظر استودیوی تولیدکننده‌ی فیلم که اصلا با آن موافق نبود، یک ایده‌ی خلاقانه و جالب بود. همه ما پوستر اصلی عجیب و غریب این فیلم که عکس یک صابون بود را دیده‌ایم. که باعث شد تا لوگوی fight club ، در ذهنمان حک شود. اما تیم بازاریابی این فیلم کار دیگری را نیز کرد که کمتر شناخته شده و مشهور است ولی در عین حال بسیار حائز اهمیت و بی نظیر است. آنها ویدئو هایی را ساختند که در آن براد پیت (بازیگر نقش مکمل فیلم) و ادوارد نورتون (بازیگر اصلی فیلم) یک پیام عمومی قبل از شروع فیلم را به تماشاچیانی که در سینما حضور دارند، می‌گویند . از این طریق هم آگهی آموزشی قبل از اکران هر فیلم که در آمریکا بسیار معمول است نمایش داده می‌شود و هم اثری از فیلم باشگاه مشت زنی در خاطر تماشاگر نقش می‌بست. در خاتمه باید گفت که این راهکار بازاریابی به مزاج دیوید فینچر(کارگردان) و کمپانی فاکس(استودیو فیلمسازی) خوش نیامد چرا که آن‌ها معتقد بودند مبتزل است و همچنین عقیده داشتند این کار نه تنها تماشگر را با محتوای واقعی فیلم آشنا نمی کند بلکه او را دور هم می‌کند. هر دو اتفاق نظر داشتند که بازاریابی این فیلم یک فاجعه بوده است و نمی‌توانستند آن را بپذیرند . اکنون که قریب به شش سال از اکران این فیلم می گذرد هنوز می توان آن ویدیوها را در یوتیوب مشاهده کرد و با شاهکار بازاریابی ویروسی فیلم آشنا شد. &nbsp […]

ادامه مطلب
زنجیره ارزش پورتر

زنجیره ارزش پورتر چیست؟ اجزای تشکیل دهنده و هدف آن چیست؟

۲۴ اسفند ۱۳۹۴
|
0 نظرات
|

زنجیره‌ی ارزش یک روش سیستمی برای به دست آوردن مزیت رقابتی است. زنجیره‌ی ارزش توسط پورتر و در کتاب او تحت عنوان «مزیت رقابتی» (Competitive Advantage) در سال ۱۹۸۰ ارائه شد. این زنجیره متشکل از مراحل و فعالیت‌هایی است که یک ارزش را می‌سازد. آن ها ارزش نهایی که توسط یک سازمان ارائه می‌شود را شکل می‌دهند.

ادامه مطلب
%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d9%85%d8%b5%d8%b1%d9%81-%da%a9%d9%86%d9%86%d8%af%d9%87

روانشناسی مصرف کننده – مقدمه

۱۹ اسفند ۱۳۹۴
|
0 نظرات
|

درک فرآیندی که در ذهن یک مصرف کننده در زمان خرید اتفاق می‌افتد، هدف نهاییبازاریابی است. (مقاله‌ی فرآیند تصمیم گیری خریدار را ببینید). درک این فرآیند کلید خلق کمپین های موفق و گسترده است.
هر کسی که شکست کمپین های تبلیغاتی شرکت های بزرگ را برای ایجاد تصویر ذهنی مثبت در ذهن مصرف کننده دیده باشد، می‌داند که این کار و شناسایی روانشناسی مصرف کننده اصلا کار ساده ای نیست.

در سری مقالات «روانشناسی مصرف کننده» می‌خواهیم به بررسی موضوعات زیر بپردازیم:

ادامه مطلب

۵-اتفاقی که به ندرت می‌افتد

۱۸ اسفند ۱۳۹۴
|
0 نظرات
|

فیلم سینمایی «اتفاقی که به ندرت می افتد» در اواخر سال ۲۰۰۹ میلادی شروع به اکران کرد. اما در اصل کار خود را دوسال پیش از آن شروع کرده بود، وقتی که در فستیوال های فیلم در جاهای مختلف پخش شد و کمی نامش در دهان ها افتاد. پس از اینکه فیلم در اختیار استیون اسپیلبرگ(کارگردان نام آشنای جهان سینما) قرار گرفت، بخاطر علاقه ی شدید اسپیلبرگ به این فیلم با دادن چند پیشنهاد کوچک سبب شد فیلم فروش بیشتری داشته باشد، از جمله تغییراتی که در آخر فیلم پیشنهاد داد و توسط فیلمساز لحاظ شد با تایید اسپیلبرگ، تکه ای از فیلم را برای زمان محدودی بدست کمپین بازاریابی ویروسی شان دادند تا در سرتاسر اینترنت پخش کنند، این کار و انتخاب هوشمندانه ی تکه ای از فیلم باعث شدند تا بیننده ها پس از دیدن آن حسابی بر سر شوق بیایند و فیلم را “بخواهند”(توسط تیم بازاریابی وبسایتی برای این فیلم ساخته شده بود که افراد از جای جای آمریکا می توانستند وارد سایت شده و گزینه ی demand را زده و درخواست اکران فیلم در منطقه شان را ثبت کنند) چنین اتفاقی باعث شد تا افرادی که تریلر(تبلیغات) فیلم را دیده بودند خود را ملزم بدانند وقتی در منطقه شان فیلم اکران شد بروند و فیلم را ببینند. علاوه بر نتیجه ای که در بالا بدان اشاره شد، افرادی که تریلر فیلم را دیدند به طور خودخواسته پست هایی را در تویتر خود منتشر کردند که نشان دهنده ی تاثیر پذیری زیادشان از فیلم بود. کم کم نام فیلم بر زبان ها افتاد و دیری نپایید که پهنه ی گسترده ای را از آن خود کرده بود، به طوری که فیلمی که هزینه ی ساختش تنها ۱۵ هزار دلار شده بود توانست در گیشه به ۱۹۳ […]

ادامه مطلب
بازاریابی شرکت به شخص یا بازاریابی B2P

بازاریابی شرکت به شخص (B2P)

۱۶ اسفند ۱۳۹۴
|
0 نظرات
|

در مقاله‌ی بازاریابی شرکت به مصرف کننده (B2C) پیرامون فروش به فرد (در مقابل سازمان) نکاتی را ذکر کردیم. این نوع بازاریابی با تمرکز بر مصرف کننده تلاش دارد تا میزان فروش بیش‌تری را انجام دهد. در بسیاری از موارد با تقسیم بندی مشتریان و گروه بندی کردن آن‌ها تلاش می‌شود تا پیام های تبلیغاتی جداگانه ای برای هر گروه و با توجه به ویژگی‌های خاص آن گروه ساخته شود (مقاله‌ی «تقسیم بندی و گروه بندی مشتریان» را ببینید). اگر بتوانیم به روشی دست یابیم که پیام تبلیغاتی خاص یک فرد و فقط برای این فرد به دست او برسد، به مفهوم بازاریابی B2P دست پیدا کرده‌ایم. در ادامه بیش‌تر پیرامون این بازاریابی صحبت خواهیم کرد.

ادامه مطلب