همه مقالات - Page 9 of 12 - لرن مارکتینگ | آموزش بازاریابی و بازاریابی اینترنتی

واحد تصمیم گیری خرید
%db%b6-%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%b2%d8%b1%da%af-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%86-%db%8c%da%a9-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af

حسام آرمندهی

۰۹ اسفند ۱۳۹۴
|
0 نظرات
|

وقتی در محیط کار آدم احساس راحتی کند، با فکر بازتر کارش را انجام می‌دهد و این روی خروجی کار خیلی اثر می&zwnj […]

ادامه مطلب

پرویز امیدیار

۰۹ اسفند ۱۳۹۴
|
0 نظرات
|

وقتی نمی‌دانید باید منتظر چه باشید، خود را برای غیر منتظره‌ها آماده می&zwnj […]

ادامه مطلب

زیگ زیگلار

۰۹ اسفند ۱۳۹۴
|
0 نظرات
|

یک اقتصاد فقیر بهترین فرصت برای فروشندگان است. چرا که فروشندگان دیگری که در شکایت از وضعیت اقتصادی هستند از میدان بیرون رفته اند و قلمرو و فرصت های بیشتری را برای دیگران ایجاد کرده اند. در حالی که در زمانی که وضعیت اقتصادی خوب است همه ی آن‌ها  مشغول ارائه‌ی بهترین تلاش&zwnj […]

ادامه مطلب

ریچارد برنسن

۰۹ اسفند ۱۳۹۴
|
0 نظرات
|

شاید از دید دیگران یک کارآفرین موفق یک فرد بسیار ثروت مند به نظر برسد. اما ثروت زیاد مسئولیت پذیری زیاد را نیز با خود دارد. برای من این مسئولیت زیاد، شامل سرمایه گذاری در کارهای جدید، تعریف مشاغل، استخدام افراد و هزینه کردن در مواردی است که ما را جلو می&zwnj […]

ادامه مطلب
بازاریابی برند - برند چیست

بازاریابی برند چیست؟ چه کسی از آن استفاده می‌کند و بر روی چه گروه مشتریانی موثر است؟

۰۸ اسفند ۱۳۹۴
|
3 نظرات
|

مقایسه در خرید یک محصول مستلزم چیزی بیش‌تر از صِرف بررسی قیمت‌ هاست. بیشتر خریداران نگران کیفیت محصول و قابلیت اعتماد یک شرکت نیز هستند. آیا این شرکت محصولی منحصر به فرد عرضه می‌کند؟ آیا آن‌ها از محصولات خود پشتیبانی می‌کنند؟ آیا محصولات‌شان نظر مثبت سایر مصرف کنندگان را جلب کرده است؟ بسته به اینکه خرید چقدر مهم است، مشتری ممکن است از هر شرکتی که محصول مورد نظر را عرضه می کند، تمامی این سوالات و حتی سوالات بیشتری بپرسد (مقاله‌ی فرآیند تصمیم گیری خریدار برای خرید برای خرید را ببیند).

ادامه مطلب

هنری فورد

۰۵ اسفند ۱۳۹۴
|
0 نظرات
|

این کارفرمان نیست که حقوق‌های کارمندان را می‌دهد! کارفرماها فقط پول را مدیریت می‌کنند!مشتریان هستند که حقوق‌ها را پرداخت می&zwnj […]

ادامه مطلب

پیتر دراکر

۰۵ اسفند ۱۳۹۴
|
0 نظرات
|

مهمترین اصل در برقراری ارتباط شنیدی چیزی است که گفته نمی&zwnj […]

ادامه مطلب

ناتالی مسنت

۰۵ اسفند ۱۳۹۴
|
0 نظرات
|

هیچ‌گاه فراموش نکنید که شما فقط یک بار فرصت دارید که برداشت‌اول مثبتی را از خود در ذهن&nbsp […]

ادامه مطلب
بازاریابی رابطه مند - بازاریابی رابطه مند چیست
بازاریابی شهرزاد و کمپین بازاریابی سریال شهرزاد

بازاریابی شهرزاد و چگونگی برندسازی سریال شهرزاد

۰۴ اسفند ۱۳۹۴
|
0 نظرات
|

مفهوم برند و برندینگ یکی از مفاهیم کلیدی و اساسی بازاریابی است. برند تصویری است که مخاطب از شما در ذهن خود دارد و معرف و نمایش‌گر میزان علاقه‌ی او به شنیدن درباره‌ی شما می‌باشد. در ابتدا چند نکته را پیرامون برند، مرور می‌کنیم: (هم‌چنین می‌توانید مقاله‌ی «چه کنید تا مشتریان تان راجع به برند شما جار و جنجال راه بیندازند» را نیز مشاهده بفرمایید).

مشتری در هر خرید علاوه بر بررسی قیمت ها، نگران کیفیت محصول و قابل اعتماد بودن شرکت عرضه کننده است.
بررسی کامل برای هر محصول از هر شرکت (کیفیت محصول، خدمات پس از فروش و ….) وقت گیر است.
بهترین  و موجزترین پاسخ برای شناخت یک شرکت “برند” آن شرکت است. یک برند سریعا مشتری را از اعتبار شرکت آگاه می سازد و به او امکان این را می‌دهد که به کیفیت محصول یا خدمات عرضه شده‌ی آن شرکت اعتماد کند. صِرف اشاره به نام برند و یا دیدن لوگوی مربوط به برند، تمام تجربیات و ادراک های پیشین مشتری از یک شرکت را پیش چشمش می‌آورد؛ خوب یا بد.

در این مقاله قصد داریم به مجموعه فعالیت های بازاریابابی انجام شده در مجوعه سریال “شهرزاد” به منظور برندسازی بپردازیم.
در ادامه نخست خلاصه ای از این سریال را می خوانید و سپس مهم‌ترین امکانات این سریال را از منظر بازاریابی بر شمرده و در نهایت به بررسی شکل‌گیری برندی با نام”شهرزاد” می پردازیم.

«شهرزاد» که پس از اتفاقات ملی شدن صنعت نفت و هم‌زمان با کودتای ۲۸ مرداد اتفاق می‌افتد، حول زندگی عاشقانه شهرزاد (ترانه علیدوستی) و فرهاد (مصطفی زمانی) آغاز می‌شود. زندگی شهرزاد تحت تصمیمات شخصی به نام «بزرگ آقا» با بازیگری متفاوت و چشمگیر بازیگر فیلم‎سینمایی “گاو”، علی نصیریان قرار می‌گیرد. بزرگ آقا فردی قدرتمند و ثروتمند است و برای رسیدن به اهداف خود از هیچ عملی کوتاهی نمی‌کند. بخش زیادی از این سریال ۶۰ دقیقه‌ای حول شهرزاد، فرهاد و قباد (شهاب حسینی) و مثلث عشقی ناخواسته‌ای که بین آن‌ها شکل گرفته است، می‌چرخد.
همانطوری که در ابتدای مقاله ذکر شد، یک نام یا تصویر می‌تواند یادآور گذشته‌ی درخشان و یا سیاه یک برند باشد و پروسه ی اعتمادسازی و یا سلب اعتماد را در یک لحظه ممکن سازد. در این راستا مجموعه نام‌های زیادی هستند که این سریال را به مخاطب پیشنهاد می‌کنند. در ابتدا نام کارگردان این مجموعه یعنی آقای حسن فتحی را باید آورد که با کارنامه‌ی درخشان خود در ساخت مجموعه هایی نظیر: مدار صفردرجه، شب دهم، پهلوانان نمی میرند، میوه ممنوعه و … توانسته به خوبی مخاطب خود را به طور گسترده جذب کند. سپس نام بازیگران نام-آشنایی چون: ترانه علیدوستی (در نقش شهرزاد)، علی نصیریان (بزرگ آقا)، شهاب حسینی (قباد)، مصطفی زمانی (فرهاد) و تعداد کثیر دیگری از نام های بزرگ، عرصه بازیگری این مجموعه را به لحاظ فنی بی نیاز جلوه می‌دهد.
خود نام سریال، که همنام شخصیتی است که نقش اول را ایفا می‌کند، دارای جذابیت های فراوانی است. پیشینه‌ی طول و دراز کلمه “شهرزاد” ما را بیشتر به یاد شهرزاد قصه گو می اندازد که با قصه‌هایش توانست جان خودش را از دست حاکم فاسد نجات دهد. این کلمه در لغت به معنای وطنی، داخلی و زاده‌ی شهر است. که در دو حالت لغوی و ارجاع به قصه‌ی “هزار و یک شب” دارای جذابیت‌هایی است.
هوشمندی زیادی برای انتخاب نام این سریال به کار گرفته شده‌است. یادآوری از شهرزاد قصه‌گو که با قصه‌هایش توانست سرنوشت خود (و در نگاه کلان‌تر جامعه‌ی خود) را تغییر دهد، کافیست تا شما به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه به داستان و فیلمنامه‌ی این سریال اهمیت دهید. همچنین معنای لغوی شهرزاد را هم که بررسی کنیم متوجه می‌شویم که به مساله کشور، وطن و حمایت از تولید داخل برمی‌گردد و مخاطب را در سطح کلان با خود همراه می‌کند.
برندهای مطرح دیگری نیز در این راستا وجود دارند که نقشی به سزا و اساسی را در گسترده‌تر شدن نام شهرزاد بازی می کنند. مانند پستی که چندی پیش آقای پرویز پرستویی، بازیگر محبوب و دوست داشتنی سینما و تلویزیون، در اینستاگرام خود گذاشته و در آن نوشته که: “از سریال «شهرزاد» لذت بردم و بی صبرانه منتظر قسمت بعدی این سریال هستم.”

 

متن کامل پست پرویز پرستویی:

ادامه مطلب
%d8%aa%d9%82%d8%b3%db%8c%d9%85-%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%85%d8%b4%d8%aa%d8%b1%db%8c%d8%a7%d9%86

آدام آزبورن

۰۲ اسفند ۱۳۹۴
|
0 نظرات
|

پولی که به سمت کسب‌ و کار می‌آید  نشان دهنده&zwnj […]

ادامه مطلب

جان رومرو

۰۲ اسفند ۱۳۹۴
|
0 نظرات
|

من در بازاریابی تنها یک استراتژی را می‌بینم که ممکن نیست شکست بخورد! و آن این است که اول به بهترینمشتریانتان بفروشید. سپس به مشتریان بالقوه و در نهایت به بقیه&zwnj […]

ادامه مطلب

دِیو رمسی

۰۲ اسفند ۱۳۹۴
|
0 نظرات
|

مردم آن‌قدر برای ساخت محصول یا کسب‌ و‌ کار خود در عجله هستند که هیچ‌ وقت بهبازاریابی به چشم یک فرصت نگاه نمی‌کنند و هیچ برنامه&zwnj […]

ادامه مطلب
جوامعی که بدون پول دوام آوردند ۲

جوامعی که بدون پول دوام آوردند

۰۲ اسفند ۱۳۹۴
|
0 نظرات
|

تصور کنید که روزی از خواب بیدار می شوید و می‌بینید که تمامی پس انداز بانکی و پول های نقدتان ناپدید شده است. سر راهتان به مغازه، می بینید که مشتریان در ازای خرید شیر، می رقصند و دیگران در حال درست کردن دستبند هستند تا در عوض آن بتوانند غذای یک هفته‌ی خانواده‌ی خود را تامین کنند.

ادامه مطلب
کمپین بازاریابی داستان اسباب بازی ها

ایده بازاریابی داستان اسباب بازی ها

۳۰ بهمن ۱۳۹۴
|
0 نظرات
|

داستان اسباب بازی های ۳، مانند دیگر فیلم های انیمیشنی شرکت پیکسار، از کمپین تبلیغاتی فوق العاده ای برخوردار بود، اما عیار درک و نبوغ سرشار تیم بازاریابی زمانی فهمیده شد که آن ها تصمیم گرفتند تا یک پیام بازرگانی پخش زنده برای شخصیت منفی فیلم درست کنند که عروسکی است به نام «لوتزو» که رهبر کودکستان متروکه ای است به نام شهرآفتاب (مهد کودکی در فیلم که در آن اندی شخصیت اصلی فیلم عروسک هایش را به آنجا هدیه کرده).
انتخابی هوشمندانه برای شخصیت بد فیلم (این عروسک معروفترین عروسک دهه‌ی هشتاد آمریکا ست.)
وقتی به آگهی تبلیغاتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که خیلی خوب توانسته حال هوای سی سال پیش را در مخاطب به وجود آورد و فضای آن زمان را نمایش دهد،

زمانی که خبری از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی امروزی نبوده است، آن‌ها از افکت‌های نوار وی اچ اس (VHS […]

ادامه مطلب
ایده بازاریابی فیلم chronicle