برخی از تکههای این آگهی دارای لحظات کمدی مانند افتادن مردی از تخته دستی، و دیگری عبور از در صفحه نمایش و ریختن سینی تنقلات است. در نظرات، کاربران نسبت به این تبلیغ ابراز انزجار کردند و ادعا کردند که Bud Light میخواهد مصرفکنندگان مرد نوشیدنی را احمق یا بیکفایت جلوه دهد.
این حرکت واکنشهای بیشتری را به دنبال داشت، این بار از سوی جامعه LGBTQ+، که باعث شد برخی از بارهای LGBTQ+ ارائه محصولات Anheuser-Busch، شرکت مادر Bud Light را متوقف کنند.
از آنجایی که مخاطبان Bud Light از قبل در حالت آماده باش بودند، لحن کمدی آگهی زمانی که اعضای مخاطب احساس می کردند که آنها در کنار شوخی هستند، از بین رفت.
این نتیجه ای نیست که هر بازاریاب بخواهد بیننده پس از دیدن محتوای خود به آن برسد. در اینجا چند درس است که بازاریابان می توانند از گام های اشتباه Bud Light بیاموزند:
درس های آموخته شده از Bud Light
اهمیت ایستادن در پشت اظهاراتی که بیان می کنید.
این مجموعه از رویدادها “اثر نور جوانه” نامگذاری شده است که ممکن است به شرکت ها در هنگام اشتراک گذاری موضوعات بحث برانگیز کمی مکث کند.
تبلیغ تابستانی جدید Bud Light
از زمان پخش زنده، این تبلیغ با انتقاد مخاطبان محافظهکار مواجه شد، به طوری که برخی از کاربران شبکههای اجتماعی تصاویری از خود در حال ریختن Bud Light منتشر کردند و خواستار تحریم برند شدند. در پاسخ، رهبری شرکت تلاش کرد تا برند را از شراکت دور کند.
در یکی از کامنت ها آمده است:بنابراین Bud Light به ما می گوید که مصرف کنندگان Bud Light احمق هستند. فهمیدم. این تبلیغ باعث میشود که بخواهم به هر چیزی جز Bud Light برسم.”
تا کنون، سال 2023 یک سال چالش برانگیز برای Bud Light بوده است.

با این حال، با کم اهمیت جلوه دادن مشارکت با Mulvaney، این برند تلاش های بازاریابی فراگیر قبلی خود را غیرواقعی جلوه می دهد و باعث بیگانگی بیشتر مشتریان می شود.
شناخت مخاطبان خود
علاوه بر این، اوایل سال جاری، آلیسا هاینرشاید، معاون بازاریابی Bud Light، در مصاحبهای گفت که تمرکز او بر ادامه ترویج جامعیت برای جذب مشتریان جوانتر است. پستهای اولیه با مولوینی میتوانست فرصتی برای این برند باشد تا با این ادعاهای فراگیر قدم بگذارد.
تا ماه مه، Bud Light نسبت به سال قبل 23 درصد کاهش فروش و افت قیمت سهام را تجربه کرد. شایان ذکر است، بحث و جدل ممکن است تنها عامل تعیین کننده کاهش فروش Bud Light نباشد. مصرف الکل مدتی است که کاهش یافته است، به ویژه در میان نسل جوان و ژنرال Z.
خواهیم دید که آیا Bud Light می تواند به موقع بر این اشتباهات غلبه کند و به باربیکیوهای تابستانی امسال برسد.
در ماه آوریل، این برند آبجو با بازیگر تراجنسیتی و ستاره TikTok، Dylan Mulvaney، در یک پست حمایت شده در رسانه های اجتماعی برای تبلیغ مسابقه “Easy Carry” توسط Bud Light شریک شد. ویدیوی مولوانی (دومین پست او با همکاری Bud Light) یک قوطی آبجو سفارشی را به همراه عکس او روی آن نشان میدهد که روی آن نوشته شده بود «به سلامتی 365 روز زن بودن» به عنوان اشاره ای به مجموعه «روزهای دخترانه» مولوانی که او را مستند کرده بود. انتقال
واکنش به تبلیغ «آسان به تابستان» نشان میدهد که چقدر برای برندها مهم است که بخشهای مخاطبان خود را درک کنند. شایان ذکر است که بین مشتریانی که احساس میکنند در حال شوخی هستند و مشتریانی که احساس میکنند تفاوت زیادی وجود دارد. هستند شوخی، و این تمایز باید با محتوای کمدی انجام شود.