Bud Light سعی می کند با یک تبلیغ جدید بر جنجال غلبه کند

این نتیجه ای نیست که هر بازاریاب بخواهد بیننده پس از دیدن محتوای خود به آن برسد. در اینجا چند درس است که بازاریابان می توانند از گام های اشتباه Bud Light بیاموزند:

درس های آموخته شده از Bud Light

اهمیت ایستادن در پشت اظهاراتی که بیان می کنید.

دعوت به اقدام جدید





منبع

تا ماه مه، Bud Light نسبت به سال قبل 23 درصد کاهش فروش و افت قیمت سهام را تجربه کرد. شایان ذکر است، بحث و جدل ممکن است تنها عامل تعیین کننده کاهش فروش Bud Light نباشد. مصرف الکل مدتی است که کاهش یافته است، به ویژه در میان نسل جوان و ژنرال Z.

از آنجایی که مخاطبان Bud Light از قبل در حالت آماده باش بودند، لحن کمدی آگهی زمانی که اعضای مخاطب احساس می کردند که آنها در کنار شوخی هستند، از بین رفت.

علاوه بر این، اوایل سال جاری، آلیسا هاینرشاید، معاون بازاریابی Bud Light، در مصاحبه‌ای گفت که تمرکز او بر ادامه ترویج جامعیت برای جذب مشتریان جوان‌تر است. پست‌های اولیه با مولوینی می‌توانست فرصتی برای این برند باشد تا با این ادعاهای فراگیر قدم بگذارد.

خواهیم دید که آیا Bud Light می تواند به موقع بر این اشتباهات غلبه کند و به باربیکیوهای تابستانی امسال برسد.

علیرغم آنچه منتقدان تبلیغ Mulvaney ممکن است بگویند، Bud Light سابقه طولانی در بازاریابی LGBTQ+-شامل دارد. این برند از سال 1998 با GLAAD همکاری کرده است، چندین جشن پراید را حمایت مالی کرده است و در سال 2016 تبلیغی را منتشر کرده است که عروسی یک زوج همجنس را به تصویر می کشد.

واکنش به تبلیغ «آسان به تابستان» نشان می‌دهد که چقدر برای برندها مهم است که بخش‌های مخاطبان خود را درک کنند. شایان ذکر است که بین مشتریانی که احساس می‌کنند در حال شوخی هستند و مشتریانی که احساس می‌کنند تفاوت زیادی وجود دارد. هستند شوخی، و این تمایز باید با محتوای کمدی انجام شود.

این مجموعه از رویدادها “اثر نور جوانه” نامگذاری شده است که ممکن است به شرکت ها در هنگام اشتراک گذاری موضوعات بحث برانگیز کمی مکث کند.

تبلیغ تابستانی جدید Bud Light

برخی از تکه‌های این آگهی دارای لحظات کمدی مانند افتادن مردی از تخته دستی، و دیگری عبور از در صفحه نمایش و ریختن سینی تنقلات است. در نظرات، کاربران نسبت به این تبلیغ ابراز انزجار کردند و ادعا کردند که Bud Light می‌خواهد مصرف‌کنندگان مرد نوشیدنی را احمق یا بی‌کفایت جلوه دهد.

در ماه آوریل، این برند آبجو با بازیگر تراجنسیتی و ستاره TikTok، Dylan Mulvaney، در یک پست حمایت شده در رسانه های اجتماعی برای تبلیغ مسابقه “Easy Carry” توسط Bud Light شریک شد. ویدیوی مولوانی (دومین پست او با همکاری Bud Light) یک قوطی آبجو سفارشی را به همراه عکس او روی آن نشان می‌دهد که روی آن نوشته شده بود «به سلامتی 365 روز زن بودن» به عنوان اشاره ای به مجموعه «روزهای دخترانه» مولوانی که او را مستند کرده بود. انتقال

این حرکت واکنش‌های بیشتری را به دنبال داشت، این بار از سوی جامعه LGBTQ+، که باعث شد برخی از بارهای LGBTQ+ ارائه محصولات Anheuser-Busch، شرکت مادر Bud Light را متوقف کنند.

تا کنون، سال 2023 یک سال چالش برانگیز برای Bud Light بوده است.

در تلاشی برای غلبه بر این جنجال، Bud Light به تازگی تبلیغ جدیدی به نام “Easy to Summer” منتشر کرده است که در کمتر از یک هفته بیش از 279 هزار بازدید داشته است. اما اگر نظرات نشانه‌ای باشد، ممکن است آگهی جدید علامت را از دست داده باشد.

از زمان پخش زنده، این تبلیغ با انتقاد مخاطبان محافظه‌کار مواجه شد، به طوری که برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی تصاویری از خود در حال ریختن Bud Light منتشر کردند و خواستار تحریم برند شدند. در پاسخ، رهبری شرکت تلاش کرد تا برند را از شراکت دور کند.

در یکی از کامنت ها آمده است:بنابراین Bud Light به ما می گوید که مصرف کنندگان Bud Light احمق هستند. فهمیدم. این تبلیغ باعث می‌شود که بخواهم به هر چیزی جز Bud Light برسم.

با این حال، با کم اهمیت جلوه دادن مشارکت با Mulvaney، این برند تلاش های بازاریابی فراگیر قبلی خود را غیرواقعی جلوه می دهد و باعث بیگانگی بیشتر مشتریان می شود.

شناخت مخاطبان خود