۶ تکنیک شخصی سازی که فراتر از یک نام می روند

personalization
این مقاله را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید

ما در دوره ی شخصی سازی زندگی می کنیم و لازم است که انواع مختلف تکنیک شخصی سازی را بدانیم. در دوره ای هستیم که اطلاعات فراوانی از مشتریان مان داریم ولی همیشه از این اطلاعات استفاده نمی کنیم.

کسب و کارهای زیادی هستند که اصلا از شخصی سازی استفاده نمی‌کنند. اگر شخصی سازی این قدر مهم است و ما داده های مربوط به آن را نیز داریم، پس چرا از شخصی سازی در استراتژی های بازاریابی خود استفاده نمی کنیم؟

شاید این موضوع به خاطر اهمیت ندادن به مزایای آن باشد! اما درصد بالایی از شرکت ها می گویند که شخصی سازی برای موفقیت فعلی و آینده ی آن ها حیاتی است، پس به نظر می رسد که شرکت ها و بازاریابان به ارزش شخصی سازی آگاه هستند. به نظر می رسد که ما نمی دانیم چگونه شخصی سازی کنیم.

زمانی که کار به شخصی سازی ایمیل ماکتینگ شما می رسد، نیازی به تقلا کردن ندارید. راه های ساده و در عین حال پیچیده ای برای استفاده از شخصی سازی در ایمیل شما وجود دارند که فراتر از تنها استفاده کردن از یک نام می روند. در اینجا ۶ راه آماده برای پیاده سازی برای استفاده از شخصی سازی وجود دارد که ایمیل ماکتینگ شما را به جلو سوق می دهد.

۶ تکنیک شخصی سازی برای ایمیل مارکتینگ

۱) سوالات درست را بپرسید

یک راه ساده و تاثیرگذار برای تقسیم بندی مشتریان شما برای شخصی سازی این است که به سادگی سوال های درست را بپرسید. پرسیدن دلایل مشتریانتان برای بازدید از وبسایت شما، کاربر شدن یا مشترک ایمیل شما شدن می تواند به طرز شگفت انگیزی ساده اما ارزشمند باشد. این می تواند داده های هوشمندانه ای به شما بدهد که تجارت شما را به فرستادن ایمیل های فوق العاده هدفمند راهنمایی کند.

۲) پرسونای مشتری بسازید

تقسیم بندی مشتریان یک گام اساسی برای ارسال پیام های مناسب تر به آن هاست. شما می‌توانید حتی یک قدم از آن هم فراتر بروید و بر اساس اطلاعات جمع آوری شده یک پرسونای مشتری بسازید.

شما می‌توانید با پرسیدن سوالات متفاوت از مخاطبان تان و دیدن چگونگی پاسخ دهی آن‌ها، ویژگی هایی را به آن‌ها نسبت دهید. با استفاده از ترکیب این ویژگی ها و رفتارهایی که مشتریان انجام می‌دهند، می‌توانید برای آن‌ها یک پرسونا تعریف کنید.

یک مثال از پرسونا برای مشتری می‌تواند این باشد: نوجوان است و عاشق تکنولوژی های جدید. علاقه مند به دریافت اخبار تکنولوژی است. به بازی ها علاقه‌ی خیلی زیادی دارد و معمولا شب ها از سایت ما بازدید می‌کند.

۳) از مکان و زمان استفاده کنید

این یک راز نیست که در زمان ارسال ایمیل، زمان هایی در روز بهتر از بقیه هستند. شاید مشتری شما عاشق گرفتن ایمیل در ساعت هشت صبح باشد. شاید هم نه! شاید اگر در ساعت ۵ بعد از ظهر به آن‌ها ایمیل بزنیم، ایمیل های ما را بیش تر باز کنند.

پاسخ به این سوال مشخص نیست مگر زمانی که شما با تست های A/B برای مخاطبان خود ایمیل ارسال کرده باشید. پس از مشخص شدن این موضوع می‌توانید لیست ایمیل خود را بخش بندی کنید و برای هر گروه در زمان مناسب خودشان ایمیل ارسال کنید (اگر با مفهوم تست A/B آشنایی ندارید بخش تست A/B را در آموزش ایمیل مارکتینگ با میلرلایت ببینید).

۴) ایمیل های خودکار برای تنظیم رفتار کاربران تان داشته باشید

ایمیل های خودکار بر اساس رفتار، ایمیل هایی هستند پس از وقوع رخداد خاصی توسط مخاطب به صورت خودکار ارسال می‌شوند. این رفتار می‌تواند باز نکردن یک ایمیل پس از ۳ روز، مشاهده یک محصول خاص، کلیک کردن روی یک لینک خاص و … باشد.

ایمیل های خودکار هدایت گر مخاطبان شما در ادامه مسیر هستند. اگر کسی به یک محصول علاقه مند است و شما آن را بدانید یک ایمیل خودکار برای آن تنظیم می‌کنید. در این ایمیل خودکار اطلاعات بیش تری در رابطه با محصول برای او ارسال می‌شود. در ایمیل بعدی یک کد تخفیف به او داده می شود و …

شما به سادگی با ایمیل های خودکار می‌توانید میزان فروش خود را افزایش دهید (برای آشنایی با چگونگی پیاده سازی ایمیل های خودکار، بخش اتومیشن در آموزش ایمیل مارکتینگ با میلرلایت را ببینید).

۵) تجارت خود را شخصی سازی کنید

شخصی سازی نباید تنها به استفاده از اطلاعات مشتریان شما محدود شود. شما همچنین می‌توانید برند خود را شخصی سازی کنید. شخصی سازی می‌تواند لبه های یک تجارت بزرگ را نرم تر کند و یک سطح ارتباط انسانی بین شما و مشتریتان برقرار کند.

شما می‌توانید تلاش کنید تا به نظر برسد که ایمیل هایتان از طرف یک انسان واقعی فرستاده شده اند. مطمئن باشید که مشتریان تمایل بیش تری به درگیری و تعامل با یک انسان خواهند داشت.

۶) ایمیل های شخصی شده و صفحات فرود را تطبیق دهید

شخصی سازی ایمیل یک اصل اساسی برای موفقیت کمپین های ایمیلی شماست. بیایید و یک قدم از آن فراتر برویم. شما می توانید ایمیل شخصی شده و صفحات فرود را با هم هماهنگ کنید تا نرخ موفقیت تان افزایش یابد.

نه تنها بهتر است ایمیل و صفحات فرود شما ظاهر و رونوشت سازگاری داشته باشند، بلکه بهتر است هر دو فراخوان برای اقدام یکسانی برای مخاطب داشته باشند. این امر باعث می‌شود که مخاطب یک تجربه یکسان را طی کند و بنابراین زمانی که دارید محتوای مورد نظر را به او می‌دهید، با احتمال بیش تری تبدیل به مشتری شود.

عضویت در خبرنامه آکادمی

با عضویت در خبرنامه هر شنبه به صورت صد در صد رایگان آخرین و داغ‌ترین مباحث روز بازاریابی را در ایمیل خود دریافت کنید.

envelope-o
این مقاله را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید

دریافت رایگان کتاب ۷ مزیت میلرلایت
 بر سایر سیستم های ایمیل مارکتینگ

کتاب رایگان ۷ اصل اساسی برای برندسازی

کتاب ۷ اصل اساسی برای برندسازی

برندسازی تنها راه افزایش قطعی فروش و درآمد شماست. داشتن چهره‌ای متفاوت از سایر رقباست که باعث می‌شود نسبت به دیگران ترجیح داده شوید.

همین الان این کتاب را به رایگان در ایمیل خود دریافت کنید

x