ایمیل مارکتینگ: احتمال زیادی وجود دارد که دارید آن را اشتباه انجام می دهید

email-marketing-mistakes
۳۱ شهریور ۱۳۹۶
|
این مقاله را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید

استراتژی های ایمیل مارکتینگ همیشه آن چیزی که تعریف می‌شوند نیستند و درست انجام دادن آن‌‌ها مهم تر از چیزی است که شما فکر می کنید.

گرایشات بازاریابی اینترنتی، شبکه های اجتماعی و تکنیک های خاص دیجیتال مارکتینگ می‌آیند و می روند، اما ایمیل همچنان قدرت خود را ثابت نگه داشته است و بنابراین نیاز است که بازاریابی ایمیلی را خیلی جدی بگیرید (اگر با ایمیل مارکتینگ آشنایی ندارید، «ایمیل مارکتینگ چیست و چی نیست؟» و «آموزش ایمیل مارکتینگ با میلرلایت» را ببینید»

می‌توان گفت که داشتن وبسایت، تنها جنبه‌ی بازاریابی اینترنتی است که مهم تر از ایمیلی مارکتینگ و بازاریابی ایمیلی است، اما بازگشت سرمایه بالای ایمیل مارکتینگ (۴۰ هزار تومان برای هر هزارتومانی که برای ایمیل مارکتینگ هزینه می‌شود) باعث می‌شود که بازاریابان اولویت اول فعالیت های بازاریابی دیجیتال را به ایمیل مارکتینگ دهند.

این امر اتفاق خوبی است اما باید یاد بگیرید که چگونه ایمیل مارکتینگ را به طور موثر و درست به کار برید. در این مقاله با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم و اشتباهات اصلی بازاریابی ایمیلی را به شما نشان دهیم.

روش هایی برای دوری از اشتباه های رایج ایمیل مارکتینگ:

قبل از برنامه ریزی کمپین بازاریابی ایمیلی، باید بررسی کنید که خوانندگان شما، چطور به پیام‌هایتان واکنش نشان می دهند. این بررسی به شما کمک می‌کند که خودتان را از چشم مخاطب ببینید. اگر در طی این بررسی به این نتیجه رسیدید که پیام شما به اندازه کافی جالب نیست از ارسال ایمیل صرف نظر کنید و دوباره فکر کنید تا محتوای پیام را بهتر کنید.

چند «نباید» اصلی وجود دارد که باید از آن‌ها دوری کنید تا مزاحم مشترکان لیست ایمیل خود نشوید. این چند مورد عبارت اند از:

۱) فقط به این خاطر ایمیل نفرستید که ایمیل فرستاده باشید!

بسیاری از مشتریان و مخاطبان اعتقاد دارند که بازاریابان تعداد دفعاتی که مردم می‌خواهند از آن‌ها خبردار شوند، را دست بالا می‌گیرند. اگر شما فکر می‌کنید هر هفته دو ایمیل باید برای مخاطبان تان بفرستید، شاید این فقط نظر شماست! شاید مخاطبان تان دوست دارند هر دو هفته یک ایمیل از شما دریافت کنند.

ایمیل هایی که اطلاعات مفیدی کمی دارند و یا کاربردی نیستند برای مخاطبان کسل کننده به نظر می‌رسند و حالت اسپم گونه خواهند داشت. این ایمیل ها باعث تشویق افراد به لغو عضویت می‌شود.

هر پیام شما باید توجه مشتریان را جلب کند و خوانندگان را به عملی مشخص دعوت کند. زمانی که هر قسمت از کمپین بازاریابی ایمیلی شما بامعنی باشد، مشتریان از شما راضی خواهند بود و رضایت خود را خرید از شما نشان خواهند داد.

۲) سعی نکنید با حیله و نیرنگ در ایمیل مارکتینگ بفروشید!

ایمیل هایی که در تمامی عنوان آن از کلمات «تخفیف»، «۲۰ درصد»، «فقط امروز» و … استفاده شده‌است و به طور واضح تلاش برای فروش اجباری در آن‌ها موج می‌زند، به هیچ عنوان خوشایند نیستند. امروزه مشتریان نسبت به حیله های ایمیل مارکتینگ هوشیار شده‌اند و به راحتی آن‌ها را درک می‌کنند.

نمونه ای واضح از این مورد را می‌توانید خودتان در سایت های ایرانی ببینید که به محض ورود چندین پاپ آپ در بخش های مختلف صفحه باز می‌شود و به شما می‌گویند که برنده شده اید و با فلان درصد تخفیف می‌توانید محصولی را بخرید! واکنش همه‌ی ما نسبت به این سایت ها و تبلیغات آن‌ها فقط یک چیز است! نادیده گرفتن آن‌ها.

بنابراین توجه داشته باشید که مشتریان و مخاطبان لیست ایمیل شما نیز به سادگی حیله های ایمیل مارکتینگ را خواهند فهمید و آن‌ها را نادیده می‌گیرند. در دراز مدت این موضوع به خدشه دار شدن برند شما در ذهن مخاطب منجر شده و بنابراین نباید انتظار خرید از این مخاطب را داشته باشید.

البته این به معنای آن نیست که نباید ایمیلی تحت عنوان تخفیف ارسال کنید! خود ما در زمان معرفی یک آموزش جدید و یک محصول جدید از ایمیل هایی با عنوان تخفیف استفاده می‌کنیم. اما این تخفیف باید یک دلیل واضح و مشخص داشته باشد. ایمیل زیر نمونه ای از ایمیل های تخفیفی ماست.

تصویر ایمیل فروش آموزش جامع ایمیل مارکتینگ با میلرلایت در موبایل

تمامی اعضای خبرنامه ما می‌دانند که ما در زمان معرفی یک محصول جدید آن را با تخفیفی بالا پیش خرید می‌کنیم. این اتفاق برای هر محصول یک و فقط یک بار می افتد و دیگر تکرار نخواهد شد! دلیل تخفیف ما نیز بسیار واضح است. اگر کسی نسبت به موضوع این قدر علاقه مند است که صرفا با دیدن عنوان آن نسبت به خرید آن علاقه مند می‌شود و از طرفی آن قدر به ما اعتماد دارد که قبل از آماده شدن محصول، آن را از ما خریداری می‌کند، ما برای نظر این فرد احترام زیادی قائل هستیم و بنابراین محصول مورد علاقه اش را با تخفیف مناسبی به او عرضه می‌کنیم.

اگر علاقه مند به دریافت این اخبار از جانب ما هستید، می‌توانید همین الان در انتهای این مقاله و یا نوار سمت چپ ‌آدرس ایمیل خود را وارد کنید و به جمع اعضای خبرنامه ما ملحق شوید. پیشاپیش ورودتان را خوشامد می‌گوییم 🙂

۳) از ارسال چندین و چند باره یک ایمیل پرهیز کنید

یک لحظه بیایید و خودتان را جای یک مشتری بگذارید و مانند یک مشتری فکر کنید. چه حسی پیدا می‌کنید زمانی که ایمیلی که تازه دریافت کرده‌اید، را مجددا دریافت می کنید؟ اگر مشتری به این فکر می‌افتد که این‌ها فقط پول من را می‌خواهند مطمئن باشید که همین فکر باعث گارد گرفتن او خواهد شد و حتی اگر بهترین پیشنهاد در ایمیل شما باشد، او هیچ علاقه ای به قبول آن نخواهد داشت.

البته ارسال مجدد ایمیل با هدف A/B تست اشکالی ندارد و اگر به درستی انجام شود علاوه بر آن که مخاطبان را ناراضی نخواهد کرد، منجر به شناخت بیش تر شما از آن‌ها و علاقه مندی ها و رفتار آن‌ها خواهد شد. اما به شرطی که به درستی انجام شود. اگر با مقوله‌ی تست A/B اشنایی ندارید، پپیشهاد می‌کنیم آموزش ما تحت عنوان «آموزش ایمیل مارکتینگ با میلرلایت» را ببینید. در این آموزش به توضیح این مفهوم و نکات بسیار دیگری در حوزه ایمیل مارکتینگ پرداخته ایم.

به جای عنوان های ایمیلی که مشتری را به این فکر می‌اندازد، از عنوان های شخصی تر (مانند ” تولدت مبارک احمد – یک سورپرایز برایت داریم”) با گیرنده ارتباط برقرار کنید و حس کتجکاوی او را تحریک کنید.

۴) بیش از حد صحبت نکنید!

taped_mouth2-620x412

اگر یک چیز بگویید، یک چیز گفته اید اما اگر ۳ چیز بگویید در حقیقت هیچ نگفته اید!

اطلاعات زیاد، تبدیل را از بین می‌برد. اگر ایمیل ها به راحتی فهمیده نمی‌شوند و به اندازه ی کافی کوتاه نیستند که توجه مخاطبان را حفظ کنند، خوانندگان ایمیل شما را تا انتها نمی‌خوانند. حتی ممکن است که دعوت به اقدام شما در بین محتوای زیاد ایمیل گم شود و اصلا توسط مخاطب دیده نشود.

اگر اطلاعات زیادی برای ارسال دارید، آن ها را به چند جزء تقسیم کنید تا و هر کدام را در یک کمپین ارسال کنید.

اگر این امکان برای شمنا وجود ندارد، فقط بخشی از این محتواهای طولانی را بنویسید و در ادامه لینکی قرار دهید که علاقه مندان بتوانند ادامه‌ی مطلب را در آن‌جا بخوانند. این طوری شما به مخاطبان تان امکان این را می دهید که هر فرد فقط علاقه مندی ها و بخش‌های مرتبط با خود را بخواند.

به علاوه بر اساس گزارش کلیک روی این لینک ها می‌توانید مخاطبان لیست ایمیل خود را دسته بندی کنید. دسته بندی و تقسیم بندی مشتریان یکی از اصول اساسی در اثربخشی بیش تر کمپین های بازاریابی ایمیلی است. با دسته بندی مشتریان شما به هر گروه پیام های خاص متناسب با علاقه مندی آن‌ها ارسال می‌کنید که این موضوع منجر به افزایش نرخ باز شدن ایمیل ها و نرخ کلیک آن‌ها می‌شود. برای آشنایی بیش تر با این موضوع، «آموزش ایمیل مارکتینگ با میلرلایت» را ببینید.

۵) از تصاویر بیش از حد برای کمک به کمپین ایمیل مارکتینگ تان استفاده نکنید

تعداد تصاویر باید با متن ایمیل شما هماهنگ باشند. خیلی زیاد یا خیلی کم مشکل ایجاد می کند. نسبت نامتوازن تصویر به متن، ایمیل شما را آزار دهنده می کند.

تصاویری که به راحتی بارگزاری و نمایش داده نمی‌شوند، شرکت شما را غیرحرفه ای و ناتوان نشان می‌دهد.

به دلیل این که یک ثانیه تاخیر می تواند تبدیل را به ۷% کاهش دهد، تست کردن محتوای ایمیل یک قدم حیاتی قبل از ارسال هر گونه ایمیل است. بنابراین از تناسب بین متن و تصویر در ایمیل خود غافل نشوید.

جمع بندی:

ایمیل و بازاریابی ایمیلی به عنوان یک پایه برای هر کسب و کاری که بر بازاریابی اینترنتی تکیه دارد، باقی خواهد ماند و درآمدی که تولید می کند ارزش تلاش لازم را خواهد داشت.

اگر شما ایمیلی را برای حضار خود طراحی می‌کنید، باید با دقت زبان و بیان خود را انتخاب کنید تا مطمئن شوید که ایمیل ارسالی جذاب، خوانا و پر از اطلاعات ارزشمند است، با یک بازاریابی ایمیلی اصولی و درست می‌توانید درآمد کسب و کار خود را چندین برابر کنید.

به شما توصیه می‌کنیم که برای یادگیری کامل کلیه اصول ایمیل مارکتینگ «آموزش ایمیل مارکتینگ با میلرلایت» را ببینید. اگر هنوز لیست ایمیل ندارید و برایتان سوال است که چطور می‌توانم ایمیل علاقه مندان به محصولات و خدماتم را جمع آوری کنم، به شما توصیه می‌کنیم که «آموزش ۱۶ استراتژی تضمینی برای ساخت لیست ایمیل حرفه ای» را ببینید.

 

عضویت در خبرنامه آکادمی

با عضویت در خبرنامه هر شنبه به صورت صد در صد رایگان آخرین و داغ‌ترین مباحث روز بازاریابی را در ایمیل خود دریافت کنید.

envelope-o
این مقاله را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید

دریافت رایگان کتاب ۷ مزیت میلرلایت
 بر سایر سیستم های ایمیل مارکتینگ

کتاب رایگان ۷ اصل اساسی برای برندسازی

کتاب ۷ اصل اساسی برای برندسازی

برندسازی تنها راه افزایش قطعی فروش و درآمد شماست. داشتن چهره‌ای متفاوت از سایر رقباست که باعث می‌شود نسبت به دیگران ترجیح داده شوید.

همین الان این کتاب را به رایگان در ایمیل خود دریافت کنید

x