آموزش گوگل کنسول - بخش ترافیک جستجو در گوگل کنسول

آموزش گوگل کنسول - بخش جستجو
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
|
0 نظرات
|
این مقاله را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید

در این بخش از آموزش گوگل کنسول می‌خواهیم به بخش جستجو در گوگل کنسول بپردازیم. بخش جستجوی گوگل کنسول یکی از مهم ترین و پر کاربردترین بخش های گوگل کنسول است. اکثر افرادی که از گوگل کنسول استفاده می‌کنند، برای بهبود سئو سایت خود از این بخش استفاده می‌کنند.

البته کنسول گوگل بخش های بسیار زیادی دارد و فقط محدود به بخش جستجو نیست. در این آموزش گوگل کنسول ، می‌خواهیم بخش ترافیک جستجو و زیر بخش های آن را توضیح دهیم.

کنسول گوگل یا گول وبمستر تولز چیست؟

اگر تا به حال از کنسول گوگل استفاده نکرده اید و با آن آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خواندن ادامه مقاله، ابتدا مقاله گوگل وبمستر چیست را بخوانید. در این مقاله در مورد مفاهیم اولیه گوگل کنسول (گوگل وبمستر تولز) صحبت کرده ایم.

اگر بخواهیم به صورت خلاصه بیان کنیم، کنسول گوگل ابزاری است که با استفاده از آن می‌توانید ترافیک حاصل از جستجوی سایت تان در گوگل را بررسی کنید. این ابزار امکانات بسیار متعددی را در اختیار وبمستران و مالکان کسب و کارهای اینترنتی قرار می‌دهد. برای آشنایی بیش تر حتما آموزش تصویری گوگل وبمستر را ببینید.

آموزش گوگل کنسول : بخش ترافیک جستجو

بخش ترافیک جستجو در کنسول گوگل ، اطلاعاتی بسیار ارزشمند را درباره وضعیت سایت شما در نتایج جستجوی گوگل ارائه می دهد.

  1. اعم از این که سایت شما چه زمانی در نتایج جستجوی گوگل ظاهر می‌شود.
  2. اگر در نتایج جسنجو نمایش داده شد، رتبه آن چندم است؟
  3. به ازای چه کلماتی در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شوید؟
  4. چه سایت هایی به سایت شما لینک داده اند؟
  5. وضعیت لینک های داخلی سایت تان چگونه است؟
  6. و ….

در تصویر زیر منوی بخش ترافیک را می‌بینید. این بخش دارای ۵ زیر منو است که در ادامه به توضیح هر یک از آن ها می‌پردازیم.

آموزش گوگل کنسول - بخش های زیرمجموعه ترافیک جستجو

آموزش گوگل کنسول‌ : بخش تجزیه و تحلیل جستجو

این بخش به شما می‌گوید که سایت شما چه زمانی در نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شود. همچنین به شما می‌گوید که مردم از چه جستجوهایی در گوگل استفاده کرده اند.

علاوه بر آن جایگاه متوسط شما را به ازای هر جستجو نیز نمایش داده می‌شود. گوگل به ازای یک جستجوی کاملا ثابت، ممکن است که سایت شما را در دفعات مختلف در جایگاه های متفاوتی نمایش دهد. این طور نیست که مثلا اگر در عبارت بازاریابی اینترنتی سایت شما رتبه ۳ گوگل باشد، به ازای همه افراد این رتبه ثابت بماند.

با استفاده از گزارش جایگاه می‌توانید بفهمید که در چه عبارت هایی ضعیف هستید و در چه عبارت هایی قوی هستند. اگر عبارت هایی که در آن ها ضعیف هستید، حجم جستجوی بالایی دارند، باید روی آن‌ها تمرکز کنید. باید تلاش کنید که جایگاه سایت تان را در آن کلیدواژه ها بهبود دهید تا بتوانید ترافیک ورودی سایت تان را افزایش دهید.

آموزش گوگل کنسول: بخش لینک های داده شده به سایت شما

یکی از مهم ترین عوامل در بحث سئو سایت، بک لینک ها هستند. بک لینک ها، لینک هایی هستند که از سایت های دیگر به سایت شما داده می‌شوند. این لینک ها نمایش دهنده مرجع بودن و معتبر بودن سایت شما هستند.

در بخش لینک های داده شده به سایت در منوی دوم ترافیک جستجوی گوگل، می‌توانید این لینک ها را مشاهده کنید. بخش لینک های داده شده به سایت شما، به ۳ زیر مجموعه تقسیم بندی می‌شود.

t1

این ۳ بخش عبارت اند از:

  1. چه سایت هایی بیش ترین لینک را به سایت شما داده اند
  2. چه صفحاتی بیش ترین لینک را دارند
  3. چه کلماتی بیش ترین لینک را دارند

با استفاده از این بخش می‌توان متوجه شد که چه بخش هایی از سایت شما جذاب تر و قابل توجه ترند.

آموزش گوگل کنسول : بخش اقدامات دستی

بهترین حالت برای این بخش این است که خالی باشد. خالی بودن این بخش یعنی که نیاز نیست شما کاری را به صورت دستی روی سایت تان انجام دهید.

گوگل از این بخش برای اطلاع رسانی فعالیت های اسپم به وب مستران استفاده می‌کند. یعنی اگر گوگل فکر کند که بخشی از فعالیت سایت شما مربوط به اسپم است، گزارش آن را در این بخش به شما می‌دهد.

مجموعه فعالیت های اسپمی که ممکن است یک سایت انجام دهد، عبارتند از:

۱) لینک های غیر طبیعی

اگر از سایت شما تعداد زیادی لینک به سایت های دیگر که نامربتط با حوزه فعالیت شما هستند، لینک داده شده باشد یعنی احتمالا شما دارید لینک می فروشید. یکی از فعالیت هایی که گوگل با آن مقابله می‌کند، فروش لینک به سایت های دیگر برای کسب رتبه بهتر سئو است.

بنابراین اگر گوگل فکر کند که سایت شما در حال فروش لینک است، پیغام آن را در این بخش خواهید دید.

۲) هک شدن سایت تان

اگر گوگل فکر کند که سایت شما توسط یک نفر از خارج هک شده است، پیغام خطایی در بخش فعالیت های دستی مشاهده خواهید کرد. این پیغام می‌خواهد به شما کمک کند تا مشکل امنیتی سایت تان را برطرف کنید.

اگر این مشکل باقی بماند و شما برای رفع آن اقدامی نکنید، گوگل رتبه سایت شما را کاهش می‌دهد.

۳) لینک های ریدایرکت به سایت های دیگر

احتمالا سایت هایی را دیده اید که به محض ورود به آن‌ها، یک پنجره جدید با یک آدرس جدید در مرورگر شما باز می‌شود. معمولا این سایت ها از بازاریابی پورسانتی برای کسب درآمد استفاده می‌کنند. به ازای هر بازدید که سایت دوم کسب کند، سایت اول درآمد کسب می‌کند. بنابراین زمانی که شما وارد این سایت می‌شوید، این سایت یک پنجره دیگر باز می‌کند که آدرس سایت دوم است. به این صورت از بازدید ناخواسته‌ی شما از سایت دوم کسب درآمد می‌کند.

این کار نیز مغایر سیاست های گوگل است و اگر گوگل بفهمد که شما در حال این کار هستید، اخطار آن را در این بخش خواهید دید.

۴) محتواهای تکراری یا خیلی کوتاه

اگر در سایت شما تعداد زیادی محتوای تکراری وجود داشته باشد، باز هم مشمول جریمه گوگل خواهد بود. محتوای تکراری یعنی شما یک متن را در چندین صفحه کپی کرده باشید تا به این روش، تعداد صفحات سایت تان افزایش یابد.

۵) متن های نامریی

در گذشته یکی از تکنیک های کلاه سیاه سئو، تکرار کردن یک کلمه با رنگ سفید در پس زمینه سفید سایت بود. هدف این بود که تعداد تکرار‌ آن کلمه در صفحه زیاد شود و در نتیجه شانس رتبه اول شدن در گوگل افزایش یابد.

این تکنیک دیگر کاربردی ندارد. گوگل امروزه باهوش تر شده است و این موضوع را به صورت کامل درک می‌کند. اگر همچنان از این تکنیک برای کسب رتبه خوب استفاده می‌کنید، احتمالا پیغام خطایی در این بخش خواهید دید.

آموزش گوگل کنسول : بخش هدف گذاری بین المللی

اگر سایت شما یک سایت بین المللی باشد، احتمالا از چندین زبان پشتیبانی خواهد کرد. برای سئو مناسب این سایت نیاز است که شما از hreflang استفاده کنید. در صورتی که این کار را انجام داده باشید، کنسول گوگل درستی یا نادرستی پیاده سازی، را در این بخش به شما خواهد گفت.

علاوه بر آن در این بخش شما می‌توانید اگر یک کشور خاص را هدف گرفته اید، در مورد آن به گوگل بگویید. در این صورت گوگل اهمیت بیش تری برای محموعه شما در آن کشور خاص خواهد داد.

آموزش گوگل کنسول : بخش قابلیت استفاده در تلفن همراه

جستجوهای موبایلی در گوگل روز به روز در حال افزایش است. مردم بیش تر از تلفن های همراه خود برای جستجو در گوگل استفاده می‌کنند. گوگل هر روز تاکید بیش تری بر ترافیک موبایلی و جستجوی موبایلی می‌کند.

در این بخش شما می‌توانید مشکلات استفاده از سایت تان را در تلفن های همراه بررسی کنید. اکثر موارد با دانستن اندکی css قابل حل شدن هستند.

قدم های بعدی در آموزش گوگل کنسول

به شما تبریک می‌گوییم که علاقه مند به آموزش گوگل کنسول هستید. با استفاده از گوگل کنسول می‌توانید بسیاری از مشکلات و خطاهای سایت تان را برطرف کنید. ما آموزشی جامع برای گوگل کنسول تحت عنوان آموزش تصویری گوگل وبمستر تهیه کرده ایم. در این آموزش به صورت عملی و تصویری تمامی بخش ها و امکاتات گوگل کنسول را به شما نشان می‌دهیم.

تمامی فرآیند روی وب سایت یکی از مشتریان ما پیاده سازی شده است و شما به راحتی می‌توانید آن‌ها را روی سایت خودتان پیاده سازی کنید.

برای اطلاعات بیش تر درباره آموزش تصویری گوگل وبمستر روی تصویر زیر کلیک کنید.

آموزش تصویری گوگل وبمستر

عضویت در خبرنامه آکادمی

با عضویت در خبرنامه هر شنبه به صورت صد در صد رایگان آخرین و داغ‌ترین مباحث روز بازاریابی را در ایمیل خود دریافت کنید.

envelope-o
این مقاله را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید

دریافت رایگان کتاب ۷ مزیت میلرلایت
 بر سایر سیستم های ایمیل مارکتینگ

کتاب رایگان ۷ اصل اساسی برای برندسازی

کتاب ۷ اصل اساسی برای برندسازی

برندسازی تنها راه افزایش قطعی فروش و درآمد شماست. داشتن چهره‌ای متفاوت از سایر رقباست که باعث می‌شود نسبت به دیگران ترجیح داده شوید.

همین الان این کتاب را به رایگان در ایمیل خود دریافت کنید

x