او میافزاید: «البته، هوش مصنوعی مولد هنوز ناقص است، بنابراین باید واقعیتسنجی و بازنویسی انجام شود، اما معمولاً ساعتها طوفان فکری طول میکشد و زمان لازم برای توسعه محتوایی مانند TikToks را کاهش میدهد.»
5. HubSpotters از هوش مصنوعی برای ویرایش سریعتر کار و تحقیق خود استفاده می کنند
مدیر ارشد فنی بازاریابی HubSpot – AI، دیوید گروچل، موافق است که هوش مصنوعی در تولید محتوا همه چیز است. او در بخش بازاریابی به من گفت که دیده است همه تیمها از هوش مصنوعی برای ایجاد کپی استفاده میکنند: “ما کپی را به ChatSpot میاندازیم و از آن میخواهیم تکرارهایی را به ما ارائه دهد یا ایدههایی ارائه دهد که میتوانیم روی آنها کار کنیم.”
نیکا میگوید: “من همچنین دوست دارم از ChatSpot برای دریافت توصیههای سریع برای محصولات، کتابها یا هر نوع منبعی استفاده کنم. بگویید که به دنبال بهترین کتاب بازاریابی محصول برای شرکتهای SaaS هستم؛ معمولاً تا زانو میروم. در جستجوهای Google، خواندن مقالات و بررسی توصیههای Goodreads. اما با درخواست مناسب، ChatSpot میتواند من را 10 برابر سریعتر به آنجا برساند. من همچنان توصیه نهایی آن را یک بررسی سریع Google ارائه میکنم، اما این یک میانبر بسیار مفید است.”
او ادامه می دهد: “به عنوان مثال، وقتی تیم وبلاگ ما پستی در مورد استراتژی برنامه ریزی بازاریابی می نویسد، می دانیم که یک الگوی برنامه بازاریابی قابل دانلود به عنوان CTA عمل می کند. با این حال، برخی از موضوعات فنی تر ما در وبلاگ وب سایت ما زمانی که ساده نیستند. این به استراتژی تبدیل سنتی ما میرسد.”
پیشرفت در هوش مصنوعی (AI) راههای جدیدی را برای بازاریابان ارائه میکند تا محتوای مؤثرتر و جذابتری تولید کنند. از خودکارسازی تولید محتوا تا بهبود توصیههای شخصیسازی شده، هوش مصنوعی در حال تغییر شکل چشمانداز بازاریابی محتوا است.
در اینجا، اجازه دهید برخی از روشهایی را که HubSpotters در سراسر سازمان بازاریابی از هوش مصنوعی برای ارتقای محتوای خود و کسب نتایج بهتر استفاده میکنند، بررسی کنیم.
هوش مصنوعی بدون شک روش کار متخصصان در سراسر سازمان را تغییر داده است.

فراتر از فرآیند ویرایش، هوش مصنوعی میتواند فرآیند تحقیق شما را نیز افزایش دهد. بهجای صرف ساعتها در Google، اکنون میتوانید از یک ربات چت بخواهید که یک پاراگراف سریع و فشرده با تمام اطلاعاتی که برای شروع به کار نیاز دارید در اختیار شما قرار دهد.
او به من گفت: “یکی از موارد مورد علاقه من، ویژگی نوشتن وبلاگ دستیار محتوا است. مانند داشتن یک جفت چشم دوم است که به من کمک می کند تا پیش نویس هایم را مرور کنم، آنها را مرتب کنم و سریعتر آنها را بیرون بیاورم. اشتباه بگیرید… نوشتن بخش بزرگی از کار من است و چیزی که هوش مصنوعی نمی تواند آن را تصاحب کند، اما مطمئناً به سرعت بخشیدن به بخش های سخت مانند ویرایش کمک می کند. روی پیش نویس های خودم.”
او به من گفت: “من از هوش مصنوعی مولد برای تغییر لحن نوشتهام استفاده میکنم و به ChatGPT اطلاع میدهم که مخاطبان من چه کسانی هستند و به چه چیزهایی اهمیت میدهند. خیلی سریع، میتوانم نسخه خود را طوری تطبیق دهم که برای مخاطبان مختلفی که مینویسم مناسبتر شود. بدون نیاز به تحقیق در مورد اینکه آیا یک مخاطب فرم کوتاه تر را در مقابل طولانی تر، زمینه عمیق در مقابل سطح بالا، یا غیر رسمی را در مقابل حرفه ای ترجیح می دهد.”
جاش بلیسکال، استراتژیست سئوی HubSpot، یکی از طرفداران بزرگ هوش مصنوعی است.
اما اگر مطمئن نیستید که چگونه از هوش مصنوعی برای ایجاد محتوای بهتر استفاده کنید، تنها نیستید. در HubSpot، ما در حال بررسی خط باریک بین استفاده از هوش مصنوعی برای افزایش محتوای خود بدون اتکای زیاد به آن هستیم.
ایرینا نیکا، مدیر بازاریابی محصول HubSpot، او را ملزم میکند که آخرین اخبار را در مورد راهاندازی محصولات HubSpot دریافت کند – که شامل نوشتن پستهای وبلاگ، بهروزرسانیهای محصول، و مواد فروش سریع است.
همانطور که او می گوید: “وقتی من از هوش مصنوعی در نقش خود استفاده می کنم، آنچه را که از قبل می دانم می توانم انجام دهم تقویت می کنم. وقتی گیر می کنم یا مشکل ذهنی دارم، آن موقع است که ابزارهای هوش مصنوعی خود را باز می کنم. هوش مصنوعی مانند خلاقیت من است. کمک خلبان – همه چیز را به طور کامل انجام نمی دهد، و من انتظار ندارم. هوش مصنوعی بیشترین سود را داشته است که به من امکان می دهد به سرعت طرح ریزی، برنامه ریزی و به حرکت درآوردن توپ داشته باشم.”
HubSpotters چگونه محتوای خود را با هوش مصنوعی افزایش می دهند
1. HubSpotter ها از هوش مصنوعی برای تعیین نوع محتوا استفاده می کنند
یکی از سخت ترین جنبه های تولید محتوا این است که لحن خود را بسته به مخاطبان و بستری که برای آن محتوا تولید می کنید تغییر دهید. به عنوان مثال، لحن شما بسته به اینکه در حال ایجاد محتوا برای یک پست اینستاگرام در مقابل یک خبرنامه هفتگی هستید، تغییر می کند.
و ممکن است سعی کنید خارج از زندگی حرفه ای خود نیز با هوش مصنوعی راحت شوید. همانطور که نیکا به من گفت، “هوش مصنوعی فقط برای کار نیست. برای چیزهای شخصی نیز عالی است. به عنوان مثال، می تواند به من کمک کند بهترین ایستگاه ها را در یک سفر جاده ای پیدا کنم یا دستور العملی برای کودکان نوپا و بدون شکر تهیه کنم. آرد جو دوسر، مافین موز.”
جاستین گراسی موافق است و می افزاید: «فرایند نوشتن من اغلب به من نیاز دارد که قبل از اینکه یک صفحه را محکم تر کنم، افکار زیادی در مورد آن داشته باشم، به گونه ای که آن را برای خواننده واضح تر کند. با ابزارهایی مانند ChatSpot میتوانم پاراگرافهای طولانی خود را بچسبانم و از آن بخواهم کپی را بدون از دست دادن عمق آن کوتاه کند… و Voila!
2. HubSpotter ها از هوش مصنوعی برای کشف مخاطبان مناسب – و نحوه صحبت کردن با آنها استفاده می کنند
به عنوان مثال، AJ Beltis، استراتژیست ارشد محتوای HubSpot در زمینه تبدیل رسانه، به من گفت: “بخشی از مسئولیت های تیم من ایجاد پیشنهادات محتوا در پست های وبلاگ پربازدید است که بازدیدکنندگان را با بالاترین نرخ ممکن به سرنخ تبدیل می کند. سپس در آن وبلاگ از طریق CTA تبلیغ کنید. قابل درک است که برخی از پست های وبلاگ برای ایجاد محتوا با یک مسیر تبدیل قابل اعتماد چالش برانگیزتر هستند.”
توجه داشته باشید که نه Blyskal و نه Anderson از هوش مصنوعی برای جایگزینی نقش خود در فرآیند تولید محتوا استفاده نمی کنند – در عوض، آنها از آن برای تقویت محتوای خود به همان روشی استفاده می کنند که اگر شما در یک پاراگراف یا مفهوم گیر کرده اید به یک همکار مراجعه می کنید.
به جای صرف ساعتها صرف دقیقتر کردن محتوای خود برای تناسب با پلتفرم و مخاطبان، میتوانید از هوش مصنوعی مولد برای سرعت بخشیدن به فرآیند استفاده کنید و زمان بیشتری را صرف آنچه مهمتر است کنید: خود محتوا.
بازاریابان، متخصصان فروش و متخصصان خدمات اکنون می توانند وظایف مسیر، روزمره و تکراری را به هوش مصنوعی تخلیه کنند – و کارهایی را که نیاز به خلاقیت، نوآوری و همدلی بیشتری برای خود دارند، نجات دهند.
همانطور که بلتیس میگوید، “هوش مصنوعی به ما در ایدهپردازی محتوا و ترسیم مواردی که تیم ما در آنها آشنایی کافی ندارد کمک میکند. سپس میتوانیم این ایدههای پیشنهادی را توسط کارشناسان و نویسندگان خود اجرا کنیم – به همان روشی که با هر طرح کلی دیگری انجام میدهیم – و آن را به عهده خودمان بگذاریم. برای ایجاد این محتوا با طراحی HubSpotty و لحن صدا.”
و تولید محتوا نیز از این قاعده مستثنی نیست.
در حالی که اینها برخی از مؤثرترین روشهایی هستند که HubSpotters از هوش مصنوعی در نقشهای خود استفاده کردهاند، مطمئن هستم که این فهرست در طول زمان تکامل مییابد – و گسترش مییابد. ما در روزهای اولیه هوش مصنوعی هستیم، بنابراین بسیار مهم است که زمانی را برای آزمایش در نقش خود اختصاص دهید و تعیین کنید که چگونه هوش مصنوعی میتواند بهترین کار را برای شما داشته باشد.
او می افزاید: “علاوه بر این، هوش مصنوعی به منبع ارزشمندی برای من در ترسیم یادداشت ها برای پروژه های بزرگتر تبدیل شده است. این یک پایه محکم برای من ایجاد می کند و آن را اصلاح می کنم، که گردش کار من را تا حد زیادی ساده می کند.”
به طور مشابه، ممکن است از ابزارهای چت ربات هوش مصنوعی مانند ChatSpot برای استراتژی محتوای خود استفاده کنید. فراتر از طوفان فکری موضوعات وبلاگ که به محصول یا خدمات اصلی شما مربوط می شود، می توانید از هوش مصنوعی برای تعیین اینکه کدام نوع پیشنهادات قابل دانلود برای هر قطعه از محتوا منطقی تر است استفاده کنید.
علاوه بر این، ممکن است برای کمک به ایجاد لحن مناسب با شخصیت خریدار خود، از هوش مصنوعی استفاده کنید.
جاستین گراسی، همکار بازاریابی HubSpot، شریک GTM و Product Readiness، از هوش مصنوعی در نقش خود استفاده می کند تا مشخص کند که مخاطبانش چه کسانی هستند و چه چیزی برای آنها اهمیت بیشتری دارد.
استفاده از هوش مصنوعی در فرآیند ویرایش برای نیکا بسیار مهم بوده است.
به عنوان یک نویسنده، من به خوبی میدانم که بلاک نویسنده چقدر میتواند به آن تبدیل شود. با هوش مصنوعی، روزهای خیره شدن از پنجره و انتظار برای ضربه زدن به الهام گذشته است. این به خودی خود می تواند به سرعت به راهی آسان برای صرفه جویی در ساعت ها تبدیل شود.
او می افزاید: “من همچنین به طور روزانه از هوش مصنوعی برای غلبه بر بلوک نویسنده استفاده می کنم. به عنوان مثال، در حال نوشتن یک پیشنهاد محتوای جدید هستم و برای هر بخش با یک مانع مغزی در مورد نحوه بیان برخی موارد روبرو شده ام. امتیاز… پس به ChatSpot بروید، به جای اینکه ساعت ها در مورد آن فکر کنم، الهام بخش هستم.”
همین امر در مورد محتوای رسانه های اجتماعی نیز صدق می کند. همانطور که نیکول فیلیپ، مدیر ارشد رسانه های اجتماعی The Hustle به من گفت، “عملکرد به عنوان یک نمایش یک نفره چالش های خود را دارد، اما هوش مصنوعی مولد آن را کمی آسان تر کرده است. من شروع به استفاده از ChatSpot برای کمک در ایده پردازی محتوا، خلاصه متن و فیلمنامه نویسی.”
همانطور که پرنیلا جونگاکر، مدیر ارشد بازاریابی HubSpot می گوید: «از آنجایی که من تنها بازاریاب هفت کشور (اسکاندیناوی و بنلوکس) هستم، از هوش مصنوعی استفاده می کنم تا در انجام کارهای ساده تر و در عین حال وقت گیر به من کمک کند تا مقداری از حجم کاری را از سرم بیاورم و در زمان صرفه جویی کنم. برای مثال، میتواند خلاصه کردن یک صفحه فرود وبیناری که من ایجاد کردهام و استفاده از آن متن در یک ایمیل باشد. یا ایجاد نسخههایی از متن تبلیغات تا تیم تبلیغات بتواند متنهای مختلف را در مقابل یکدیگر آزمایش کند.”
جایی که هوش مصنوعی وارد می شود.
همانطور که Graci می گوید، “من همچنین از هوش مصنوعی برای فعال کردن فروش استفاده می کنم … توانایی تولید الگوها و عباراتی که موثر و ثابت شده است که خریداران را جذب می کند، هنگام ایجاد قالب های ایمیل فروش و وثیقه بسیار مفید بوده است.”
3. HubSpotters از هوش مصنوعی به عنوان کمک خلبانان خلاق خود استفاده می کنند
یکی از قدرتمندترین موارد استفاده برای هوش مصنوعی این است که در وهله اول بفهمید می خواهید چه محتوایی ایجاد کنید.
او میگوید: «در اینجا، به هوش مصنوعی روی میآوریم و از اعلانهایی میپرسیم که «کسی که یک پست وبلاگ را در مورد (موضوع X) میخواند، میخواهد در مورد بعدی چه چیزی یاد بگیرد؟ یا “الگو، راهنما یا چک لیستی که پس از خواندن یک پست وبلاگ در مورد (موضوع Y) برای کسی مفید باشد چیست؟”
همکار او، بیانکا اندرسون، استراتژیست سئو، موافق است. او به من گفت: “برای من، هوش مصنوعی به عنوان دستیار مجازی نهایی عمل کرده است. من روزانه از هوش مصنوعی برای بهبود ارتباطات داخلی خود با سهامداران استفاده می کنم و متوجه شده ام که به ویژه در ویرایش برای لحن و وضوح موثر است. حتی به من کمک کرد تا بنویسم. این نقل قول را بیرون کن!”
یکی از قدرتمندترین مزایای استفاده از هوش مصنوعی این است که چقدر زمان برای تمرکز بر روی کارهایی که به سادگی نیاز به لمس انسان دارند، در اختیار شما قرار می دهد.
(پاداش: اگر مشتری HubSpot هستید، می توانید به کمک خلبان خلاق خود – Content Assistant – دسترسی داشته باشید که به طور بومی در پلتفرم HubSpot یکپارچه شده است و می تواند به طور موثر برای شما کپی ایجاد کند.)