Mastodon چیست و آیا بازاریابان رسانه های اجتماعی باید آن را در رادار خود نگه دارند؟

“Mastodon یک پلت فرم متن سنگین است و شما گیف های متحرک، ویدئوها یا تصاویر بزرگ زیادی نخواهید دید. این چیزها وجود دارند، اما معمولاً برای دیدن آنها باید روی آنها کلیک کنید. در عوض، روی ایجاد و برقراری مکالمات تمرکز کنید. اطلاعات جالب را به اشتراک بگذارید. سوالات عالی بپرسید تا مردم صحبت کنند. و با دیگران درگیر شوید. اینجاست که بیشترین ارزش را پیدا خواهید کرد.”

به گفته کینگ، Mastodon به بازاریابان این امکان را می دهد که در بازاریابی دیجیتال خود خلاق باشند.

یک شبکه اجتماعی جدید طوفان اینترنت را به خود اختصاص داده است و نام آن ماستودون است. این پلتفرم با جذب تقریباً دو میلیون کاربر فعال تا ژانویه امسال، به عنوان جایگزینی برای توییتر توصیف شده است.

بازاریابان در مورد ماستودون اجتماعی یاد می گیرند و یاد می گیرند که چگونه از آن برای برند خود استفاده کنند

شما نمی توانید با انتظار نتایج مشابهی که از کانال های رسانه های اجتماعی قبلی دریافت کرده اید، به Mastodon نزدیک شوید. در هر صورت، کینگ می‌گوید که اگر برندها بر رهبری فکری تمرکز کنند، می‌توانند خود را برای دیده شدن بهتر برند در پلت‌فرم قرار دهند – به بازاریابان محتوا یا روزنامه‌نگاران تعیین‌شده برای ارسال پست در مورد مکالمات و اخبار پرهیاهو.

تمام امکاناتی که Mastodon ارائه می دهد را ببینید

اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، به افرادی که قبلاً در توییتر دنبال می‌کنید نگاه کنید. این احتمال وجود دارد که اگر آنها یک اینفلوئنسر تمام وقت یا یک پوستر مکرر هستند، ممکن است قبلاً به Mastodon راه یافته باشند – و می توانند به شما در شناسایی سرورهایی که بیشتر از آنها لذت می برید کمک کنند.

3. انتظار تصویری نداشته باشید، منتظر گفتگو باشید.

صفحه اصلی اجتماعی mastodonمنبع تصویر

در Mastodon چه کاری می توانید انجام دهید؟

با ظهور کانال های رسانه های اجتماعی جدید، بازاریابان می توانند از فضای سبز جدید برای جذب مشتریان بالقوه استفاده کنند. در حالی که خود ماستودون مستقیماً برای تبلیغات پولی بهینه سازی نشده است، راه های زیادی برای افزایش فالوور و تعامل با مخاطبان هدف شما وجود دارد.

در Mastodon، کاربران می توانند سرورهای مختلف را با توجه به موضوعات مورد علاقه خود یا حوزه های صنعت کاوش کنند. وقتی انجمنی را پیدا کردید که به آن علاقه دارید، می توانید به آن بپیوندید و با هر کسی که دوست دارید درگیر شوید – کم و بیش مانند آنچه در توییتر انجام می دهید. تو می توانی:

  • کاربران را دنبال کنید
  • به پست های دیگران پاسخ دهید
  • مکالمات خود را درگیر یا شروع کنید

بازاریابان نمی توانند برای دستیابی به مخاطبان هدف به تبلیغات پولی یا تبلیغاتی تکیه کنند. در عوض، آن‌ها می‌توانند از Mastodon برای ارائه ارزش، بینش یا محتوایی استفاده کنند که مشتریان بالقوه را درگیر کند – به جای اینکه به آنها بفروشند.

“این واقعا مهم نیست که از چه سروری استفاده می کنید، اما اگر می خواهید یک سرور اختصاصی برای پیوستن پیدا کنید، ممکن است به این معنی باشد که فید محلی شما کمی بیشتر به آن موضوع توجه دارد، اما انجام این کار ضروری نیست. “

از کریستال کینگ، یکی از مدیران ارشد بازاریابی و پروفسور اصلی ورودی HubSpot، پرسیدیم که آیا راهنمایی مفیدی برای افراد تازه وارد به این پلتفرم دارد. این چیزی است که او باید بگوید.

  1. خودتان را در آنجا قرار دهید و به سرورهای مختلف بپیوندید.

“مانند هر پلتفرم اجتماعی جدیدی که ممکن است به آن بپیوندید، منحنی یادگیری با Mastodon وجود دارد. سخت ترین چیز برای عادت کردن این ایده است که همه در همان سروری که شما هستید نیستند، اما همچنان می توانید با آنها صحبت کنید.

کینگ توصیه می کند که کاربران جدید روی مشارکت در مکالمات روشنگرانه تمرکز کنند تا در پلتفرم مورد توجه قرار گیرند. در حالی که توییتر و اینستاگرام محتوای بصری سنگین را در اولویت قرار می دهند، Mastodon مکالمات و انجمن های پرطرفداری را نشان می دهد که در آن تصاویر بیشتر جزییات اضافه شده هستند تا اولویت.

چرا یک برند می خواهد از Mastodon استفاده کند؟

“و این به نوعی نکته است – مردم معمولاً دوست ندارند به بازار عرضه شوند، و این چیزی است که سازندگان پلتفرم هنگام توسعه آن در نظر داشتند. اما این بدان معنا نیست که برندها نمی توانند یا نباید از آن استفاده کنند. شما فقط نمی توانم در مورد پلتفرم به عنوان جایگزینی برای توییتر فکر کنم. این چیز متفاوتی است. Mastodon مکانی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و تعامل با مخاطبان است. و برندهایی که می توانند این کار را انجام دهند، جایگاهی در پلتفرم پیدا می کنند.”

Mastodon در مورد محتوایی که به شما داده می شود، آزادی انتخاب بسیار بیشتری دارد. در حالی که می‌تواند مکالمات و سرورها را به شما توصیه کند، فید شخصی‌شده‌تان را با محتوایی که دنبال نکرده‌اید، مانند اینستاگرام یا توییتر، مملو نمی‌کند – جایی که محتوای توصیه‌شده، حمایت‌شده یا مرتبط می‌تواند فید شما را درهم‌ریزد.

2. حساب های مورد علاقه خود را از توییتر پیدا کنید و محل اقامت آنها در Mastodon را بیابید.

“نرخ تعامل در Mastodon بسیار بالاتر از توییتر است. به علاوه، حضور روزنامه نگاران زیادی در پلتفرم نیز وجود دارد که به خوبی برای دیده شدن نام تجاری شما است. اگر شما برندی هستید که عاشق چت کردن با مخاطبان خود هستید، ممکن است چنین باشد. یک مکان عالی برای شما. بهترین راه برای پیدا کردن این موضوع این است که یک تست سه تا شش ماهه ایجاد کنید و ببینید که چگونه برای شما کار می کند. فقط انتظار نداشته باشید که شبیه توییتر باشد یا عمل کند، زیرا اینطور نیست.”

“یک کاری که می توانید برای یافتن دنبال کنندگان توییتر خود که در Mastodon هستند انجام دهید این است که به توییتر بروید و کلمه “Mastodon” را جستجو کنید. سپس، روی سه نقطه سمت راست نوار جستجو کلیک کنید و روی «جستجو فیلترها» کلیک کنید. این امر جستجو را به افرادی محدود می‌کند که شما آنها را دنبال می‌کنید، و با انجام این کار اغلب می‌توانید توییت‌هایی را ببینید که در آن پروفایل‌های Mastodon خود را به اشتراک گذاشته‌اند.”

Mastodon یک رویکرد جایگزین برای رسانه های اجتماعی است که از طریق شبکه منبع باز از سرورهای مستقل، به جای یک پلت فرم واحد اجرا می شود. به جای اینکه یک غول فناوری شبکه را کنترل کند، هزاران شبکه کوچکتر یا «سرورها» کاربران داخلی، قوانین را تنظیم می کنند و از عملکرد صحیح پلت فرم اطمینان می دهند.

بنابراین این نام جدید چه چیزی برای بازاریابان دارد؟ و آیا برند شما از حضور در آن سود می برد؟ در این پست، ماستودون چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد – طبق گفته یک شریک بازاریابی با تجربه و قابل اعتماد در اینجا در HubSpot، توضیح خواهیم داد.

“برندها ممکن است در مورد استفاده از Mastodon تردید داشته باشند. به هر حال، هیچ تبلیغاتی وجود ندارد. هیچ پاداشی برای داشتن تعداد مشخصی از دنبال کنندگان وجود ندارد. هیچ الگوریتمی برای ارائه محتوا به افراد بیشتری وجود ندارد. به طور خلاصه، این احساس را به شما می دهد. توییتر بدون همه چیزهایی که توییتر را برای بازاریابان عالی کرده است.

وبلاگ - الگوی نقشه برداری محتوا



منبع

وقتی برای اولین بار هیچ کس در چیزی متخصص نیست. وقتی به Mastodon می‌پیوندید، احساس نکنید که فقط به یک یا دو سرور تعلق دارید. هر کس به اندازه نفر بعدی جایی برای به اشتراک گذاشتن افکار و نظرات خود دارد.

اکنون دانلود کنید: الگوهای برنامه ریزی بازاریابی محتوای رایگان