SEO در مقابل SEM: تفاوت ها توضیح داده شده است


SEO در مقابل SEM: تفاوت ها توضیح داده شده است

این اصطلاحات دو مورد از مهمترین آنها در چشم انداز دیجیتال هستند، اما چه چیزی آنها را متفاوت می کند؟

همانطور که ممکن است حدس زده باشید، بخش “SE” در SEO و SEM یکسان است.

هر چیزی که به موتورهای جستجو (SE) مربوط می شود، مانند کیفیت و کمیت ترافیک، در آن دسته SE قرار می گیرد.

از آنجایی که روزانه 3.5 میلیارد جستجوی گوگل در سراسر جهان انجام می شود، فکر می کنم بهتر است آن را اینگونه توضیح دهم:

نتایج جستجوی گوگل شامل نتایج جستجوی پولی و نتایج جستجوی ارگانیک است. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) ترافیک را به صورت ارگانیک جذب می کند، در حالی که بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) ترافیک را با تبلیغات جستجوی پولی مختلف جذب می کند.

جلو و عقب بین SEO و SEM در دنیای دیجیتال مارکتینگ می تواند گیج کننده باشد، اما تا زمانی که کار من تمام شود، همه چیز را از دست خواهید داد.

من حتی توضیح خواهم داد که چگونه هر دو می توانند با هم کار کنند.

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم.

سئو چیست؟

بهینه سازی O را در سئو قرار می دهد.

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو، فرآیندی است که برای بهبود رتبه یک وب سایت یا محتوای آنلاین برای نتایج جستجوی بالا در گوگل طراحی شده است.

تفاوت اصلی بین SEO و SEM این است که محتوای آنلاین برای رتبه بالاتر در گوگل به طور ارگانیک به بهینه سازی نیاز دارد.

اینگونه به آن نگاه کنید: اگر درخواست جستجوی شخصی «دونات های لعاب دار» بود، احتمالاً به دنبال مغازه دونات فروشی، مواد اولیه یا دستور پخت غذا هستند.

نتیجه جستجو برای کلمه کلیدی "دونات لعاب دار"
نتایج جستجوی گوگل برای کلمه کلیدی "دونات های لعاب دار نزدیک من".

اگر من یک وبلاگ نویس رستوران یا غذا بودم، مطمئن می شدم که وب سایت یا محتوای من برای برآورده کردن هدف جستجوی کاربر بهینه شده است. چنین استراتژی به شما کمک می کند بدون پرداخت هزینه برای تبلیغات، بالاتر از سایر وب سایت ها قرار بگیرید.

همچنین 3 راه برای تجزیه سئو برای به دست آوردن ترافیک بیشتر وجود دارد:

قبل از اینکه بتوانید محتوای خود را به رتبه بالاتری برسانید، ابتدا درک نحوه عملکرد موتورهای جستجو ضروری است. به این صورت است که پایه و اساس یک استراتژی سئوی بلند مدت مناسب را می سازید.

هدف اصلی من این است که به شما نکاتی را در مورد نحوه بهینه سازی محتوای خود برای رتبه بالاتر در گوگل و جلب نظر بیشتر به وبلاگ ها و صفحات خود ارائه دهم.

سئوی درون صفحه، خارج از صفحه و سئو فنی

عناصر اصلی سئو از این 3 مسیر اصلی تشکیل شده است:

ساخت محتوا برای سئوی روی صفحه برای بالا بردن رتبه شما کار می کند. این به گنجاندن کلمات کلیدی در محتوای درون صفحه شما، تولید محتوای با کیفیت بالا به طور مکرر، اطمینان از اینکه ابرداده شما به طور موثر نوشته شده است و کلمات کلیدی غنی را در خود گنجانده است.

سئوی خارج از صفحه فضاهای خارج از سایت شما مانند ایجاد بک لینک را بهینه می کند. ایجاد روابط و تولید محتوایی که دیگران بخواهند به اشتراک بگذارند به این جنبه از فرمول سئو نیاز دارد. با وجود اینکه به کار زیادی نیاز دارد، موفقیت سئو شما به آن بستگی دارد.

همانطور که از نامش پیداست، سئو فنی فرآیند بهبود جنبه های یک وب سایت است که شامل محتوا نمی شود. برای نام بردن چند مثال، این شامل داده های ساختاریافته، قابلیت خزیدن، سرعت سایت و سازگاری با موبایل سایت شما خواهد بود.

اکنون که به «SEO چیست؟» پاسخ دادیم، بیایید به معنای SEM نگاه کنیم.

SEM چیست؟

بازاریابی M را در SEM قرار می دهد.

برای ساده نگه داشتن آن، SEM نسخه پولی SEO است.

SEM به تعدادی از مدل های مختلف تبلیغات جستجوی پولی اشاره دارد.

هنگامی که از استراتژی های جستجوی پولی مانند پرداخت به ازای کلیک (PPC) برای به دست آوردن دید بیشتر در SERP ها استفاده می کنید، بودجه ای که برای تبلیغ پرداخت می شود باید به درخواست جستجوی کاربر مربوط باشد.

خوب، PPC چیست؟ این در نام است: شما به عنوان تبلیغ کننده، هر بار که شخصی روی تبلیغ شما کلیک می کند، هزینه ای را پرداخت می کنید. شما اساساً در تلاش برای جذب کاربرانی هستید که در جستجوی نام تجاری شما به عنوان راه حل از طریق محصولات، خدمات یا اطلاعات هستند. از روش جستجوی پولی PPC، سرنخ ایجاد می‌کنید، فروش خود را افزایش می‌دهید و آگاهی از برند را گسترش می‌دهید.

این چیزی است که به عنوان یک تبلیغات گوگل ظاهر می شود و اغلب در بالای لیست صفحات قرار دارد. این معمولاً به نحوه قرار دادن و استفاده از کلمات کلیدی خود مربوط می شود، و داشتن یک برنامه و استراتژی مشخص را بسیار مهم تر می کند.

صرف نظر از اندازه بودجه، SEM موثر است. سپس در قالب یک تبلیغ، این کلمات کلیدی در کنار نتایج جستجوگر نشان داده می شوند.

این تبلیغات در قالب های مختلفی در دسترس هستند، از جمله:

• تبلیغات مبتنی بر متن

نتایج جستجوی گوگل برای "تور شبانه لوور"

• تبلیغات بصری، مانند تبلیغات خرید یا تبلیغات فهرست محصول (PDL)

نتایج جستجوی گوگل برای کلمه کلیدی "مطبوعات فرانسه"

مزیت اصلی SEM این است که به شما امکان می دهد پیشنهادات خود را برای مشتریان بالقوه ای که به دنبال شما برای برآورده کردن نیازهایشان هستند، تبلیغ کنید.

سئو در مقابل بدون

بیایید به یاد داشته باشیم که آن را پایه نگه داریم: پیوندهای SEO به جستجوی ارگانیک و پیوندهای SEM به جستجوی پولی.

بهینه سازی سئو در سایت یا صفحات وب شما به گوگل این امکان را می دهد که بفهمد محتوای شما بهترین مقصد برای درخواست کاربر است. هنگامی که سایت شما سئو پسند شد، شانس بیشتری برای دریافت ترافیک با کیفیت بالا و افزایش تبدیل خواهید داشت.

SEM در مقابل SEO یک استراتژی پولی برای به دست آوردن این دید در موتورهای جستجو است. تبلیغات PPC به مخاطبان هدف شما برای افزایش تبدیل و تکرار کاربران کمک می کند. اگر می‌خواهید به سرعت کلیک‌ها و تبدیل‌ها را شروع کنید، SEM مسیری برای شماست. هنگامی که تبلیغ پولی خود را آزمایش کردید، می توانید بازنگری کنید و مطمئن شوید که جریان ترافیک مورد نظر را دریافت می کنید.

این اصطلاحات قابل تعویض نیستند.

با این حال، آنها می توانند برای هدف قرار دادن مخاطبان از طریق موتورهای جستجو مانند Bing یا Google با یکدیگر همکاری کنند.

SEO و SEM چگونه یکدیگر را تکمیل می کنند؟

آنها ممکن است به نظر یکسان عمل کنند، اما این دو در واقع رویکردهای متفاوتی برای به دست آوردن دید در SERP ها هستند.

وقتی صحبت می کنیم که SEO و SEM چگونه یکدیگر را تکمیل می کنند، افزایش دید محتوا برای هر دو هدف برابر است. افزایش و بهبود دید در سایت شما با بهینه سازی کلمات کلیدی که مخاطبان و جایگاه شما را هدف قرار می دهند، در SERP ها نشان داده می شود. هر دو اصطلاح را می توان آزمایش کرد تا ببینیم برای صحبت با مخاطب هدف خود کدام جهت را انتخاب کنید.

هر دو SEO و SEM همه در مورد هدایت ترافیک مرتبط به سایت شما هستند. جریانی که از طریق هر دو استراتژی حاصل می شود می تواند به صورت ارگانیک یا از تاکتیک های پولی کار کند.

با این روش ها، با بازخورد داده ها، بینش بهتری نسبت به مخاطبان خود به دست خواهید آورد. برای موفقیت در SEM یا SEO، برای داشتن یک استراتژی موثر، به درک کاملی از مخاطبان هدف خود نیاز دارید.

به منظور یافتن و هدف قرار دادن کلمات کلیدی با SEO و SEM، تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید. بیایید با استفاده از Ubersuggest به تحقیق کلمات کلیدی در عمل نگاه کنیم تا نشان دهیم که چقدر می تواند برای تکنیک های بازاریابی موتور جستجوی شما مفید باشد.

این ابزار می تواند با ارائه صدها پیشنهاد در صورت نیاز به ایده های کلیدی بیشتر از شما پشتیبانی کند. همچنین نتایج مربوط به حجم، رقابت و حتی روندهای فصلی را برای هر کلمه کلیدی مشاهده خواهید کرد. و برای اینکه کارها کمی آسان تر شود، همه اینها بر اساس آنچه مردم در گوگل تایپ می کنند است.

نمای کلی کلمه کلیدی Ubersuggest برای کلمه کلیدی "بازاریابی موتورهای جستجو"
ایده های کلیدواژه Ubersuggest برای این اصطلاح "بازاریابی موتورهای جستجو"

با شناخت نه تنها مخاطبان، بلکه با شناخت استراتژی های رقبا، ادامه دادن به آن برای شما آسان تر می شود.

با ترکیب نیروهای SEO و SEM، می توانید SERP ها را در اختیار بگیرید و مطمئن شوید که هم در تبلیغات پولی و هم در رتبه بندی ارگانیک دیده می شوید.

چه زمانی باید از SEO در مقابل SEM استفاده کنید؟

دانستن اینکه چه زمانی باید در تلاش‌های بازاریابی دیجیتال خود بر SEO در مقابل SEM تمرکز کنید، با دانستن اینکه چه چیزی برای کمپین بازاریابی جستجوی شما بهترین است، همراه خواهد بود.

اگر بودجه محدودی دارید، سئو منطقی تر خواهد بود. اگر بتوانید فقط یک هفته تبلیغ خود را حفظ کنید، نتایجی را که می خواهید در SEM نخواهید دید. در واقع زمانی که بتوانید یک استراتژی با طول عمر بسازید، پول خود را هدر خواهید داد.

اگر بتوانید صبر کنید، سئو شروع به کار خواهد کرد.

اگر محتوایی با کیفیت بالا منتشر می کنید، کلمات کلیدی شما باید با کیفیت مطابقت داشته باشند. این بخش مهمی از رتبه بندی در گوگل است. اگر در مورد رتبه بندی جدی هستید، می توانید به استراتژی های لینک سازی منشعب شوید.

به این ترتیب سئو برای شما کار می کند و قدرت صفحه قوی به دست می آورید.

چه زمانی باید از SEM در مقابل SEO استفاده کنید؟

یک بررسی عمیق در SEM به شما نشان می دهد که راه اندازی و آزمایش صفحات نشان می دهد که کدام استراتژی بهترین عملکرد را دارد.

پس از شروع، خواهید دید که چرا این کار به تمرین و آزمایش نیاز دارد.

یک بودجه ماهانه شما را سازماندهی می کند تا بتوانید بفهمید چه چیزی موثر است و چه چیزی نه.

عواملی مانند کپی تبلیغات، ترکیب کلمات کلیدی و صفحات فرود نتایج شما را متفاوت خواهد کرد. تمام داده ها را پردازش کنید تا بتوانید بیشترین بهره را از سرمایه گذاری های تبلیغاتی خود ببرید.

از آنجایی که SEM سریعتر از SEO کار می کند، اگر این جنبه ها را مرتب داشته باشید، واقعاً می تواند مؤثر باشد. به این ترتیب، مزایای پرداختی SEM می تواند به شما کمک کند تا در تبلیغاتی که به مشتریان بالقوه تبدیل می شوند، عملکرد بهتری داشته باشید یا پیشنهاد دهید.

در هر صورت، SEO و SEM با تکنیک تنظیم و فراموش کردن کار نمی کنند.

برای موفقیت هر رویکرد، آنها باید به طور منظم مورد بررسی، آزمایش و بهبود قرار گیرند.

سوالات متداول

سئو بهتر است یا SEM؟

می دانم که می خواهید چیزی قطعی بشنوید، اما واقعاً به اهداف شما متکی است.

اگر در عرض چند هفته فروش داشته باشید، سئو ممکن است برای شما بسیار کند باشد که بتوانید مخاطبان خود را به موقع جذب کنید. در این مورد، SEM در مقابل SEO انتخاب بهتری خواهد بود. سئو برای رشد طولانی مدت مفیدتر خواهد بود.

اگر عملکرد شما در دید SERP کم است، SEM می‌تواند راهی عالی برای تقویت بهینه‌سازی SEO که قبلاً انجام داده‌اید باشد. این کانال‌های بازاریابی قدرتمند با هم، فرصت‌های زیادی را برای رشد مخاطبانی که به دنبال شرکت‌هایی مانند شما هستند، ایجاد می‌کنند.

تفاوت SEO و SEM چیست؟

تفاوت بین SEO و SEM در این است که SEO به تکنیک های جستجوی رایگان و ارگانیک و هزینه های SEM برای تبلیغات پولی متکی است. SEM زودتر عمل می کند زیرا تلاشی پولی است، در حالی که SEO زمان می برد اما یک استراتژی قوی و طولانی مدت است.

این استراتژی طولانی مدت در طول زمان به ارزش افزوده ادامه می دهد. از طرف دیگر، سرمایه گذاری در SEM به این معنی است که وقتی تبلیغات خود را خاموش می کنید، دید شما متوقف می شود. به همین دلیل است که درک موارد استفاده از هر دو و به طور بالقوه به دست آوردن مزیت رقابتی با ترکیب قدرت آنها برای ایجاد موفقیت مهم است.

نتیجه

اکنون که تفاوت بین SEO و SEM را می دانید، کدام یک را برای رشد انتخاب می کنید؟

ارزش وب سایت شما در طول زمان قطعا به سئو بستگی دارد. با این حال، اگر می خواهید رتبه خود را در SERP ها بالا ببرید و به سرعت ترافیک را بهبود بخشید، SEM مسیر بهتری است.

اما فراموش نکنید، شما می توانید از هر دو به نفع خود استفاده کنید. سئو بخشی از تاکتیک های بدون پرداخت شما در استراتژی بازاریابی جستجوی شما خواهد بود و SEM، از جمله PPC، تاکتیک های پولی خواهد بود.

مزایای استفاده از هر دو را به جای داشتن طرز فکر SEO در مقابل SEM از دست ندهید.

در حالی که آنها به صورت جداگانه دارای مزایا و معایبی هستند، در صورت ترکیب، می توانند یک مزیت رقابتی قوی برای شما ایجاد کنند.

به نظر شما مهمترین عامل سئو چیست؟ به نظر شما مهمترین عامل SEM چیست؟ چگونه می خواهید از آنها با هم به نفع خود استفاده کنید؟

مشاوره با نیل پاتل

ببینید آژانس من چگونه می‌تواند رانندگی کند عظیم میزان ترافیک وب سایت شما

  • سئو – حجم عظیمی از ترافیک SEO را باز کنید. نتایج واقعی را ببینید.
  • بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود، لینک ها را دریافت می کند و ترافیک را جذب می کند.
  • رسانه پولی – استراتژی های پولی موثر با بازگشت سرمایه روشن.

یک تماس رزرو کنید



منبع