به اخبار بازاریابی HubSpot خوش آمدید! برای غواصی عمیق کمپین، آخرین اخبار صنعت بازاریابی، و بینش های آزمایش شده و واقعی تیم رسانه ای HubSpot ضربه بزنید.
Wendy’s از سال 2017 در رسانه های اجتماعی سرویس می دهد.
همه چیز از توییتر شروع شد. پس از اینکه حساب رسمی مکدونالد در توییتر به اشتباه توییتی را با اشتباه تایپی به اشتراک گذاشت، نقل قول وندی این پست را توییت کرد و نوشت: «وقتی توییتها به اندازه دستگاه بستنی شکسته هستند».
موفقیت این توییت آغاز یک استراتژی جدید رسانه های اجتماعی برای زنجیره فست فود – کباب کردن حساب های دیگر است.
اولین روز ملی کباب وندی در سال 2018 بود. کاربران توییتر میتوانستند توییتی را ارسال کنند و از آن بخواهند برشته شود و حساب رسمی وندی با پاسخی بیرحمانه پاسخ دهد. هیچ حساب توییتری ایمن نبود و تعطیلات ساختگی رسانه های اجتماعی تبدیل به یک اتفاق سالانه شد که موفقیت بزرگی داشت.
در سال 2022، روز ملی کباب در عرض چند ساعت بیش از 130 میلیون بازدید ایجاد کرد و وندی را تبدیل به موضوعی فوری در توییتر کرد.
امسال، Wendy’s National Roast Day را از توییتر به TikTok منتقل کرد و آن را به یک رویداد سه روزه از 12 تا 14 آوریل تبدیل کرد (قبلاً به 24 ساعت محدود می شد). برای شرکت، کاربران TikTok ویدیوهایی را منتشر کردند و از Wendy خواستند آنها را برشته کند. حساب رسمی وندی سپس با ویدئوهای دوخته شده پاسخ داد که کبابهایی را از انیمیشن «وندی» ارائه میکرد.
اگر بخش نظرات نشانه ای بود، کباب امسال گرما را به همراه نداشت.
در زیر ویدیوهای کباب شده، مقایسه با کباب های قبلی این شرکت در توییتر به طور مکرر ذکر شده است. کاربران نظراتی مانند:
- چگونه کباب شما سردتر از سیب زمینی سرخ شده است؟
- “مرد توییتری در تعطیلات است”
- «تویتر وندی باید TikTok Wendy’s را برشته کند»
- “این شخص مشابه توییتر وندی نیست”
در اینجا چند دلیل وجود دارد که نشان می دهد آخرین کباب در مقایسه با سال های گذشته ولرم است.
دستورالعمل های سختگیرانه انجمن TikTok
در مقایسه با توییتر، TikTok دستورالعمل های جامعه سخت گیرانه تری در مورد آنچه که قلدری یا آزار و اذیت تلقی می شود دارد. محتوایی که بیش از حد خشن تلقی می شود را می توان به سرعت از پلتفرم ویدیو حذف کرد و محدودیت هایی را به آنچه وندی می تواند در حین کباب زدن بگوید اضافه کند.
تحویل ویدئو
اشتراکگذاری کبابها از طریق متن در توییتر فضای بیشتری را برای تفسیر فراهم میکند. کاربران میتوانند توییتها را به طعنه بخوانند یا صدای خاصی را در حال ارائه کباب تصور کنند. با یک شخصیت انیمیشنی که کباب را ارائه می دهد، فضای کمتری برای تفسیر وجود دارد و لطیفه ها دشوارتر است.
شایان ذکر است که در روز ملی کباب چند جواهر به اشتراک گذاشته شده است، مانند این ویدیوی کارگردانی شده در AdAge که بازاریابان می توانند از آنها قدردانی کنند.
اگرچه ویدئو چالشهای منحصربهفردی را برای ارائه نوع طنزی که Wendy’s به آن معروف است، ارائه میکند، انتقال روز ملی کباب به TikTok احتمالاً آزمایش ارزشمندی است که به تیم اجتماعی وندی کمک میکند تا در استراتژی ویدیویی کوتاه خود پیشرفت کند.
اگرچه ممکن است کباب ها داغ نبودند، اما آمار مربوط به روز ملی کباب 2023 هنوز هم چشمگیر بود. در طول سه روز کباب کردن، وندی 111 ویدیو را به اشتراک گذاشت که بیش از 109 میلیون بازدید و تعداد بازدیدها را به خود اختصاص داد.
جاهای دیگر در بازاریابی
آخرین اخبار بازاریابی و بینش استراتژی.
درآمد تبلیغات دیجیتال در سال 2022 رشد کرد. با این حال، رشد بود بسیار کندتر از سال 2021.
می توان شورت یوتیوب به رشد سازندگان در YouTube کمک کنید؟ این مطالعه را بررسی کنید تجزیه و تحلیل بیش از 5400 ویدیو
متا رول شده a هاب قرقره ها در اینستاگرام به سازندگان کمک می کند تا صداها و هشتگ های پرطرفدار را شناسایی کنند. ابزار ویرایش Reels نیز پیشرفت هایی دریافت کرده است.
ممنوعیت TikTok: قانونگذاران در مونتانا به ممنوعیت TikTok رأی داد در دستگاه های شخصی در داخل ایالت
اینستاگرام نمرده است: چرا بازاریابان هستند به اولویت بندی پلت فرم ادامه دهید.
مطالعه موردی: چگونه MrBeast میلیون ها بازدید به دست آورده است و بازاریابان چه چیزهایی می توانند از او بیاموزند.