
بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1404
کدام یک برای تجارت شما در سال 2022 بهتر است؟
با وجود «جدید بودن»، TikTok به گزینه ای مناسب برای برندهایی تبدیل شده است که مایل به خلاقیت در بازاریابی دیجیتال خود هستند. به همین دلیل، TikTok برای کسب و کار را در سال 2021 راه اندازی کرد و به بازاریابان اجازه داد تا کمپین های تبلیغاتی را در این پلتفرم ایجاد و مدیریت کنند.
با پایگاه کاربر جهانی بیش از 2 میلیارد نفر، می توان تصور کرد که مخاطبان هدف شما در YouTube هستند. بیایید نگاهی دقیق تر به پایگاه کاربری آن بیندازیم.
شما می توانید هر چقدر که می خواهید خرج کنید. با این حال، اکثر مشاغل روزانه 10 دلار یا بیشتر برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی در یوتیوب سرمایه گذاری می کنند. اگر یک بودجه روزانه تعیین کنید، گوگل فقط تا آن مقدار از شما هزینه می گیرد و تبلیغات YouTube را به یک سرمایه گذاری نسبتا مطمئن تبدیل می کند.
TikTok
برخلاف دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی، یوتیوب به خانه غیررسمی محتوای طولانی تبدیل شده است. به عنوان مثال، احتمالاً با یک ویدیوی تمرینی 30 دقیقه ای یا حتی یک پادکست 2 ساعته در YouTube برخورد کرده اید.
یوتیوب در مردان و زنان تقریباً به یک اندازه تسلط دارد. کاربران مرد 53 درصد از جمعیت آن را تشکیل می دهند، در حالی که کاربران زن 46 درصد از جمعیت آن را تشکیل می دهند.
اگر تصمیم دارید در TikTok تبلیغ کنید، می توانید بودجه روزانه یا مادام العمری را انتخاب کنید که در هر نقطه از کمپین خود قابل تنظیم باشد. با این حال، در سطح کمپین، شما باید حداقل بودجه روزانه و کل 50 دلار داشته باشید. برای سطح گروه تبلیغاتی، بودجه شما باید روزانه بیش از 20 دلار باشد.
با این حال، TikTok یک پلتفرم نسبتا جدید با رشد سال به سال است. TikTok با بیش از سه میلیارد بار دانلود در سال های 2019 و 2020، بیشترین بارگیری را در سال های 2019 و 2020 داشته است. همچنین دارای 1.2 میلیارد کاربر ماهانه است که کارشناسان پیش بینی می کنند تا پایان سال 2022 به 1.5 میلیارد کاربر می رسد - یوتیوب را همچنان ادامه می دهد.
تبلیغات YouTube توسط Google ارائه می شود. شما چندین قالب تبلیغاتی برای انتخاب دارید، از جمله:
- تبلیغات را کشف کنید - تبلیغاتی که در صفحه اصلی YouTube یا صفحات نتایج جستجو ظاهر می شوند.
- تبلیغات TrueView - همچنین به عنوان تبلیغات قابل پرش شناخته می شود، اینها تبلیغاتی هستند که قبل از ویدیو پخش می شوند.
- تبلیغات غیر قابل رد شدن - تبلیغاتی که قبل، وسط یا بعد از ویدیو ظاهر می شوند.
- تبلیغات باپر - تبلیغات 6 ثانیه ای که قبل از ویدیو پخش می شوند.
- تبلیغات همپوشانی - تبلیغات بنری که در پایین یک ویدیو ظاهر می شوند.
به بیان ساده، TikTok یک نیروگاه کوتاه است. در واقع، این برنامه مترادف با محتوای سرگرم کننده و «غذایی» شده است که Gen-Z و مخاطبان هزاره را جذب می کند.
با این حال، TikTok همچنین با سایر گروه های سنی طرفدار دارد. در سال 2021، 36 درصد از کاربران TikTok بین 35 تا 54 سال سن داشتند که نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش داشته است.
علاوه بر این، در حالی که TikTok همان کاربران ماهانه را وارد نمی کند، مطمئناً در تعامل برنده می شود. در واقع، TikTok جذاب ترین برنامه در بین تمام برنامه های رسانه های اجتماعی است، با میانگین جلسه کاربر 10.85 دقیقه. در نتیجه، 52 درصد از بازاریابانی که از TikTok استفاده می کنند، قصد دارند سرمایه گذاری خود را در سال 2022 افزایش دهند.
3. قالب و طول محتوا
یوتیوب
با در نظر گرفتن این سوالات، ایده بهتری دارید که کدام پلتفرم برای کسب و کار شما مناسب است. اما به یاد داشته باشید، بازاریابی همه چیز در مورد آزمایش است. نیازی نیست فوراً به یک پلتفرم متعهد شوید - در واقع، ممکن است انجام آزمایش های جانبی روی هر دو برای دیدن نتایجی که می گیرید مفید باشد.
TikTok یک پلتفرم جهانی است که در 154 کشور در سراسر جهان و به 75 زبان مختلف موجود است. ایالات متحده بزرگترین پایگاه کاربر (120 میلیون کاربر) را به خود اختصاص داده است و پس از آن اندونزی، برزیل و روسیه قرار دارند.
2. محبوبیت.
یوتیوب انعطاف پذیری زیادی را برای بازاریابان ارائه می دهد تا با فرمت های تبلیغاتی مختلف آزمایش کنند. به عنوان مثال، می توانید یک تبلیغ سریع 6 ثانیه ای در ابتدای ویدیو یا یک آگهی 30 ثانیه ای غیرقابل پرش را در وسط ویدیو انتخاب کنید.
TikTok
منبع
TikTok به عنوان پلتفرم Gen-Z شناخته می شود - و آمار آن را تأیید می کند. بیش از نیمی از مصرف کنندگان Gen-Z در TikTok هستند و 46 درصد از افراد 13 تا 19 ساله می گویند که روزانه از این پلت فرم استفاده می کنند.
یوتیوب از مدل قیمت گذاری هزینه به ازای مشاهده پیروی می کند. بسته به صنعت شما و کلمات کلیدی هدف، هر نما می تواند بین 0.10 تا 0.30 دلار هزینه داشته باشد. شما فقط زمانی پرداخت می کنید که کاربر اقدامی انجام دهد - مانند تماشای کل تبلیغ شما یا کلیک کردن بر روی یک تماس برای اقدام.
دوم اینکه چه نوع محتوایی می خواهید بسازید؟ آیا آن را بیشتر به ویدیوهای سبک دل، تند و سریع و یا طولانی تر و عمیق تر کمک می کند؟ آیا 15 ثانیه برای انتقال پیام شما کافی است یا به زمان بیشتری نیاز دارید؟
این پلتفرم در گروه های سنی مختلف نیز محبوب است. در خارج از چین، 77 درصد از نسل Z، 75 درصد از نسل هزاره، و 44 درصد از بچه های بومرز روزانه از YouTube بازدید می کنند. به طور خاص، گروه سنی 18 تا 25 سال بزرگترین پایگاه بازدیدکنندگان را در اختیار دارند.
یوتیوب با بیش از 95 درصد از جمعیت اینترنت مخاطبان جهانی را جذب می کند. گفتنی است، هند بیشترین تعداد مخاطب را دارد و پس از آن ایالات متحده و اندونزی قرار دارند.
TikTok
در حالی که یوتیوب پلتفرم بالغ تر است، نادیده گرفتن سر و صدای اطراف TikTok دشوار است. برای تصمیم گیری درست، شناخت مخاطبان منحصر به فرد، فرصت های بازاریابی و الگوریتم های آنها ضروری است.
در پاسخ، یوتیوب Shorts را راه اندازی کرد - به کاربران این امکان را می دهد تا ویدیوهای ۱۵ ثانیه ای با پوشش های موسیقی ایجاد کنند. این همچنین به بازاریابان ویدیو اجازه می دهد تا با انواع محتوای مختلف در یک پلت فرم بازی کنند.